lämpöongelmaa w124
lämpöongelmaa w124
auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?
Re: lämpöongelmaa w124
samip76 kirjoitti:auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?



Tässä jotain.
- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Re: lämpöongelmaa w124
Ei kai sen flektin kuulukaan pyöriä vielä tuossa alle sadan.samip76 kirjoitti:auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?
Sitten kun menee yli.
edesmennyt
W201
W201
samaa vikaa
kyseessä itellä kylläkin 124 200d -90, ja se viskojuttu pyörii ihan tyhjän tuntuisesti, vaikka oli lämmöt jotain 90-100 astetta.
vikaa???
vikaa???
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Itsellä auto käy kesäkuumalla myös raskaan ajon jälkeen liikennevaloissa joskus 110 asteen tietämissä.mw124 kirjoitti:Tässä jotain.
- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
autossa on uudet nesteet, uusi vesipumppu, uusi 79 asteen termari, uusi mottorinlämpöanturi ja sähköflektit toimivat aivan normaalisti. Visko vaikuttas olevan kunnossa. Tosin lämpö ei nouse pahemmin korkealle jos ilmastointi ei huuda täysillä..
Olen todennut että ihan normaalia ainakin 300-24:ssa tuo lämmön nousu hetkittäisesti liikennevaloissa "kesäkuumalla" +26 astetta.
Maantiellä lämmöt pysyy normaalisti siinä 80-90 astetta ja kaupungissa 80-100 astetta. Riippuen ilmojen lämmöstä..
Ohjekirjan mukaan +100 astetta on aivan normaalia..
220.128 Black Mirror
Pysyykö nesteet sisällä? Kansivika tekee joskus tollasta et lämpö seilaa, pääsee painetta kiertoon hieman.Kryptonite kirjoitti:Itsellä auto käy kesäkuumalla myös raskaan ajon jälkeen liikennevaloissa joskus 110 asteen tietämissä.mw124 kirjoitti:Tässä jotain.
- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
autossa on uudet nesteet, uusi vesipumppu, uusi 79 asteen termari, uusi mottorinlämpöanturi ja sähköflektit toimivat aivan normaalisti. Visko vaikuttas olevan kunnossa. Tosin lämpö ei nouse pahemmin korkealle jos ilmastointi ei huuda täysillä..
Olen todennut että ihan normaalia ainakin 300-24:ssa tuo lämmön nousu hetkittäisesti liikennevaloissa "kesäkuumalla" +26 astetta.
Maantiellä lämmöt pysyy normaalisti siinä 80-90 astetta ja kaupungissa 80-100 astetta. Riippuen ilmojen lämmöstä..
Ohjekirjan mukaan +100 astetta on aivan normaalia..
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Pysyy! En ole kertaakaan ainakaan lisäilly. Tosin en ole ajanut kuin 9tkm nestevaihdon jälkeen.
Olen tullut tulokseen, että aivan normaalia. Se joka ei ole omasta 300-24:stä saanut lämpöjä nouseen yli +100 asteen, niin valehtelee..
Jos jostakin syystä tämä ei ole normaalia käytöstä, niin ainoa vaihtoehto on että jäähdyttimessä on jonkin sortin tukos. Ei ole muita vaihtoehtoja kyllä enään jäljellä.
Olen tullut tulokseen, että aivan normaalia. Se joka ei ole omasta 300-24:stä saanut lämpöjä nouseen yli +100 asteen, niin valehtelee..
Jos jostakin syystä tämä ei ole normaalia käytöstä, niin ainoa vaihtoehto on että jäähdyttimessä on jonkin sortin tukos. Ei ole muita vaihtoehtoja kyllä enään jäljellä.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Miksi? Flektit pyörivät oikein, niin miksi kytkisin ne huutamaan jatkuvalla syötöllä. Ei mene mun päähän toi kyl yhtään. En nyt muista että kytkeytykö noi flektit siten että ensimmäinen kytkeytyy kun lämpötila on 90-100 ja toinen flekteistä kytkeytyy kun lämpötila on 105 astetta.. Jotain sinne päin. Molemmat toimivat, niin en rupea kyl mitään ihme kytkentöjä tekemään.tommy1 kirjoitti:lenkitä anturi että flekti pyörii kokoajan,kannentiivistekin oireilee kyseisellä tavalla,itse vaihdoin tiivisteen samojen oireiden takia.
Jos syynä olisi kannentiiviste, niin oireilisi se myös jotenkin muuten. Ei pelkästään siten että lämmöt nousee. Luulisi esim että vedenpaine kasvaisi, tai joku vuoto olisi ennen kuin oireilee pelkästään lämmön puolesta.. JA eiköhän ne lämmöt nousisi aina ilmoista riippumatta..
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ihan sama homma kesäkuumalla.Kryptonite kirjoitti:Pysyy! En ole kertaakaan ainakaan lisäilly. Tosin en ole ajanut kuin 9tkm nestevaihdon jälkeen.
Olen tullut tulokseen, että aivan normaalia. Se joka ei ole omasta 300-24:stä saanut lämpöjä nouseen yli +100 asteen, niin valehtelee..
Jos jostakin syystä tämä ei ole normaalia käytöstä, niin ainoa vaihtoehto on että jäähdyttimessä on jonkin sortin tukos. Ei ole muita vaihtoehtoja kyllä enään jäljellä.
Mutta ei vaikuta vetäviin

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter