220 1969

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Entiädä mikä into on ollu ennen vaihella noita keppejä uudemman mallisiin, nimittäin toihan on just huippu.

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Muffler kirjoitti:Tänään korjailtu lamppuja.. ja laitettu takaluukun konttiin uusi kiiltävä tähti :)
Mitähän tuo Hellelfeiben meinaa suomeksi, siis auton sävy 670.

623 - "hellelfenbein" ab 02/1971 (TAXI)
670 - "hellelfenbein" als Serienlackierung nur bis 02/1971
Elfenbein = norsunluu
Hellelfenbein = vaalea -"-.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.

Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata

Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muffler kirjoitti:Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.

Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata

Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja :shock:
viiksi vaihtoon. Ja kaasua pumppailemalla saat sen käyntiin pakkasellakin.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mika.T kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.

Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata

Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja :shock:
viiksi vaihtoon. Ja kaasua pumppailemalla saat sen käyntiin pakkasellakin.
Kyllä pahaa tekee pumppailla sitä käyntiin pakkasesta :twisted:
Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.

Minä äänestä viaksesi räyhähenkeä, joka on käräyttänyt molemmista polttimoista pitkien langat tai sitten aiheuttanut oikosulun pitkien valojen johdossa tahi monitoimiviiksessä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.

Minä äänestä viaksesi räyhähenkeä, joka on käräyttänyt molemmista polttimoista pitkien langat tai sitten aiheuttanut oikosulun pitkien valojen johdossa tahi monitoimiviiksessä.
Noh, olis mulla hyllyssä kromivartinen viiksi.. Eikai noissa vaikeita sähkövikoja pitäs olla 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

lmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.
Yleisin sähkövikahan noissa on hapettuneet putkisulakkeet ja niiden kannat. Kannattaisi siis ensin purkaa kaikki sulakkeet pois, puhdistaa sulakerasian kontaktipinnat ja investoida uusiiin sulakkeisiin... Vaikka kyllähän tämä oli jo kaikkien tiedossa... ja tietysti jo tehtykin...?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

unski kirjoitti:
lmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.
Yleisin sähkövikahan noissa on hapettuneet putkisulakkeet ja niiden kannat. Kannattaisi siis ensin purkaa kaikki sulakkeet pois, puhdistaa sulakerasian kontaktipinnat ja investoida uusiiin sulakkeisiin... Vaikka kyllähän tämä oli jo kaikkien tiedossa... ja tietysti jo tehtykin...?
En ole tehnyt :oops: Kesällä sitten.

Ajattelin asennella tohon 114 mallin kromatut takatuhkikset, ehjän ratin, beckerin ja kajarin kojetauluun, Mattosarjan, hattuhyllyn verhoilu, uusi sisävalo, ovenpielien kangastiivistelistojen verhoilut, turvavyön kuljettajalle (lukko on mutta kela ja hihna puuttuu), kromireunasen sisävalon.

Sisäkaton verhoilua pitäisi kiristää kattoluukun palasesta.
Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
Mikä avuksi?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
Siis ei sulkeudu kunnolla? Noissahan luukun takareuna ainoastaan laskee avattaessa. Takareuna nousee sitten luukkua suljettaessa, sulkuvivulla ylös. W126 taisi olla ensimmäinen Mersu, jossa luukku aukesi tuuletusasentoon takareunastaan, siihen asti se vain liukui katon alle piiloon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Muffler kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Ilmeni vika: pitkien valojen kytkeminen monitoimiviiksestä sammuttaa valot kokonaan.

Toinen vika: Ryyppyvipu ei liiku mihinkään, huono pakkasella startata

Noihin tarvittais pikaisesti neuvoja :shock:
viiksi vaihtoon. Ja kaasua pumppailemalla saat sen käyntiin pakkasellakin.
Kyllä pahaa tekee pumppailla sitä käyntiin pakkasesta :twisted:
Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon :roll:
:idea: Tunget käynnistyksen ajaksi rukkasen ilmanputsarin tukkeeksi, niin kyllä se siitä lähtee.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

unski kirjoitti:
Kattoluukku myös jumittaa takareunastaan eikä nouse ylös vedettäessä?
Siis ei sulkeudu kunnolla? Noissahan luukun takareuna ainoastaan laskee avattaessa. Takareuna nousee sitten luukkua suljettaessa, sulkuvivulla ylös. W126 taisi olla ensimmäinen Mersu, jossa luukku aukesi tuuletusasentoon takareunastaan, siihen asti se vain liukui katon alle piiloon...
Jooo-o, sulkuvipu ei käänny kiinni ellei kattoluukkua samalla paina ylöspäin takareunastaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ettei olisi tiiviste vuotanut ja kosteus tehnyt tuhojaan?

