MB 190 E 2.0 vm 87 tyhjäkäynti liian kova.....TOIMII JÄLLEEN

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.02.2004 13:23
Paikkakunta: Kotka

MB 190 E 2.0 vm 87 tyhjäkäynti liian kova.....TOIMII JÄLLEEN

Viesti Kirjoittaja Rocky »

Noniin, luin vanhoja tyhjäkäynti viestejä enkä huomannut kellään olleen tätä ongelmaa, elikkäs kiesini on kahen litran bensaruisku, joka pitäis taas kerran katsastaa, mutta en ees kehtaa mennä yrittämään kun käy liian kovaa tyhjää, nimittäin lämpimänä.... kylmänä ja puol lämpösenä tyhjäkäynti ihan ok, noin 800/rpm, mutta lämpimänä tyhjäkäynti nousee tonne 1000/rpm...!!!

Olisiko kellään mitään hyviä konsteja mitä kannattaa yrittää...???

Sanottakoon että tyhjäkäyntimoottori tai mikä se mötikkä nyt onkaan, tuli tuossa pari viikkoa sitten tarkastettua että liikkuu, ja vähän sumautinkin sinne öljyä, sitä ennen se visko tyhjäkyniä, nyt tosiaan käy tastasesti, mut liian kovaa.... Eli ideoita kaivataan...Kiitos
Viimeksi muokannut Rocky, Ti 29.01.2008 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.

Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Rocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.02.2004 13:23
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Rocky »

Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.

Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....

Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....

Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No hyppylangat jätä pois ja mittaa suoraan kun pistoke on irti kytkimestä että onko yhteys tyhjäkäynnilla ja "osa"kaasulla.

Helpoo kun lapsen hakkaaminen :lol:
No he he :!:

Kolme napaa siinä on ja yksi niistä on maa ja toinen tyhjäkäynti ja kolmas "osa"kaasu.

Eli mittaat onko maalla yhteys johonkin kun on tyhjäkänti ja sama "osa"kaasulla jos ok niin vika on muualla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Rocky kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.

Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....

Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....

Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
Tyhjäkäynnin tunnistin on kaasuläpän yhteydessä. Syötön katkaiseva mikrokytkin kaasuvivustossa on eri asia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

tomant kirjoitti:
Rocky kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.

Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....

Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....

Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
Tyhjäkäynnin tunnistin on kaasuläpän yhteydessä. Syötön katkaiseva mikrokytkin kaasuvivustossa on eri asia.

tomant
Sitä meiltä olen kyllä minäkin mutta kummasti se tossa mun autossa vaan tyhjäkäyntiä nosti kun ei saanut tietoo että kaasu on lepotilassa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Rocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.02.2004 13:23
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Rocky »

No, tutkitaan, kun keritään, jos vaikka viikonloppuna ois aikaa ropeltaa... En tiiä, tää mun yksilö on aina ollu jotenkin henkimaailman laite...

On se ennenkin harrastanu tuota korkeaa joutokäyntiä ja välillä seilaamista 500 ja 1500 välissä (se muuten ketuttaa) mutta tähä mennessä se on aina jossai vaihees asettunu.... mut nyt ei tunnu asettuvan eli pakko ruveta tekemää jotain, oon meinaan yrittäny pitää vaa näpit irti noist ruisku vehkeistä, kun en niistä juuri mitään ymmärrä...

saatana, lähes uus auto ja taas rikki..
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

itelki samoja oireita ja eilen teki temput liikennevaloissa ja sammu ja akku loppu :/ niin eikun työntämään ja seurauksena selkäki hajos ja loppupäivä sängys... tänään ku sain käyntiin ja ajelin lämpöseks ni nostelee kiekkoja ja laskee epäsäännöllisesti. testailin tota mikrokytkintä niin eipä ollu mitään vaikutusta kierroksiin... onko kallis osa muuten itseasiassa ja mistähän tuon sais ostettua?
Avatar
Rocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.02.2004 13:23
Paikkakunta: Kotka

Noniin, tulihan se sitten kuntoon....

Viesti Kirjoittaja Rocky »

Joo, elikkäs käytin sitten saksalaisen jaloterkseni tänään tuossa paikallisella bosch car servicellä ja sieltähän se tyhjäkäynti sitten lopulta löytyi....

pitkin hampain sen sinne raahasin, mutta ajattelin että ei kai tässä muukaan auta, mutta onneksi ei tarvinnu viiä merkkihuoltoon, (sit oisin jo ampunu itteni jos siihe ois pitäny turvautua)!!!

Elikäs kerrottakoon nyt mitä oli tenavatähti syönyt....
Akun takana oleva tietokone boksi, onko se nyt sitten se paljon puhutu secu, ei kuitenkaan saanu ihan kaikkia tietoja, muun muassa käyttöjännite hävisi välillä kokonaan... kyseinen boksi olisi oikeesti pitänyt kuulemma vaihtaa, mutta kun olin pyytänyt että ei sit mitään kalliita osia, koska auto alkaa olla koriltaan aika valmis, että jos vielä yhen leiman saisi, olivat nämä sitten purkaneet sen boksin, ja löytäneet sieltä ns. "kylmiä" juotoksia, tinasivat ne kuntoon, boksi silikoonilla kasaan, koeajo, ----> toimii... pakokaasu testeriin, päästöt ookoo, lappu koneesta ja leima alle... ja tosiaan kehrää nätisti...

Kerrottakoon, että koko lysti makso 178 € mutta ei minusta paha, teki ne koko aamupäivän sen kanssa töitäkin...
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
Vastaa Viestiin