
220 1969
Elfenbein = norsunluuMuffler kirjoitti:Tänään korjailtu lamppuja.. ja laitettu takaluukun konttiin uusi kiiltävä tähti
Mitähän tuo Hellelfeiben meinaa suomeksi, siis auton sävy 670.
623 - "hellelfenbein" ab 02/1971 (TAXI)
670 - "hellelfenbein" als Serienlackierung nur bis 02/1971
Hellelfenbein = vaalea -"-.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä pahaa tekee pumppailla sitä käyntiin pakkasestaMika.T kirjoitti:viiksi vaihtoon. Ja kaasua pumppailemalla saat sen käyntiin pakkasellakin.Muffler kirjoitti:Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.
Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata
Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja

Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Minä äänestä viaksesi räyhähenkeä, joka on käräyttänyt molemmista polttimoista pitkien langat tai sitten aiheuttanut oikosulun pitkien valojen johdossa tahi monitoimiviiksessä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Noh, olis mulla hyllyssä kromivartinen viiksi.. Eikai noissa vaikeita sähkövikoja pitäs ollaPetteri Kivimäki kirjoitti:Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Minä äänestä viaksesi räyhähenkeä, joka on käräyttänyt molemmista polttimoista pitkien langat tai sitten aiheuttanut oikosulun pitkien valojen johdossa tahi monitoimiviiksessä.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Yleisin sähkövikahan noissa on hapettuneet putkisulakkeet ja niiden kannat. Kannattaisi siis ensin purkaa kaikki sulakkeet pois, puhdistaa sulakerasian kontaktipinnat ja investoida uusiiin sulakkeisiin... Vaikka kyllähän tämä oli jo kaikkien tiedossa... ja tietysti jo tehtykin...?lmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
En ole tehnytunski kirjoitti:Yleisin sähkövikahan noissa on hapettuneet putkisulakkeet ja niiden kannat. Kannattaisi siis ensin purkaa kaikki sulakkeet pois, puhdistaa sulakerasian kontaktipinnat ja investoida uusiiin sulakkeisiin... Vaikka kyllähän tämä oli jo kaikkien tiedossa... ja tietysti jo tehtykin...?lmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.

Ajattelin asennella tohon 114 mallin kromatut takatuhkikset, ehjän ratin, beckerin ja kajarin kojetauluun, Mattosarjan, hattuhyllyn verhoilu, uusi sisävalo, ovenpielien kangastiivistelistojen verhoilut, turvavyön kuljettajalle (lukko on mutta kela ja hihna puuttuu), kromireunasen sisävalon.
Sisäkaton verhoilua pitäisi kiristää kattoluukun palasesta.
Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
Mikä avuksi?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Siis ei sulkeudu kunnolla? Noissahan luukun takareuna ainoastaan laskee avattaessa. Takareuna nousee sitten luukkua suljettaessa, sulkuvivulla ylös. W126 taisi olla ensimmäinen Mersu, jossa luukku aukesi tuuletusasentoon takareunastaan, siihen asti se vain liukui katon alle piiloon...Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Muffler kirjoitti:Kyllä pahaa tekee pumppailla sitä käyntiin pakkasestaMika.T kirjoitti:viiksi vaihtoon. Ja kaasua pumppailemalla saat sen käyntiin pakkasellakin.Muffler kirjoitti:Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.
Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata
Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja![]()
Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon

Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jooo-o, sulkuvipu ei käänny kiinni ellei kattoluukkua samalla paina ylöspäin takareunastaan.unski kirjoitti:Siis ei sulkeudu kunnolla? Noissahan luukun takareuna ainoastaan laskee avattaessa. Takareuna nousee sitten luukkua suljettaessa, sulkuvivulla ylös. W126 taisi olla ensimmäinen Mersu, jossa luukku aukesi tuuletusasentoon takareunastaan, siihen asti se vain liukui katon alle piiloon...Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ettei olisi tiiviste vuotanut ja kosteus tehnyt tuhojaan?
Mun W123 300 TD -vainaassa oli aika karskissa kunnossa kattoluukku, sontaa ja liejua kiskot täynnä. Poistin ja vaihdoin siihen ns. Muteli-mersusta samanlaisen toimivan mekaanisen. Kaiholla muistelen vieläkin: naks ja viuuh auki, viuh ja naks kiinni, hyvin toimi!
Oliko merkki Recaro vai Webasto, muisti ei toimi..
Mun W123 300 TD -vainaassa oli aika karskissa kunnossa kattoluukku, sontaa ja liejua kiskot täynnä. Poistin ja vaihdoin siihen ns. Muteli-mersusta samanlaisen toimivan mekaanisen. Kaiholla muistelen vieläkin: naks ja viuuh auki, viuh ja naks kiinni, hyvin toimi!
Oliko merkki Recaro vai Webasto, muisti ei toimi..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
No varmasti aina jostain voinu vesi päästä. Luukku on mekaaninen.Petteri Kivimäki kirjoitti:Ettei olisi tiiviste vuotanut ja kosteus tehnyt tuhojaan?
Mun W123 300 TD -vainaassa oli aika karskissa kunnossa kattoluukku, sontaa ja liejua kiskot täynnä. Poistin ja vaihdoin siihen ns. Muteli-mersusta samanlaisen toimivan mekaanisen. Kaiholla muistelen vieläkin: naks ja viuuh auki, viuh ja naks kiinni, hyvin toimi!
Oliko merkki Recaro vai Webasto, muisti ei toimi..
Tässä lukee webasto etureunan listassa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sopisi loistavasti ja semmoisen voisin ostaakkin, nimittäin autonkin sävy on vaalea norsunluuPetteri Kivimäki kirjoitti:[ http://www.strich8basis.de/rares_19.jpg ]
Mitenkäs tuommoonen valkoinen rlatti sopisi sun aistikkaanpunaiseen sisustukseesi?
Yks semmonen on jossain varastossa..

http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_10.jpg
Ei kannata antaa kuvan hämätä, sisusta on rattia ja kangastiivisteitä lukuunottamatta tosi siisti.
Itelle kotiin askartelin surkeakuntoisesta mustasta ratista kittaamalla ja maalaamalla koristeen olohuoneen pöydälle

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Oho sulla on paha loukkuharrip kirjoitti:Persiittömän hienon näkönen peli,jos siinä etuiskareissa häikkää niitä viellä myyntiin asti löytyy pari nimimerkillä kahden W 114 Coupen loukussa


W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.Petteri Kivimäki kirjoitti:Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Ilmeisesti kone pyöri ainoastaan starttimoottorin voimalla ja kun sähköt loppu.....

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sorry Muffler, tää topic lähti nyt totaalisen hukkateille!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=laturi
Tossa alkuperäinen vintage-topic, ei varmaan täällä kannata jatkaa..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=laturi
Tossa alkuperäinen vintage-topic, ei varmaan täällä kannata jatkaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tosiaan, ryyppyvipu ei liikahdakkaan, ja strömperi hieman jumittaa kylmänä.
Varmaan olisi huolto paikallaan. Tilasin autoon takakontin kahvan, vehossa vain 17e uutena, sekä sisävalon, toivottavasti on kromireunalla, ainakin tilasin oikealla varaosanumerolla.
Varmaan olisi huolto paikallaan. Tilasin autoon takakontin kahvan, vehossa vain 17e uutena, sekä sisävalon, toivottavasti on kromireunalla, ainakin tilasin oikealla varaosanumerolla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Pagode-Lenk ... otohosting
Siittä huutelemaan, ja noita valkoisia "Pralltopfeja" saapi uutena RTOlta. Onhan tuolla yksi uudenveroinekin, hinta on vaan 349 € tai Preis vorschlagen..
Siittä huutelemaan, ja noita valkoisia "Pralltopfeja" saapi uutena RTOlta. Onhan tuolla yksi uudenveroinekin, hinta on vaan 349 € tai Preis vorschlagen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Uusia kuvia:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/3.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/4.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/5.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/6.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/7.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/8.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/9.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/10.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/11.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/1.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/3.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/4.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/5.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/6.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/7.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/8.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/9.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/10.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/W115.010/11.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Akka totes tosta yhdestä kuvasta että "onpa tutun näkönen hymy naamalla"
Viittas varmaan tähän kuvaan, hmp.

Minä ryhdistäydyn kuvaamaan oman laitteeni keväällä kun se viimein on kuvauskunnossa. Turbon asennus nääs, estänyt kuvauksen. Suutarin lapsilla jne.
Viittas varmaan tähän kuvaan, hmp.

Minä ryhdistäydyn kuvaamaan oman laitteeni keväällä kun se viimein on kuvauskunnossa. Turbon asennus nääs, estänyt kuvauksen. Suutarin lapsilla jne.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jos sulla on sama kello kun mun autossa eli sähkömekaanisella viipotinkoneistolla toimiva, niin autossasi ei kello toimi, tai jos toimii niin toimii huonosti eli jätättää.
Eipä huolta, kävin pari päivää sitten kuvaamassa erästä vanhan kaartin kelloseppää, joka korjaa kaikkea taskunauriista kaappikelloon. Kysäisin kuvattuani että mitäs voiskos jätättävälle mutta toimivalle mersukellolle tehdä mitään. Kyllä voi, herrahan innostui heti, on kuulemma korjanut jonkun mustangijengin autojen samanlaiset kaikkien kellot! Seurasi vartin luento miksi jätättää ja mitä korjaaminen käsittää.
Joten heti kun pääsen talvikätköllä käymään, irrotan kellon ja vien hoitoon. Ahtopainemittari ei sit menekään kellon paikalle vaan tuhkakupinkuoreen..
Minäs vuonna quartz-koneisto syrjäytti mekaanisen, face-liftissäkö?
Eipä huolta, kävin pari päivää sitten kuvaamassa erästä vanhan kaartin kelloseppää, joka korjaa kaikkea taskunauriista kaappikelloon. Kysäisin kuvattuani että mitäs voiskos jätättävälle mutta toimivalle mersukellolle tehdä mitään. Kyllä voi, herrahan innostui heti, on kuulemma korjanut jonkun mustangijengin autojen samanlaiset kaikkien kellot! Seurasi vartin luento miksi jätättää ja mitä korjaaminen käsittää.
Joten heti kun pääsen talvikätköllä käymään, irrotan kellon ja vien hoitoon. Ahtopainemittari ei sit menekään kellon paikalle vaan tuhkakupinkuoreen..
Minäs vuonna quartz-koneisto syrjäytti mekaanisen, face-liftissäkö?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
En muista koska siirryttiin kvartsikoneistoon, mutta siinä faceliftin kohdalla. Olen itse kelloseppä joten täytyy tota kelloa ainakin rukata jotta ei jätättäis, tai sitten laitan tuon kvarsikellon jommosia mulla on varalla.Petteri Kivimäki kirjoitti:Jos sulla on sama kello kun mun autossa eli sähkömekaanisella viipotinkoneistolla toimiva, niin autossasi ei kello toimi, tai jos toimii niin toimii huonosti eli jätättää.
Eipä huolta, kävin pari päivää sitten kuvaamassa erästä vanhan kaartin kelloseppää, joka korjaa kaikkea taskunauriista kaappikelloon. Kysäisin kuvattuani että mitäs voiskos jätättävälle mutta toimivalle mersukellolle tehdä mitään. Kyllä voi, herrahan innostui heti, on kuulemma korjanut jonkun mustangijengin autojen samanlaiset kaikkien kellot! Seurasi vartin luento miksi jätättää ja mitä korjaaminen käsittää.
Joten heti kun pääsen talvikätköllä käymään, irrotan kellon ja vien hoitoon. Ahtopainemittari ei sit menekään kellon paikalle vaan tuhkakupinkuoreen..
Minäs vuonna quartz-koneisto syrjäytti mekaanisen, face-liftissäkö?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Onnittelut vielä kerran hankinnasta, on se muikeen oloinen peli. Erityispisteet pirteästä sisustasta, ei sitä ainaista sinistä tai mustaa...
Otetaan miitti jossainvälissä niin näkis ton luonnossakin ja pitäis se Tykonkin biliga nähdä...
Saitko jo kattoluukun kulkemaan? Mulla on ohjeet huoltoon ja itseasiassa alkuperäistä rasvausainettakin. Hommaa siinä on kyllä jos ja kun haluu kaiken tehä kunnolla. Ootko kattonu ryyppyvivun ettei se yksikertaisesti jumita johonkin tai systeemi "katki" jostain välistä. Onkohan mulla yks käsiryypyllinen mersu ikinä ollu, mutta sattumoisin muista merkeistä ne on tullu viime aikoina melko tutuks
Luulenpa että löydön oot kyllä tehnyt, ja vaikka nyt rakkaasta Volvosta jouduit luopumaan niin eiköhän toi kumminkin tarjoa ihan eri tunnelmansa


Saitko jo kattoluukun kulkemaan? Mulla on ohjeet huoltoon ja itseasiassa alkuperäistä rasvausainettakin. Hommaa siinä on kyllä jos ja kun haluu kaiken tehä kunnolla. Ootko kattonu ryyppyvivun ettei se yksikertaisesti jumita johonkin tai systeemi "katki" jostain välistä. Onkohan mulla yks käsiryypyllinen mersu ikinä ollu, mutta sattumoisin muista merkeistä ne on tullu viime aikoina melko tutuks

Luulenpa että löydön oot kyllä tehnyt, ja vaikka nyt rakkaasta Volvosta jouduit luopumaan niin eiköhän toi kumminkin tarjoa ihan eri tunnelmansa
