W124 pientä veden häipymistä
W124 pientä veden häipymistä
Mulla on ollut ajossa puolisenvuotta E 250 TD farkku mersu.
On ollut huomattavana pientä veden häipymistä jäähdytysjärjestelmästä.
Pienessä kaupunki ajossa veden häipymistä ei juuri taphdu, mutta kun ajaa pitkän matkaa, esim yksi komemus (800 km lenkki häivytti vettä noin 2 dl). Mihinkä tuota tihkuu tuota vettä?
Moottori käy tosihyvin ja ulkopuolisia vuotoja ei ole havaittavissa.
Vesipuppu vaihdettiin, kun siltä tihkui vettä jonkin verran.
Lämpimän just äsken ajosta, kun tulin aukasin paisunta säiliön korkin seuraavia havaintoja siittä:
1. Painetta oli mutta varmaan kuuluukin olla
2. Kun nostin kierroksia noin 3000:n , niin paisunta säiliössä ei tapahtunut mitään huomattavaa kuohumista, mutta nesteen pinta kohosi.
Voiko paisuntasäiliön korkki olla viallinen, että painee eivät oikein pääsisi purkautumaan?
Olen tuore mersun omistaja ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Toivonkin että kirjoitelkaa, jolla on kokemusta vastaavista tapauksista.
On ollut huomattavana pientä veden häipymistä jäähdytysjärjestelmästä.
Pienessä kaupunki ajossa veden häipymistä ei juuri taphdu, mutta kun ajaa pitkän matkaa, esim yksi komemus (800 km lenkki häivytti vettä noin 2 dl). Mihinkä tuota tihkuu tuota vettä?
Moottori käy tosihyvin ja ulkopuolisia vuotoja ei ole havaittavissa.
Vesipuppu vaihdettiin, kun siltä tihkui vettä jonkin verran.
Lämpimän just äsken ajosta, kun tulin aukasin paisunta säiliön korkin seuraavia havaintoja siittä:
1. Painetta oli mutta varmaan kuuluukin olla
2. Kun nostin kierroksia noin 3000:n , niin paisunta säiliössä ei tapahtunut mitään huomattavaa kuohumista, mutta nesteen pinta kohosi.
Voiko paisuntasäiliön korkki olla viallinen, että painee eivät oikein pääsisi purkautumaan?
Olen tuore mersun omistaja ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Toivonkin että kirjoitelkaa, jolla on kokemusta vastaavista tapauksista.
Kalle
MB E 250 TD vm 7.93
MB E 250 TD vm 7.93
Aika vähäistä häipymistä vielä,joten hankaloittaa huomattavasti vian paikallistamista.Mikäli mistään ei tule ulos,ni sehän täytyy sit häipyä ilmakehään...eli palotilan kautta...yleensä se kyllä johtaa painetta vesitilaan,muttei välttämättä.se että kaasua painettaessa nesteen pinta hieman kohoaa,on normaalia,koskapa vesipumpun kierrokset kohoaa moottorin kierrosten myötä.
Oma veikkaukseni on kannen/kannen tiivisteen alkava vika?
Oma veikkaukseni on kannen/kannen tiivisteen alkava vika?
Halvin temppu tässä vaiheessa on vaihtaa tuo paisarin korkki, niistä kun tiiviste hapertuu, voi tulla suurempia vaurioita.
Kansivikaa ei oikeastaan huomaa ennen kuin se on pahempi, joten kannattaa kääntää katse tihkuvian piiriin. Onneksi jäähdytysneste muuttuu vihreäksi mömmöksi vuotokohdassa, joten sen kyllä erottaa.
Kansivikaa ei oikeastaan huomaa ennen kuin se on pahempi, joten kannattaa kääntää katse tihkuvian piiriin. Onneksi jäähdytysneste muuttuu vihreäksi mömmöksi vuotokohdassa, joten sen kyllä erottaa.
..
Tuo korkki kannattaa tutkia tosiaan heti aluksi. Vuoto voi johtuo myös siitä, että jäähdyttimestä on lähdössä muovinen pääty irti, vuotaa huomaamattoman hitaasti sieltä päädyn ja jäähdyttimen välistä sitten..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: W124 pientä veden häipymistä
Minäkään en huomannut vuotoja, kunnes kerran oli vesi vähentynyt niin paljon, että nousi koneen lämmöt yli sadan kun se ei enää kiertänyt kunnolla. Asiaa muutaman kerran tutkittuani ja vettä lisättyäni huomasin ylävesiletkun vuotavan koneen ollessa lämmin. Siinä oli pienenpieni reikä, joka ei vuotanut ennen kuin oli kone lämmin ja enemmän kierroksia. Nyt on ehjä letku, eikä vettä häviä.kalley kirjoitti:Mihinkä tuota tihkuu tuota vettä?
Moottori käy tosihyvin ja ulkopuolisia vuotoja ei ole havaittavissa.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Hmm, samanmoinen ongelma, eli vettä hukkuu jonnekin.
Hirveästi en ole vielä tutkinut onko vuotoja vai isompi vika eli kannentiiviste alkanut vuotamaan, tämä harmi kun vasta olen omistanut auton 10 tkm verran.
