Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena?
Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena?
Eli millainen projekti olisi laittaa W210:een jälkikäteen vak.nop.säädin? Pitääkö olla orkkis vai onko olemassa tarvikeversioita. Miten tuo säädin toimii W210:ssä, alipaineella vai sähköisesti? Onko hintatietoja toimivista vehkeistä?
Marko
Marko
Kyllä tarvike systeemeistäkin löytyy, alipaineella toimivia("vanha systeeni") tai nykyään taitaa olla useimmat "sähköisiä".Eiköhän useimpien settien mukana tule vaihtoehtoiset vermeet automaateille,dieseleille tai bentsiinibiileille.Saattaa saada erikoisempaa asennus vermettä erikseenkin.MuistaakseniCD-CARDIC luettelossa oli useampiakin malleja. Googlellakin tarjoajien etsiminen helppoa. Hmm Jotain asiasta muistaakseni on ollut Foorumissa aikaisemmin,taisi liittyä orkkissysteemiin eli Haku voisi myös valaista asiaasi
Ja hinnat n.1000mummoa ja siitä vaivatta ylös. Ainakaani bensa124.n asennus hommat eivät olleet mitenkään ylimaallisia , asennus roinaa tulee vaan mukaan rutosti
eikun siitä sitten valiten 



" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Laitatin omaan 201:een (2,5TD autom.) Rostra Global sähkötoimisen vehkeen.
Kts.: www.rostra.com
Toimii kohtuu hyvin. Huonoja puolia:
-tuli kova hinta, kun en viittiny itte asentaa. Olis pitäny kaivaa nopeuspulssi jostai. ABS:t on, joten kuulemma helppo homma kun tietää. Mut ku ei tiedä... Eikä muutenkaan innostanu sähköjen kanssa turaaminen, mekaaninen puoli ei varmasti olisi ollu kovin vaikea.
Joten töineen kustansi hiukka liikaa, olikohan EUR570
-tarvikeviiksi ei oikein istu tyyliin
-asetukset tehdään triljoonalla dippikytkimellä. Niitä piti vähän hakea, että löyty oikeat yhdistelmät. Ohjeet sinänsä on ihan hyvät, mutta 5-syl TD autom. ei liene tavallisin paketti, mihin tämmönen säätäjä lyödään kiinni...
Mutta lopulta, ihan hyvä kapistus.
Kts.: www.rostra.com
Toimii kohtuu hyvin. Huonoja puolia:
-tuli kova hinta, kun en viittiny itte asentaa. Olis pitäny kaivaa nopeuspulssi jostai. ABS:t on, joten kuulemma helppo homma kun tietää. Mut ku ei tiedä... Eikä muutenkaan innostanu sähköjen kanssa turaaminen, mekaaninen puoli ei varmasti olisi ollu kovin vaikea.
Joten töineen kustansi hiukka liikaa, olikohan EUR570
-tarvikeviiksi ei oikein istu tyyliin
-asetukset tehdään triljoonalla dippikytkimellä. Niitä piti vähän hakea, että löyty oikeat yhdistelmät. Ohjeet sinänsä on ihan hyvät, mutta 5-syl TD autom. ei liene tavallisin paketti, mihin tämmönen säätäjä lyödään kiinni...
Mutta lopulta, ihan hyvä kapistus.
laitoin aikoinaan itelle w124 200d:hen jonku cd-cardicin (vastaava) vakkari.. maksoi 130e... ja pelasi todella hyvin ja oli kaikki vähänkin tarpeelliset toiminnot.. helppo oli asentaa piuhat jarruvalokatk. anturi kardaaniin, keskusyksikkö kojelaudan alle ja tieten se alipaine kelloko lie.. konehuoneeseen ja siit vaijerilla kaasuvivustoon.. toimi ensi yrittämällä....
Nostellaanpa tällaista aihetta ylöspäin, vaikkakin yleensä vakkarikuume tullee autoilijalle kesäkeleillä, ymmärtääkseni.
Asiaan: haluan autooni vakionopeussäätimen. Sähköistä kaasupoljinta ei ole (W202 -99) joten mennään vanhoilla kikoilla. Soitto Vehon varaosapuolelle ei oikein tehnyt hullua sen hurskaammaksi. "Jotain neljä-viissataa, ja siihen vaijeri ja viiksi päälle" - asia selevä.
VDO:n säädin ois KL:ssä 380 euroa ja siihen saisin käytetyn viiksen puretusta Mersusta viidellä kympillä.
Mutta: jos tingin original-lookista ja asennan tarviketempomaatin niin mitäs arvon raati suosittelee?? Elektroninen vai alipaineella toimiva? Merkkivaihtoehtoja lienee se VDO, Lite-On sekä GoldCruise. Onko teillä heittää käyttökokemuksia näistä? VDO oli ainakin hinnaltaan Lite-onia kalliimpi, asentaja aikoi huomiseksi selvittää GoldCruisen hinnan.
