Ai niin, jos olet vaihtamassa niitä tiivisteitä niin vaihtoon menee myös ne suuttimia paikallaan pitävät pultit (Veholla EUR 1,81/kpl kaksi vuotta sitten) Ja jos ihan oikeaoppisesti hoidetaan homma niin myös ne "keinut" ruuvien alla pitäisi uusia. Niiden hintaa en tiedä.
No sehän pitäisi näkyä ruskeana/mustana mössönä siinä suuttimen juuressa. Kannattaa vaihtaa tiiviste heti, mutta lukea sitä ennen foorumilta neuvoja suuttimen irroittamiseksi.
Aki P kirjoitti:Jos vuotaa jo niin että tupsuttaa, niin tiivisten vaihto on ihan turha ilman tasopintojen koneistusta.
Mulla oli pultti löystynyt, vaihdoin kaikkiin suuttimiin kuparitiivisteet ja pultit. 10tkm takana ongelmitta. Ei koneistusta.
Yleensä se tahtoo tupsuttaa jompaan kumpaan pintaan kolon . Joskus voi pitää toki ilman koneistusta. Tietenkään vuotamatonta ei kannata koneistaa turhaan. Pelkkä puhdistus riittää.
Aki P kirjoitti:
Yleensä se tahtoo tupsuttaa jompaan kumpaan pintaan kolon . Joskus voi pitää toki ilman koneistusta. Tietenkään vuotamatonta ei kannata koneistaa turhaan. Pelkkä puhdistus riittää.
Ja Fortella pitäis olla kuulemma aine jolla se pikimönjä suuttimen ympäriltä saadaan pehmiämään. Yhdellä pajalla kuulin. Kertokoon joku joka tietää tuon aineen....
Mulla ei oo ainakaan tietoa mitä se sisältää. Veholta saa pikkupurkeissa 27€/kpl. On hinnakasta, mutta sen puute käytännössä aiheuttaa sen paskan ylösnousun. Se suutin alkaa vuotamaan kun se ruostuu/takertuu poteroonsa ilman sitä rasvaa ja pultista aiheutuva jousivoima ei jaksa enää painaa suutinta tiivistepintaansa vasten takaisin. Sylinteristä tulevat paineiskut nostavat suutinta pikkuhiljaa ylöspäin paskan kera.
Vois kuvitella että mikä vaan lämpöä kestävä rasva sopisi?
Kävin veholta hakemassa kuparitiivisteen ja sen pultin ja kysyin samalla että onko niillä suutinrasvaa äijä tokas vaan että kyllä sielä korjaamolla on, mutta ei meinannukaan antaa sitä mulle, ihme äijä