lämpöongelmaa w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

lämpöongelmaa w124

Viesti Kirjoittaja samip76 »

auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: lämpöongelmaa w124

Viesti Kirjoittaja kleitos »

samip76 kirjoitti:auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?
8) Terve! Ainakin tuon ikäisessä W201 korisessa on tuuletin magneettikytkimellä toteutettu ja tuo anturi käyttää juurikin sitä :shock: Kytke esim, "hyppylangalla" yhteen se ko. anturille menevä pistoke niin näet ja kuulet vetääkö tuuletin :D
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Tässä jotain.

- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Re: lämpöongelmaa w124

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

samip76 kirjoitti:auto on vm 92, mutta muutama kuukausi sitten kone vaihdettu vm 88 kun kansipahvi kärähti pahemman kerran.norm ajossa ja kovissakin nopeuksissa ei ongelmaa(80-90 astetta) mutta jos kiertää kylillä,liikennevaloissa ja parkissa lämmöt alkaa pikku hiljaa noustaa sataan ja varmasti keittämäänkin saisi. tuo visko vähän ihmetyttää kun jos lämmöt on karvan alle 100,sen saa vaikka kädellä pysäytettyä. ja mikä on anturi termostaattikotelon vieressä(oli uudemmassa koneessa,mutta ei tässä vanhemmassa)???vaihtoehtoja on varmaan vikaan paljonkin mutta kaikkea saa ehdottaa/olettaa?
Ei kai sen flektin kuulukaan pyöriä vielä tuossa alle sadan.
Sitten kun menee yli.
edesmennyt
W201
ei_zei75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:19
Paikkakunta: kaskinen

samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja ei_zei75 »

kyseessä itellä kylläkin 124 200d -90, ja se viskojuttu pyörii ihan tyhjän tuntuisesti, vaikka oli lämmöt jotain 90-100 astetta.
vikaa???
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Hyttiin huomaa kun flekti ottaa kii ja lähtee pyörimään. Sataa tai mieluummin vähän yli näytti kesällä mittari kun vasta alkoi pyörimään...
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

mw124 kirjoitti:Tässä jotain.

- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
Itsellä auto käy kesäkuumalla myös raskaan ajon jälkeen liikennevaloissa joskus 110 asteen tietämissä.

autossa on uudet nesteet, uusi vesipumppu, uusi 79 asteen termari, uusi mottorinlämpöanturi ja sähköflektit toimivat aivan normaalisti. Visko vaikuttas olevan kunnossa. Tosin lämpö ei nouse pahemmin korkealle jos ilmastointi ei huuda täysillä..
Olen todennut että ihan normaalia ainakin 300-24:ssa tuo lämmön nousu hetkittäisesti liikennevaloissa "kesäkuumalla" +26 astetta.

Maantiellä lämmöt pysyy normaalisti siinä 80-90 astetta ja kaupungissa 80-100 astetta. Riippuen ilmojen lämmöstä..

Ohjekirjan mukaan +100 astetta on aivan normaalia..
220.128 Black Mirror
Veltto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 06.07.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Kryptonite kirjoitti:
mw124 kirjoitti:Tässä jotain.

- Nestemäärä alhainen.
- Termostaatti viallinen.
- Jäähdytin tukossa joko sisäisesti tai ulkoisesti.'
- Vesipumppu viallinen ( siivet irti ?? )
- Tuuletin mekanismi rikki.
- Ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä.
- Lämpömittari / anturi viallinen
Itsellä auto käy kesäkuumalla myös raskaan ajon jälkeen liikennevaloissa joskus 110 asteen tietämissä.

autossa on uudet nesteet, uusi vesipumppu, uusi 79 asteen termari, uusi mottorinlämpöanturi ja sähköflektit toimivat aivan normaalisti. Visko vaikuttas olevan kunnossa. Tosin lämpö ei nouse pahemmin korkealle jos ilmastointi ei huuda täysillä..
Olen todennut että ihan normaalia ainakin 300-24:ssa tuo lämmön nousu hetkittäisesti liikennevaloissa "kesäkuumalla" +26 astetta.

Maantiellä lämmöt pysyy normaalisti siinä 80-90 astetta ja kaupungissa 80-100 astetta. Riippuen ilmojen lämmöstä..

Ohjekirjan mukaan +100 astetta on aivan normaalia..
Pysyykö nesteet sisällä? Kansivika tekee joskus tollasta et lämpö seilaa, pääsee painetta kiertoon hieman.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pysyy! En ole kertaakaan ainakaan lisäilly. Tosin en ole ajanut kuin 9tkm nestevaihdon jälkeen.

Olen tullut tulokseen, että aivan normaalia. Se joka ei ole omasta 300-24:stä saanut lämpöjä nouseen yli +100 asteen, niin valehtelee..

Jos jostakin syystä tämä ei ole normaalia käytöstä, niin ainoa vaihtoehto on että jäähdyttimessä on jonkin sortin tukos. Ei ole muita vaihtoehtoja kyllä enään jäljellä.
220.128 Black Mirror
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

lenkitä anturi että flekti pyörii kokoajan,kannentiivistekin oireilee kyseisellä tavalla,itse vaihdoin tiivisteen samojen oireiden takia.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tommy1 kirjoitti:lenkitä anturi että flekti pyörii kokoajan,kannentiivistekin oireilee kyseisellä tavalla,itse vaihdoin tiivisteen samojen oireiden takia.
Miksi? Flektit pyörivät oikein, niin miksi kytkisin ne huutamaan jatkuvalla syötöllä. Ei mene mun päähän toi kyl yhtään. En nyt muista että kytkeytykö noi flektit siten että ensimmäinen kytkeytyy kun lämpötila on 90-100 ja toinen flekteistä kytkeytyy kun lämpötila on 105 astetta.. Jotain sinne päin. Molemmat toimivat, niin en rupea kyl mitään ihme kytkentöjä tekemään.

Jos syynä olisi kannentiiviste, niin oireilisi se myös jotenkin muuten. Ei pelkästään siten että lämmöt nousee. Luulisi esim että vedenpaine kasvaisi, tai joku vuoto olisi ennen kuin oireilee pelkästään lämmön puolesta.. JA eiköhän ne lämmöt nousisi aina ilmoista riippumatta..
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kryptonite kirjoitti:Pysyy! En ole kertaakaan ainakaan lisäilly. Tosin en ole ajanut kuin 9tkm nestevaihdon jälkeen.

Olen tullut tulokseen, että aivan normaalia. Se joka ei ole omasta 300-24:stä saanut lämpöjä nouseen yli +100 asteen, niin valehtelee..

Jos jostakin syystä tämä ei ole normaalia käytöstä, niin ainoa vaihtoehto on että jäähdyttimessä on jonkin sortin tukos. Ei ole muita vaihtoehtoja kyllä enään jäljellä.
Ihan sama homma kesäkuumalla.
Mutta ei vaikuta vetäviin :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin