Vaparin pumpun tilalle turbopumppu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Vaparin pumpun tilalle turbopumppu

Viesti Kirjoittaja miikko »

pystyykö vapari 300d (om603) pumpun tilalle laittamaan mynän tekemän turbo pumpun meni pumppu rikki enkä haluais laittaa rahaa sen korjaukseen kun kone vaihtuu kuitenkin turbolliseen mutta pitäs auto saaha kuitenkin liikenteeseen nyt eikä tbo kone ole valmis
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Voi laittaa.
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

mikähän ois hyvä ajoitus
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

miikko kirjoitti:mikähän ois hyvä ajoitus
Sama tai hieman kireämpi. Ei siinä pumpussa oikein eroa ole vaparin pumppuun verrattuna. Se vain osaa itse säännöstellä syöttömäärää, jollei ahtopaine ole noussut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

veskola kirjoitti:
miikko kirjoitti:mikähän ois hyvä ajoitus
Sama tai hieman kireämpi. Ei siinä pumpussa oikein eroa ole vaparin pumppuun verrattuna. Se vain osaa itse säännöstellä syöttömäärää, jollei ahtopaine ole noussut.
No mutta eikös tuolla eka viestissä lukenut että mynäpumppu, eli mynä sen tietää mikä se ajoitus on, tai...varmaan aika moni täällä voorumillakin :D

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

olikohan se 16 tai 17
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

miten muuten tuo asteen parin muutos vaikuttaa tähän mynään, itellä 15 ja om606.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

No mutta eikös tuolla eka viestissä lukenut että mynäpumppu, eli mynä sen tietää mikä se ajoitus on, tai...varmaan aika moni täällä voorumillakin
vakiopumpulla suositeltu ajoitushan taitaa olla 13-15 jykk ja mynäpumpulla oliko muistaakseni 16 eykk.

eli se pitää ajoittaa ENNEN yläkuolo kohtaa se 16 astetta ja vakiopumpulla JÄLKEEN yläkuolokohdan 13-15 astetta.näin siis oma mynäpumppu ohjeistettiin ajoittamaan :D
124 300d st
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

mistä tämä ero
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hcmato kirjoitti:mistä tämä ero
Mynädiisseli kasaa pumpun sisukset eriasentoon kuin mitä ne tehtaan jäljiltä ovat.
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

ok entäs miten vaikuttaa tämä 15-17 ajotus
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

hcmato kirjoitti:ok entäs miten vaikuttaa tämä 15-17 ajotus
15...17 astetta ennen yläkuolokohtaa (EYKK) tarkoittaa, että tuo on Mynä-Dieselin antama haarukka, johon yrität osua. Laita siihen se 16 astetta niin se toimii varmasti hyvin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

nonii nyt se mynä pumppu on kiinni ja käy hyvin tyhjäkäynni ja tulee paljon savua mutta 1800 - 2500 kierrosta kone kolisee ku pe..... kun ajaa esimekiksi moottori tiellä mutta ku kiihdyttää eli kuormittaa niin ei kolise onko vika pumpun säädöissä tai jossain muualla huomenna pitäs lähtee ajamaan kotia kohti 1000km edessä ei millään viittis kuunella kolinaa
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokeile säätää ajotusta pariastetta myöhäselle.
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

ei ollut vika pumpussa tai sen säädöissä
tuossa on joku "kaasuläppä" imusarjassa joka toimii egrn kanssa ja nyt ku kaasu vivut on eri asennossa niin se ei aukassu sitä läppää ajoissa eli kone ei saanu ilmaa ku egrkin on pois kytketty
otin läpänkin pois

on sillä vaan ilo ajella ku on mynän 7mm pumppu vaikka ei turboo vielä ookkaan
ja kotiinki pääsin
Vastaa Viestiin