Niin, ja autoni oli sillä rahvaanomaisella manuaalilaatikolla
Asiaan: haluan autooni vakionopeussäätimen. Sähköistä kaasupoljinta ei ole (W202 -99) joten mennään vanhoilla kikoilla. Soitto Vehon varaosapuolelle ei oikein tehnyt hullua sen hurskaammaksi. "Jotain neljä-viissataa, ja siihen vaijeri ja viiksi päälle" - asia selevä.
VDO:n säädin ois KL:ssä 380 euroa ja siihen saisin käytetyn viiksen puretusta Mersusta viidellä kympillä.
Mutta: jos tingin original-lookista ja asennan tarviketempomaatin niin mitäs arvon raati suosittelee?? Elektroninen vai alipaineella toimiva? Merkkivaihtoehtoja lienee se VDO, Lite-On sekä GoldCruise. Onko teillä heittää käyttökokemuksia näistä? VDO oli ainakin hinnaltaan Lite-onia kalliimpi, asentaja aikoi huomiseksi selvittää GoldCruisen hinnan.
Niin, ja autoni oli sillä rahvaanomaisella manuaalilaatikolla

- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Säärin
Minulla on 123 Tällainen tarvike säädin merkkiä en nyt tähän hätään muista Mutta helppo oli laittaa paikalleen Kaikki On pistokkeilla. Ainoastaa viiksen
johdot ovat erillään riippuen siitä kummalle puolelle viiksen asentaa
oli varsin hyvät ohjeet Ja on 6-7 vuotta pelannut aivan moitteettomasti.
Minun mielestäni pelaa paremmin kuin alkuperäinen Tämä On Amerikka-
lainen Kyllä merkki löytyy jos tarvis j.s.lehti
lainen Kyllä merkkikin löytyy jo on tarvis
johdot ovat erillään riippuen siitä kummalle puolelle viiksen asentaa
oli varsin hyvät ohjeet Ja on 6-7 vuotta pelannut aivan moitteettomasti.
Minun mielestäni pelaa paremmin kuin alkuperäinen Tämä On Amerikka-
lainen Kyllä merkki löytyy jos tarvis j.s.lehti
lainen Kyllä merkkikin löytyy jo on tarvis
Täytyy tunnustaa että en ole vielä henk. koht. kokeillu, mutta eikös siitä tällä foorumilla ollut juttua että virtalukosta löytyy pistokkeen paikka.Harald kirjoitti:Sähköinen avain löytyy. Mitä hemmettiä, yritetäänkö tässä nyt joka taholta ns. "kusta työläistä silmään"?
EDIT: kun merkkihuollossakin sanoivat ettei tarvittavia piuhoja olisi valmiina... Jos Aki hommaan viiksen ja ajan Ylivieskaan niin "heitätkö" paikalleen??Asiallista korvausta vastaan tietty
Löytyis kyllä orkkis viiksi, ratin alus muovi ja yksi c-malli sähköavaimella ilman vakkaria

Joku mersupurkaamo??
Paljonkos pyydät tuosta ratinalusmuovista? Heitä vaikka yv:tä.Aki P kirjoitti:
Täytyy tunnustaa että en ole vielä henk. koht. kokeillu, mutta eikös siitä tällä foorumilla ollut juttua että virtalukosta löytyy pistokkeen paikka.
Löytyis kyllä orkkis viiksi, ratin alus muovi ja yksi c-malli sähköavaimella ilman vakkaria :roll: Täytys kokeilla tuohon omaan ensin, että onko se mahdollista kaikissa ja ilman mitään koodauksia...
Kysytääs viisaammilta kun aikaa on tässä kulunut ja Mersua viritelty tältä osin.
Päästiin Akin kans kauppoihin noista VDO:n vermeistä. En hoksannu silloin kysyä mistä vehkeestä ne oli, mutta älypoksi, viiksi, ratinalusmuovi ja ite moottori löytyi Matkahuollon kiikuttamasta paketista.
Viiksen, ratinalusmuovin ja älypoksin laitoin paikalleen kaverin kanssa, varsinaisen moottorin ja vaijerin jätin "alan ammattilaiselle" joka noita laittelee takseihin jne.
Aluksi ongelmia tuotti nopeuspulssi. Säädin saatiin pelaamaan mutta auton antama nopeuspulssi ja VDO:n palikan pulssi eivät vastanneet toisiaan? Eli auto kyllä meni eteenpäin ilman että jalka ois ollut kaasulla mutta rytmi oli kuin huonossa radiohitissä ja nopeus seilasi +- 5km/h alunperin asetetun välillä. Jotenka säätämistä oli vielä edessä.