Mun W123 300 TD -vainaassa oli aika karskissa kunnossa kattoluukku, sontaa ja liejua kiskot täynnä. Poistin ja vaihdoin siihen ns. Muteli-mersusta samanlaisen toimivan mekaanisen. Kaiholla muistelen vieläkin: naks ja viuuh auki, viuh ja naks kiinni, hyvin toimi!

Oliko merkki Recaro vai Webasto, muisti ei toimi..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Ettei olisi tiiviste vuotanut ja kosteus tehnyt tuhojaan?

Mun W123 300 TD -vainaassa oli aika karskissa kunnossa kattoluukku, sontaa ja liejua kiskot täynnä. Poistin ja vaihdoin siihen ns. Muteli-mersusta samanlaisen toimivan mekaanisen. Kaiholla muistelen vieläkin: naks ja viuuh auki, viuh ja naks kiinni, hyvin toimi!

Oliko merkki Recaro vai Webasto, muisti ei toimi..
No varmasti aina jostain voinu vesi päästä. Luukku on mekaaninen.
Tässä lukee webasto etureunan listassa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Mitenkäs tuommoonen valkoinen rlatti sopisi sun aistikkaanpunaiseen sisustukseesi?

Yks semmonen on jossain varastossa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:[ http://www.strich8basis.de/rares_19.jpg ]

Mitenkäs tuommoonen valkoinen rlatti sopisi sun aistikkaanpunaiseen sisustukseesi?

Yks semmonen on jossain varastossa..
Sopisi loistavasti ja semmoisen voisin ostaakkin, nimittäin autonkin sävy on vaalea norsunluu 8) Nykyinen ratti on aika pahoin halki:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/220/220_10.jpg
Ei kannata antaa kuvan hämätä, sisusta on rattia ja kangastiivisteitä lukuunottamatta tosi siisti.

Itelle kotiin askartelin surkeakuntoisesta mustasta ratista kittaamalla ja maalaamalla koristeen olohuoneen pöydälle :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
harrip
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 23.10.2006 21:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja harrip »

Persiittömän hienon näkönen peli,jos siinä etuiskareissa häikkää niitä viellä myyntiin asti löytyy pari nimimerkillä kahden W 114 Coupen loukussa
Harrastan kun töiltäni kerkiän
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

harrip kirjoitti:Persiittömän hienon näkönen peli,jos siinä etuiskareissa häikkää niitä viellä myyntiin asti löytyy pari nimimerkillä kahden W 114 Coupen loukussa
Oho sulla on paha loukku :lol: Iskarit on tässä kyllä moitteettomassa kunnossa, kyyti on niin hyväää :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Pitkät toimi vielä siihen asti kunnes korjasin palaneen parkkivalon
Sähköviathan ne on välillä räyhähenkien aikaansaannoksia! Mulla hajosi kerran W123 300TDstä laturi tien päällä; auto meni hinaukseen, sillä OM617 -moottori ei pysynyt päällä ilman virtaa. Ei moisen pitäisi olla mitenkään mahdollista, mutta niin vain laturin vaihdon jälkeen ajeltiin taas.



Ilmeisesti kone pyöri ainoastaan starttimoottorin voimalla ja kun sähköt loppu..... :lol:
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

^ ^ ^ Ainoa mitä yo. tarinasta tulee mieleen on että laturissa virta kulkee väärään suuntaa (diodeja rikki tms. en ole sähkömies, arvailen) ja laturi vastustaa moottorin pyörimistä. Tai sitten se on hirttänny mekaanisesti kiinni mutta siitä olisi sitten pitänny kuulua kauhia meteli.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sorry Muffler, tää topic lähti nyt totaalisen hukkateille!