Vai olisiko kylmemmät kelit alkaneet vaikuttaa tähän vuoto juttuun ??
t:timo
Hirveästi en ole vielä tutkinut onko vuotoja vai isompi vika eli kannentiiviste alkanut vuotamaan, tämä harmi kun vasta olen omistanut auton 10 tkm verran.
Vai olisiko kylmemmät kelit alkaneet vaikuttaa tähän vuoto juttuun ??
t:timo
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
käytät korjaamolla jossa ottavat näytteen jäähdytysnesteestä ja sekoittavat sen johonkin mömmöön ja tuloksesta näkee onko kannentiivisteessä vikaa, Kuopiossa tekee ainakin A+Autohuolto ja todennäköisesti merkkiliikkeet.
Esim. lämmityslaitteen kenno voi tihkuttaa sen verran ettei lasit huurru, mutta ajan mittaan vuoto kasvaa.
Esim. lämmityslaitteen kenno voi tihkuttaa sen verran ettei lasit huurru, mutta ajan mittaan vuoto kasvaa.
Joo, eli mitataan onko vedessä pakokaasuja, joillain korjaamoilla on sellainen pipettijuttu, jolla se mitataan höyryistä.JuhaE kirjoitti:käytät korjaamolla jossa ottavat näytteen jäähdytysnesteestä ja sekoittavat sen johonkin mömmöön ja tuloksesta näkee onko kannentiivisteessä vikaa, Kuopiossa tekee ainakin A+Autohuolto ja todennäköisesti merkkiliikkeet.
Esim. lämmityslaitteen kenno voi tihkuttaa sen verran ettei lasit huurru, mutta ajan mittaan vuoto kasvaa.
Tuntuu olevan yleinen ongelma tuo nesteen mystinen katoaminen, varsinkin talvikeleillä. Jotenkin voisi kuvitella sillä olevan jotain yhteyttä lämmityslaitteeseen, jota ei kesällä paljoa käytetä. Tai sitten lohkolämppäriin... Tietenkin myös joku tiiviste / liitos voi kylmässä kutistuessaan vuotaa.
Itsellä teki tuota viime talvena aikas ahkerasti, muutaman tuhannen välein sai lisätä litran nestettä. Mistään ei kuitenkaan löytynyt selvää vuotoa, vaikka maassa oli joskus selvä fläkki. Kesällä ei siis nestettä joutunut lisäämään, vaan vuotoa esiintyi pelkästään talvella. Nyt lisäsin taas litran, taisi olla ensimmäinen kerta kesän jälkeen. Saa nähdä mitä nuo uudet magneettiventiilit vaikuttavat asiaan. Muistaakseni siellä oli nimittäin jonkinmoinen ylivuotoreikä, josta neste saattaisi poistua mystisesti tiivisteiden ollessa rikki. Saas nähdä...
Itsellä teki tuota viime talvena aikas ahkerasti, muutaman tuhannen välein sai lisätä litran nestettä. Mistään ei kuitenkaan löytynyt selvää vuotoa, vaikka maassa oli joskus selvä fläkki. Kesällä ei siis nestettä joutunut lisäämään, vaan vuotoa esiintyi pelkästään talvella. Nyt lisäsin taas litran, taisi olla ensimmäinen kerta kesän jälkeen. Saa nähdä mitä nuo uudet magneettiventiilit vaikuttavat asiaan. Muistaakseni siellä oli nimittäin jonkinmoinen ylivuotoreikä, josta neste saattaisi poistua mystisesti tiivisteiden ollessa rikki. Saas nähdä...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
omassa autossa on vuotanut kannentiivisteestä nestettä jo pitkään: kylmänä tihuuttaa ihan koneen takakulmasta, ei näy ennenku alapuolelta kurkkii. kesäaikaan ei tarvinu yhtään lisäillä nestettä mutta nyt talvella välillä muutama desi.
näkyy sellasena valkosena norona, valuu koneen kylkeä pitkin alaspäin.
ei ole menneet öljyt ja vedet sekaisin (vielä) joten remonttia lykätty...
näkyy sellasena valkosena norona, valuu koneen kylkeä pitkin alaspäin.
ei ole menneet öljyt ja vedet sekaisin (vielä) joten remonttia lykätty...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
vettä vaan hukkuu
Pirskatti yleistä tuntuu olevan pieni tihkuminen ja veden häviäminen.
Ilmeisesti syitä ovat siis:
-Kannentiiviste
-Lämmityskenno
-Vuotava letku/liitos
Millä hintaa olette saaneet noita kannentiivisteitä vaihdettua ?
Ihan ajattelin tiedustella kun ajattelin että kallein vaihtoehto noista
on ja mulla on aina tuppaa olemaan huono tuuri.
Ilmeisesti syitä ovat siis:
-Kannentiiviste
-Lämmityskenno
-Vuotava letku/liitos
Millä hintaa olette saaneet noita kannentiivisteitä vaihdettua ?
Ihan ajattelin tiedustella kun ajattelin että kallein vaihtoehto noista
on ja mulla on aina tuppaa olemaan huono tuuri.

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Re: vettä vaan hukkuu
Ei todellakaan ole kallien vika joka voi aiheuttaa veden häviämistä, tiivisteen vaihto on pikkujuttu sen rinnalla jos on itse kansi halkiTipi kirjoitti:Pirskatti yleistä tuntuu olevan pieni tihkuminen ja veden häviäminen.
Ilmeisesti syitä ovat siis:
-Kannentiiviste
-Lämmityskenno
-Vuotava letku/liitos
Millä hintaa olette saaneet noita kannentiivisteitä vaihdettua ?
Ihan ajattelin tiedustella kun ajattelin että kallein vaihtoehto noista
on ja mulla on aina tuppaa olemaan huono tuuri.

Sanotaan vaikka näin että 300 € lienee ihan ok hinta, jos jossain korjaamossa teetät, saattaa hyvinkin maksaa paljon enemmänkin.
No periaatteessa joo, riippuen paljon siitä millainen vika on. Jos pakokaasut pääsevät vesitilaan, sen kyllä huomaa testeissä.Tipi kirjoitti:Joo no tota kannen halkeamista en edes uskalla ajatella.
Eikös ton kannentiivisteen kunnon nää mittauttamalla se jossain tohtorilla ??
t:timo
Jos vettä taas pääsee sylintereihin, ei sitä kovin herkästi huomaa, varsinkin jos vuoto on vähäistä.
Öljytilaan menevä vesi huomataan yleensä öljyntäyttäkorkista, saattaa olla vaaleata vaahtoa, ja öljy harmaata, pieniä määriä kyllä ei välttämättä huomaa.
Myös öljyä saattaa päästä vesitilaan, mutta sen kyllä huomaa silmälläkin, paisarin korkki on vaahtoinen ja vedessä selaista kellertävää mönjää.
autiomaahan vettä...
Pirskatti.
Joo ei näkynyt vaahtoa eikä kellertäviä mönjiä öljyntäyttökorkin alla eikä vesisäiliössä. Veden "haihtuminen" on sellainen että maanantaina laitoin vettä suunnilleen ylärajaan ja tänä aamuna se oli ns. alarajalla.
Tietysti tässä on mittavirheitä.
Kuuluuko veden olla moottori kylmänä vai kuumana ylempänä säiliössä ?
Nimittäin lisäsin vettä moottorin ollessa kylmä.
Tällä välin en paljoa ole ajanut, ja sen vähänkin kaupungissa, ehkä noin 60-80 km. Pitäisikö olla painetta vesisäiliössä tälläisen vuotohävikin jälkeen, minusta tuntui että ei sitäkään oikein ollut.
no nyt ato seisoo hallissa suht kuivassa paikassa niin eiköhän tuo päivän aikana tiputa alleen jonkun lätäkön jos syy on vuotavassa liitoksessa tms.
t:timo
Joo ei näkynyt vaahtoa eikä kellertäviä mönjiä öljyntäyttökorkin alla eikä vesisäiliössä. Veden "haihtuminen" on sellainen että maanantaina laitoin vettä suunnilleen ylärajaan ja tänä aamuna se oli ns. alarajalla.
Tietysti tässä on mittavirheitä.
Kuuluuko veden olla moottori kylmänä vai kuumana ylempänä säiliössä ?
Nimittäin lisäsin vettä moottorin ollessa kylmä.
Tällä välin en paljoa ole ajanut, ja sen vähänkin kaupungissa, ehkä noin 60-80 km. Pitäisikö olla painetta vesisäiliössä tälläisen vuotohävikin jälkeen, minusta tuntui että ei sitäkään oikein ollut.
no nyt ato seisoo hallissa suht kuivassa paikassa niin eiköhän tuo päivän aikana tiputa alleen jonkun lätäkön jos syy on vuotavassa liitoksessa tms.
t:timo
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
eli siis paisuntasäiliön korkki voisi olla viallinen.
No kyselen ehkä vähän yksinkertaisia mutta...
Siitä korkista lähtee sellainen muovinen kirkas putki, eikös juu ?
Eli jos korkki toimii niin se päästää tuota putkea pitkin veden pois VAI tuleeko se höyrynä pihalle ??
Nimittäin jotenkin tuntuu että ei se kovin märkä ole se putki eikä putken pää ja ympäristö.
Ilmeisesti sii 120 ja 140 on korkin mallimerkinnät
No kyselen ehkä vähän yksinkertaisia mutta...
Siitä korkista lähtee sellainen muovinen kirkas putki, eikös juu ?
Eli jos korkki toimii niin se päästää tuota putkea pitkin veden pois VAI tuleeko se höyrynä pihalle ??

