CDI koneen suuttimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

CDI koneen suuttimet

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Paljonko maksaa suuttimen stefat :?: :lol:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Jos tarkoitat niitä pieniä kuparitiivisteitä, (esim 611 koneessa) niin oisko euron kpl. Sain Veholta ilmaiseksi 4 kpl kun jouduin odottelemaan.
W203CDI
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ai niin, jos olet vaihtamassa niitä tiivisteitä niin vaihtoon menee myös ne suuttimia paikallaan pitävät pultit (Veholla EUR 1,81/kpl kaksi vuotta sitten) Ja jos ihan oikeaoppisesti hoidetaan homma niin myös ne "keinut" ruuvien alla pitäisi uusia. Niiden hintaa en tiedä.
W203CDI
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Mulla on 220cdi kone. Suutin vissiin vuotaa ku kuluu semmonen ihme ääni vähän niinku nakuttais ja tulee auton sisälle pakokaasun haju :cry:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No sehän pitäisi näkyä ruskeana/mustana mössönä siinä suuttimen juuressa. Kannattaa vaihtaa tiiviste heti, mutta lukea sitä ennen foorumilta neuvoja suuttimen irroittamiseksi.
W203CDI
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos vuotaa jo niin että tupsuttaa, niin tiivisten vaihto on ihan turha ilman tasopintojen koneistusta.
Joku mersupurkaamo??
hpalin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 02.10.2004 00:52

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Aki P kirjoitti:Jos vuotaa jo niin että tupsuttaa, niin tiivisten vaihto on ihan turha ilman tasopintojen koneistusta.
Mulla oli pultti löystynyt, vaihdoin kaikkiin suuttimiin kuparitiivisteet ja pultit. 10tkm takana ongelmitta. Ei koneistusta.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

hpalin kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Jos vuotaa jo niin että tupsuttaa, niin tiivisten vaihto on ihan turha ilman tasopintojen koneistusta.
Mulla oli pultti löystynyt, vaihdoin kaikkiin suuttimiin kuparitiivisteet ja pultit. 10tkm takana ongelmitta. Ei koneistusta.
Yleensä se tahtoo tupsuttaa jompaan kumpaan pintaan kolon :( . Joskus voi pitää toki ilman koneistusta. Tietenkään vuotamatonta ei kannata koneistaa turhaan. Pelkkä puhdistus riittää.
Joku mersupurkaamo??
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Aki P kirjoitti:
hpalin kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
Yleensä se tahtoo tupsuttaa jompaan kumpaan pintaan kolon :( . Joskus voi pitää toki ilman koneistusta. Tietenkään vuotamatonta ei kannata koneistaa turhaan. Pelkkä puhdistus riittää.
Kuinka kallis ja kova homma se koneistus on :?:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ja muistakaa käyttää sitä suutinrasvaa, muuten on vain ajankysymys milloin alkaa vuotamaan uudestaan. :(
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ja Fortella pitäis olla kuulemma aine jolla se pikimönjä suuttimen ympäriltä saadaan pehmiämään. Yhdellä pajalla kuulin. Kertokoon joku joka tietää tuon aineen....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Jarvala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 25.12.2007 21:14
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jarvala »

Kun vaihdoin tiivisteet, niin liuotin karstan ASETONILLA ja puhaltelin paineilmalla liuottimen pois.

Paikallisessa merkkiliikkeessä suuttimen vaihto ja kannessa olevan tiivistepinnan koneistus maksoi 160 EUR. Lupasivat 2 v takuun hommalle.

Yksi mersuihin erikoistunut Lahdeesta pikkufirma veloittaakuulemma vastaavasta työstä 50 EUR jos saaava tsuuttimen helposti irti.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

barton kirjoitti:Ja muistakaa käyttää sitä suutinrasvaa, muuten on vain ajankysymys milloin alkaa vuotamaan uudestaan. :(
Mitä se suutinrasva on käykö siihen joku muu rasva :?: :oops:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mulla ei oo ainakaan tietoa mitä se sisältää. Veholta saa pikkupurkeissa 27€/kpl. On hinnakasta, mutta sen puute käytännössä aiheuttaa sen paskan ylösnousun. Se suutin alkaa vuotamaan kun se ruostuu/takertuu poteroonsa ilman sitä rasvaa ja pultista aiheutuva jousivoima ei jaksa enää painaa suutinta tiivistepintaansa vasten takaisin. Sylinteristä tulevat paineiskut nostavat suutinta pikkuhiljaa ylöspäin paskan kera.
Vois kuvitella että mikä vaan lämpöä kestävä rasva sopisi? :?:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ite oon käyttäny suuttimiin ja hehkuihin keramiikka pohjaista asennusrasvaa. Ajaa varmasti saman asian.
Joku mersupurkaamo??
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Kävin veholta hakemassa kuparitiivisteen ja sen pultin ja kysyin samalla että onko niillä suutinrasvaa äijä tokas vaan että kyllä sielä korjaamolla on, mutta ei meinannukaan antaa sitä mulle, ihme äijä :twisted:
Vastaa Viestiin