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=laturi

Tossa alkuperäinen vintage-topic, ei varmaan täällä kannata jatkaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tosiaan, ryyppyvipu ei liikahdakkaan, ja strömperi hieman jumittaa kylmänä.
Varmaan olisi huolto paikallaan. Tilasin autoon takakontin kahvan, vehossa vain 17e uutena, sekä sisävalon, toivottavasti on kromireunalla, ainakin tilasin oikealla varaosanumerolla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Pagode-Lenk ... otohosting

Siittä huutelemaan, ja noita valkoisia "Pralltopfeja" saapi uutena RTOlta. Onhan tuolla yksi uudenveroinekin, hinta on vaan 349 € tai Preis vorschlagen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joo, ei taida perse kestää satasta kalliimpaa rattia, mutta yrittänyttä ei laiteta :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Akka totes tosta yhdestä kuvasta että "onpa tutun näkönen hymy naamalla"

Viittas varmaan tähän kuvaan, hmp.

Kuva

Minä ryhdistäydyn kuvaamaan oman laitteeni keväällä kun se viimein on kuvauskunnossa. Turbon asennus nääs, estänyt kuvauksen. Suutarin lapsilla jne.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

:lol: Kyllä, hymy oli aitoa eikä jäljittelemätöntä. Tolla ajaessa tulee posket kipeeksi :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jos sulla on sama kello kun mun autossa eli sähkömekaanisella viipotinkoneistolla toimiva, niin autossasi ei kello toimi, tai jos toimii niin toimii huonosti eli jätättää.

Eipä huolta, kävin pari päivää sitten kuvaamassa erästä vanhan kaartin kelloseppää, joka korjaa kaikkea taskunauriista kaappikelloon. Kysäisin kuvattuani että mitäs voiskos jätättävälle mutta toimivalle mersukellolle tehdä mitään. Kyllä voi, herrahan innostui heti, on kuulemma korjanut jonkun mustangijengin autojen samanlaiset kaikkien kellot! Seurasi vartin luento miksi jätättää ja mitä korjaaminen käsittää.

Joten heti kun pääsen talvikätköllä käymään, irrotan kellon ja vien hoitoon. Ahtopainemittari ei sit menekään kellon paikalle vaan tuhkakupinkuoreen..

Minäs vuonna quartz-koneisto syrjäytti mekaanisen, face-liftissäkö?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Jos sulla on sama kello kun mun autossa eli sähkömekaanisella viipotinkoneistolla toimiva, niin autossasi ei kello toimi, tai jos toimii niin toimii huonosti eli jätättää.

Eipä huolta, kävin pari päivää sitten kuvaamassa erästä vanhan kaartin kelloseppää, joka korjaa kaikkea taskunauriista kaappikelloon. Kysäisin kuvattuani että mitäs voiskos jätättävälle mutta toimivalle mersukellolle tehdä mitään. Kyllä voi, herrahan innostui heti, on kuulemma korjanut jonkun mustangijengin autojen samanlaiset kaikkien kellot! Seurasi vartin luento miksi jätättää ja mitä korjaaminen käsittää.

Joten heti kun pääsen talvikätköllä käymään, irrotan kellon ja vien hoitoon. Ahtopainemittari ei sit menekään kellon paikalle vaan tuhkakupinkuoreen..

Minäs vuonna quartz-koneisto syrjäytti mekaanisen, face-liftissäkö?
En muista koska siirryttiin kvartsikoneistoon, mutta siinä faceliftin kohdalla. Olen itse kelloseppä joten täytyy tota kelloa ainakin rukata jotta ei jätättäis, tai sitten laitan tuon kvarsikellon jommosia mulla on varalla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Onnittelut vielä kerran hankinnasta, on se muikeen oloinen peli. Erityispisteet pirteästä sisustasta, ei sitä ainaista sinistä tai mustaa... 8) Otetaan miitti jossainvälissä niin näkis ton luonnossakin ja pitäis se Tykonkin biliga nähdä... :D

Saitko jo kattoluukun kulkemaan? Mulla on ohjeet huoltoon ja itseasiassa alkuperäistä rasvausainettakin. Hommaa siinä on kyllä jos ja kun haluu kaiken tehä kunnolla. Ootko kattonu ryyppyvivun ettei se yksikertaisesti jumita johonkin tai systeemi "katki" jostain välistä. Onkohan mulla yks käsiryypyllinen mersu ikinä ollu, mutta sattumoisin muista merkeistä ne on tullu viime aikoina melko tutuks :lol:



Luulenpa että löydön oot kyllä tehnyt, ja vaikka nyt rakkaasta Volvosta jouduit luopumaan niin eiköhän toi kumminkin tarjoa ihan eri tunnelmansa :wink:
Vastaa Viestiin