Nimittäin jotenkin tuntuu että ei se kovin märkä ole se putki eikä putken pää ja ympäristö.
Ilmeisesti sii 120 ja 140 on korkin mallimerkinnät

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Jos vettä on niin paljon, ettei mahdu kuumennuttuaa säiliöön (laajenee lämmetessään), niin liika tulee vetenä ulos.Tipi kirjoitti: Eli jos korkki toimii niin se päästää tuota putkea pitkin veden pois VAI tuleeko se höyrynä pihalle ??![]()
Nimittäin jotenkin tuntuu että ei se kovin märkä ole se putki eikä putken pää ja ympäristö.
Ilmeisesti sii 120 ja 140 on korkin mallimerkinnät
Jos korkki ei kestä paineen nousua (vesi lajenee lämmetessään), niin tulee höyrynä, koska korkin jälkeen paine laskee.
Pieni tihuttava vuoto voi tulla myös vesipumpun kuluneesta poksitiivisteestä. Sen vuotoreikä on niin vaikeasti nähtävässä paikassa siivapyörän takana, että huomaa tuskin koskaan, korkeintaa pari minuuttia ajon jälkeen näkee tipan vettä joko pumpn laipassa tai siivapyörän reunassa, ja tuntee kosteuden sormillaan.
Lämpö kuivattaa nopeasti pienet valumat.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No niin, vuoto löytyi, tai siis kohta mihin maahan lammikko syntyy.
Kohta on apukuskin puolella, eturenkaiden linjan takapuolella.
Letkut , ylhäältä päin katsottuna, ovat kuivat ja liitoksissa ei tunnu kosteutta.
Ruokatunnin ajan pidin sanomalehteä alla, kohdassa missä oletin vanhan jäljen mukaan vuodon olevan, ja niin vai oli siisti pyöreä lammikko siihen syntynyt. vihertävän kirkasta nestettä näytti olevan.
Mutta, mikähä liitos/letku siinä kohti on kun ei ylhäältä oikein osunut silmään.
t:timo
Kohta on apukuskin puolella, eturenkaiden linjan takapuolella.
Letkut , ylhäältä päin katsottuna, ovat kuivat ja liitoksissa ei tunnu kosteutta.
Ruokatunnin ajan pidin sanomalehteä alla, kohdassa missä oletin vanhan jäljen mukaan vuodon olevan, ja niin vai oli siisti pyöreä lammikko siihen syntynyt. vihertävän kirkasta nestettä näytti olevan.
Mutta, mikähä liitos/letku siinä kohti on kun ei ylhäältä oikein osunut silmään.