Asentaja hommasi maahantuojalta pulssinjakajan jotta VDO:n vermeet saadaan pelaamaan auton antaman tiedon kanssa. Nyt ei tule edes sitä reaktiota mikä tuli sillä väärällä pulssilla.
Viiksi on katsottu, siltä tulee käskyt - samoin älypoksille menee virta. Jarrupolkimen painamisesta menee tieto poksille. Onko enää muita vaihtoehtoja kuin että se palikka siellä älylaatikon kyljessä ois ottanu itseensä siitä kokeilemisesta väärällä pulssilla? Maahantuojaltakin tullaan asiaa tiedustelemaan, mutta juhlitaan itsenäistä Suomea tässä välissä.
Onkohan kukaan paininut saman ongelman kanssa koskaan?
Päästiin Akin kans kauppoihin noista VDO:n vermeistä. En hoksannu silloin kysyä mistä vehkeestä ne oli, mutta älypoksi, viiksi, ratinalusmuovi ja ite moottori löytyi Matkahuollon kiikuttamasta paketista.
Viiksen, ratinalusmuovin ja älypoksin laitoin paikalleen kaverin kanssa, varsinaisen moottorin ja vaijerin jätin "alan ammattilaiselle" joka noita laittelee takseihin jne.
Aluksi ongelmia tuotti nopeuspulssi. Säädin saatiin pelaamaan mutta auton antama nopeuspulssi ja VDO:n palikan pulssi eivät vastanneet toisiaan? Eli auto kyllä meni eteenpäin ilman että jalka ois ollut kaasulla mutta rytmi oli kuin huonossa radiohitissä ja nopeus seilasi +- 5km/h alunperin asetetun välillä. Jotenka säätämistä oli vielä edessä.
Asentaja hommasi maahantuojalta pulssinjakajan jotta VDO:n vermeet saadaan pelaamaan auton antaman tiedon kanssa. Nyt ei tule edes sitä reaktiota mikä tuli sillä väärällä pulssilla.
Viiksi on katsottu, siltä tulee käskyt - samoin älypoksille menee virta. Jarrupolkimen painamisesta menee tieto poksille. Onko enää muita vaihtoehtoja kuin että se palikka siellä älylaatikon kyljessä ois ottanu itseensä siitä kokeilemisesta väärällä pulssilla? Maahantuojaltakin tullaan asiaa tiedustelemaan, mutta juhlitaan itsenäistä Suomea tässä välissä.
Onkohan kukaan paininut saman ongelman kanssa koskaan?
LIteOn AP500 = ControlCruise
Laitatin W124 300D automaatti vm -91 autoon LiteOn AP500:n (sähköinen). Nopeusmittariin lisättiin MB:n pulssigeneraattori (Veho:ssa 70 euroa) ja laite asennettuna liikkeessä 600 euroa. Paneelisäädin CM7 tuli keskikonsoliin (radion balanssisäätimen paikalle) ja kolmen nopeuden muisti kojelataan: Ei tarvittu uusia reikiä eikä rattipaneelien purkamista.
Laite on täysin sama kuin CruiseControl.
Hintaa tuli 670 euroa yhteensä - mutta sain mitä halusin.
Laite on täysin sama kuin CruiseControl.
Hintaa tuli 670 euroa yhteensä - mutta sain mitä halusin.
VDO:n maahantuoja oli sitä mieltä että älylaatikko ja sen kyljessä oleva pulssimittari (tjsp) eivät mene rikki vaikka ajaisi väärällä pulssilla.Harald kirjoitti:
Onkohan kukaan paininut saman ongelman kanssa koskaan?
Nyt se vaijeria vetävä moottori on avattavana asentajalla - voiko sellainen moottori muka mennä rikki vaikka sen havaittiin vetävän vaijeria aiemmin? Jos se on rikki, mitäs se voisi kustantaa?

vdo vakkari
KL myi myös minulle sen paketin joka sopii suoraan mersuun,,,,, rälläkällä, poralla ym. ostin rattiputken suojusmuovin ja mukana oleva viiksi kuulemma sopii siihen muoviin,,,, on vaan erinäköinen kuin alkuperäinen,,,, ei sopinut, porasin sille alkuperäiseen reiän niin ei jäänyt turhaa koloa ratin juureen. ymmärsin kai väärin sen suoraan sopivuuden. dippikytkimien kanssa tämän illan taistellut, ei löydy sopivaa asetusta. eli ei toimi ollenkaan. oliskohan jollain jotain hajua noista dipeistä, esim. että millä pulssialueella w124 mittari toimii?