Vaparin pumpun tilalle turbopumppu
Vaparin pumpun tilalle turbopumppu
pystyykö vapari 300d (om603) pumpun tilalle laittamaan mynän tekemän turbo pumpun meni pumppu rikki enkä haluais laittaa rahaa sen korjaukseen kun kone vaihtuu kuitenkin turbolliseen mutta pitäs auto saaha kuitenkin liikenteeseen nyt eikä tbo kone ole valmis
Sama tai hieman kireämpi. Ei siinä pumpussa oikein eroa ole vaparin pumppuun verrattuna. Se vain osaa itse säännöstellä syöttömäärää, jollei ahtopaine ole noussut.miikko kirjoitti:mikähän ois hyvä ajoitus
Lisää tietoa: www.skg.fi
No mutta eikös tuolla eka viestissä lukenut että mynäpumppu, eli mynä sen tietää mikä se ajoitus on, tai...varmaan aika moni täällä voorumillakinveskola kirjoitti:Sama tai hieman kireämpi. Ei siinä pumpussa oikein eroa ole vaparin pumppuun verrattuna. Se vain osaa itse säännöstellä syöttömäärää, jollei ahtopaine ole noussut.miikko kirjoitti:mikähän ois hyvä ajoitus

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
vakiopumpulla suositeltu ajoitushan taitaa olla 13-15 jykk ja mynäpumpulla oliko muistaakseni 16 eykk.No mutta eikös tuolla eka viestissä lukenut että mynäpumppu, eli mynä sen tietää mikä se ajoitus on, tai...varmaan aika moni täällä voorumillakin
eli se pitää ajoittaa ENNEN yläkuolo kohtaa se 16 astetta ja vakiopumpulla JÄLKEEN yläkuolokohdan 13-15 astetta.näin siis oma mynäpumppu ohjeistettiin ajoittamaan

124 300d st
15...17 astetta ennen yläkuolokohtaa (EYKK) tarkoittaa, että tuo on Mynä-Dieselin antama haarukka, johon yrität osua. Laita siihen se 16 astetta niin se toimii varmasti hyvin.hcmato kirjoitti:ok entäs miten vaikuttaa tämä 15-17 ajotus
Lisää tietoa: www.skg.fi
nonii nyt se mynä pumppu on kiinni ja käy hyvin tyhjäkäynni ja tulee paljon savua mutta 1800 - 2500 kierrosta kone kolisee ku pe..... kun ajaa esimekiksi moottori tiellä mutta ku kiihdyttää eli kuormittaa niin ei kolise onko vika pumpun säädöissä tai jossain muualla huomenna pitäs lähtee ajamaan kotia kohti 1000km edessä ei millään viittis kuunella kolinaa
ei ollut vika pumpussa tai sen säädöissä
tuossa on joku "kaasuläppä" imusarjassa joka toimii egrn kanssa ja nyt ku kaasu vivut on eri asennossa niin se ei aukassu sitä läppää ajoissa eli kone ei saanu ilmaa ku egrkin on pois kytketty
otin läpänkin pois
on sillä vaan ilo ajella ku on mynän 7mm pumppu vaikka ei turboo vielä ookkaan
ja kotiinki pääsin
tuossa on joku "kaasuläppä" imusarjassa joka toimii egrn kanssa ja nyt ku kaasu vivut on eri asennossa niin se ei aukassu sitä läppää ajoissa eli kone ei saanu ilmaa ku egrkin on pois kytketty
otin läpänkin pois
on sillä vaan ilo ajella ku on mynän 7mm pumppu vaikka ei turboo vielä ookkaan
ja kotiinki pääsin