t:timo
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Meikäläisellä on prikulleen samanlainen probleemi. Eli samoilta tietämiltä tihkuttaa jäähdytinnestettä tarkoittaen sitä, että tihkumiskohtaan syntyy vaihtelevan kokoinen vihreänpyöreä pikkulammikko. Olen saurannut tätä tihkumista jo parina talvena. Muutaman kerran olen rasvamontustakin yrittänyt altapäin seurata, josko sieltä silmään osuisi nestettä, eikä silloin tietenkään mitään ole ollut nähtävissä.Tipi kirjoitti:No niin, vuoto löytyi, tai siis kohta mihin maahan lammikko syntyy.
Kohta on apukuskin puolella, eturenkaiden linjan takapuolella.
Letkut , ylhäältä päin katsottuna, ovat kuivat ja liitoksissa ei tunnu kosteutta.
Ruokatunnin ajan pidin sanomalehteä alla, kohdassa missä oletin vanhan jäljen mukaan vuodon olevan, ja niin vai oli siisti pyöreä lammikko siihen syntynyt. vihertävän kirkasta nestettä näytti olevan.
Mutta, mikähä liitos/letku siinä kohti on kun ei ylhäältä oikein osunut silmään.![]()
t:timo

Eilen kävin omaa "hovimekaanikkoani" aiheesta jututtamassa. Hän epäili vuodon syyksi lämmityslaitteelle tulevan letkun o-rengasta. Jäi vain pikkuisen epäselväksi, että lähteekö M103-koneessa tämä letku lohkosta imusarjan alta? Sehän on sellainen paikka, että sinne on päältä päin ainakin tässä pannumallissa vaikea nähdä. Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi.

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
TIPI:
aja auto montulle tai nosturille ja ota pohjamuovi pois. mene auton alle ja katso pakosarjan alta sylinterikannen ja lohkon välistä saumaa (kannentiivisteen reunaa), jos siinä näkyy vaaleeta töhnää niin siitä vuotaa.
vinkki: moottorin ollessa kylmä näkee paremmin, koska silloin se vuotaa enemmän
aja auto montulle tai nosturille ja ota pohjamuovi pois. mene auton alle ja katso pakosarjan alta sylinterikannen ja lohkon välistä saumaa (kannentiivisteen reunaa), jos siinä näkyy vaaleeta töhnää niin siitä vuotaa.
vinkki: moottorin ollessa kylmä näkee paremmin, koska silloin se vuotaa enemmän

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
no ei se neste oikein muutenkaan voi lohkon ja kannen välistä ulos punkea...
se on sitten toinen juttu että miksi on alkanut vuotamaan: onko joskus ollu kansi auki ja laitettu vanhoill avenyneillä pulteilla kasaan tms.
vai vuotaako vaan "vanhuuttaan"?
en usko että jälkikiristelykään auttaa, varsinkin jos on vuotanut jo pitempään.
minulla on kannentiivisteen vaihto edessä keväämmällä (ja toi mun vessa on vielä 24 naulanen eli ainakaan halvenna hommaa)
se on sitten toinen juttu että miksi on alkanut vuotamaan: onko joskus ollu kansi auki ja laitettu vanhoill avenyneillä pulteilla kasaan tms.
vai vuotaako vaan "vanhuuttaan"?
en usko että jälkikiristelykään auttaa, varsinkin jos on vuotanut jo pitempään.
minulla on kannentiivisteen vaihto edessä keväämmällä (ja toi mun vessa on vielä 24 naulanen eli ainakaan halvenna hommaa)

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Jep
Pari kommenttia tästä sivusta. Sanomalehtikikka on varsin hyvä konsti saada selville vuodon määrä, mutta vuotokohta onkin sitten hakusessa varsin usein siitä huolimatta. Jäähdytysneste saattaa valua moottoritilan rakenteita / letkun reunoja pitkin varsin kaukaakin siihen kohtaan, josta se sitten viimein tipahtelee maahan asti.
Toisekseen ahkera lohkolämmittimen käyttö haihduttelee vettä ajan mittaan, ei toki paljoa, mutta ehkä desin pari talvessa, jos piuha on usein päällä.
Ja se mainittu paisarin korkki on myös usein syyllinen - Daami hukkasi viime kevätkesänä vettä sellaiset 0,2 litraa / 1000 km. KL:sta uusi 140-korkki tonkan päälle ja vedenkulutus pysähtyi siihen.
Itse olen pitänyt paisarinrajan kylmänä aivan valoanturin "huulilla". Viime viikonloppuna sitten sai lisätä juomalasillisen Zeroa, kun kylmänä valo syttyi hetkeksi ennen kuin neste aavistuksen lämpeni ja laajeni anturi "yli".
Auto on ollut piuhassa marraskuun alkupäivistä alkaen joka yö, joten sentin verran se pinta on sitten lohkon myötä parissa kuukaudessa haihtunut.
Toisekseen ahkera lohkolämmittimen käyttö haihduttelee vettä ajan mittaan, ei toki paljoa, mutta ehkä desin pari talvessa, jos piuha on usein päällä.
Ja se mainittu paisarin korkki on myös usein syyllinen - Daami hukkasi viime kevätkesänä vettä sellaiset 0,2 litraa / 1000 km. KL:sta uusi 140-korkki tonkan päälle ja vedenkulutus pysähtyi siihen.
Itse olen pitänyt paisarinrajan kylmänä aivan valoanturin "huulilla". Viime viikonloppuna sitten sai lisätä juomalasillisen Zeroa, kun kylmänä valo syttyi hetkeksi ennen kuin neste aavistuksen lämpeni ja laajeni anturi "yli".
Auto on ollut piuhassa marraskuun alkupäivistä alkaen joka yö, joten sentin verran se pinta on sitten lohkon myötä parissa kuukaudessa haihtunut.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
200 D:ssä vuodon näki taskulampulla kurkkaamalla pakosarjan alle, ei tarvinnut ottaa pohjamuovia pois. Lohkon kyljessä tosiaan näkyi vaalea alue josta nestettä oli valunut. En muista mönjäpurkin nimeä, ostin sitä paikallisesta varaosaliikkeestä ja nimen omaan sellasta nestemäistä jonka ei pitäs tukkia kennoja.
Innolla odotamme analyysiä aiheesta.Juha K. kirjoitti:Noh, oli miten oli, aika on tohtorisedälle ensi maanantaina - jospa silloin viisaampien avustuksella tuokin mysteeri avautuisi.

Eikös paisarissa ole siinä pokkauksen kohdalla nuoli ja teksti "Kaltwasserstand"?Jukka N. kirjoitti:Itse olen pitänyt paisarinrajan kylmänä aivan valoanturin "huulilla".

Meikällä taitaakin olla uudempi paisari, muistaakseni 90-luvun tuotos. Miksiköhän vaihdettu aikoinaan, eniveis vois semmosen 140:sen korkin laittaa meikäkin. Paljon se kustantaa KL:ssä?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]