MB 190 E 2.0 vm 87 tyhjäkäynti liian kova.....TOIMII JÄLLEEN
MB 190 E 2.0 vm 87 tyhjäkäynti liian kova.....TOIMII JÄLLEEN
Noniin, luin vanhoja tyhjäkäynti viestejä enkä huomannut kellään olleen tätä ongelmaa, elikkäs kiesini on kahen litran bensaruisku, joka pitäis taas kerran katsastaa, mutta en ees kehtaa mennä yrittämään kun käy liian kovaa tyhjää, nimittäin lämpimänä.... kylmänä ja puol lämpösenä tyhjäkäynti ihan ok, noin 800/rpm, mutta lämpimänä tyhjäkäynti nousee tonne 1000/rpm...!!!
Olisiko kellään mitään hyviä konsteja mitä kannattaa yrittää...???
Sanottakoon että tyhjäkäyntimoottori tai mikä se mötikkä nyt onkaan, tuli tuossa pari viikkoa sitten tarkastettua että liikkuu, ja vähän sumautinkin sinne öljyä, sitä ennen se visko tyhjäkyniä, nyt tosiaan käy tastasesti, mut liian kovaa.... Eli ideoita kaivataan...Kiitos
Olisiko kellään mitään hyviä konsteja mitä kannattaa yrittää...???
Sanottakoon että tyhjäkäyntimoottori tai mikä se mötikkä nyt onkaan, tuli tuossa pari viikkoa sitten tarkastettua että liikkuu, ja vähän sumautinkin sinne öljyä, sitä ennen se visko tyhjäkyniä, nyt tosiaan käy tastasesti, mut liian kovaa.... Eli ideoita kaivataan...Kiitos
Viimeksi muokannut Rocky, Ti 29.01.2008 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.
Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....
Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No hyppylangat jätä pois ja mittaa suoraan kun pistoke on irti kytkimestä että onko yhteys tyhjäkäynnilla ja "osa"kaasulla.
Helpoo kun lapsen hakkaaminen
No he he
Kolme napaa siinä on ja yksi niistä on maa ja toinen tyhjäkäynti ja kolmas "osa"kaasu.
Eli mittaat onko maalla yhteys johonkin kun on tyhjäkänti ja sama "osa"kaasulla jos ok niin vika on muualla.
Helpoo kun lapsen hakkaaminen

No he he

Kolme napaa siinä on ja yksi niistä on maa ja toinen tyhjäkäynti ja kolmas "osa"kaasu.
Eli mittaat onko maalla yhteys johonkin kun on tyhjäkänti ja sama "osa"kaasulla jos ok niin vika on muualla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tyhjäkäynnin tunnistin on kaasuläpän yhteydessä. Syötön katkaiseva mikrokytkin kaasuvivustossa on eri asia.Rocky kirjoitti:Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.
Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....
Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sitä meiltä olen kyllä minäkin mutta kummasti se tossa mun autossa vaan tyhjäkäyntiä nosti kun ei saanut tietoo että kaasu on lepotilassa.tomant kirjoitti:Tyhjäkäynnin tunnistin on kaasuläpän yhteydessä. Syötön katkaiseva mikrokytkin kaasuvivustossa on eri asia.Rocky kirjoitti:Muuten hyvä, paitsi että kun vaikka moottoritiellä löysää kaasun ja auto jää rullaamaan, sitten nostaa jalan kaasulta kokonaan, niin että kaasuvipu painaa sitä mikrokytkintä, huomaa kuinka moottori alkaa jarruttaa kun syöttö katkeaa, ja sama päinvastoin, kun vähän koskee polkimeen, sen että mikrokytkin vapautuu, vähenee moottorijarrutus....Manu300cea24 kirjoitti:No yksi vaihtoehto on se että sulla se mikrokytkin ei pelaa siinä kaasu vivustossa.
Se ainakin mulla nosti kierrosksia aika paljon kun se ei saanut tietoo että ollaan tyhjäkäynnillä.
Mutta tietysti tonhan vissii vois testata ottamalla pistokkeen irti ja pistämällä siihen hyppylangan....
Mutta kannattaiskohan sitä tyhjäkäynti mötikkää huljutellä jollain bräkleenillä ja paineilmalla + öljyllä??? voiko sinne kerääntyy jotain likaa ??
tomant
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No, tutkitaan, kun keritään, jos vaikka viikonloppuna ois aikaa ropeltaa... En tiiä, tää mun yksilö on aina ollu jotenkin henkimaailman laite...
On se ennenkin harrastanu tuota korkeaa joutokäyntiä ja välillä seilaamista 500 ja 1500 välissä (se muuten ketuttaa) mutta tähä mennessä se on aina jossai vaihees asettunu.... mut nyt ei tunnu asettuvan eli pakko ruveta tekemää jotain, oon meinaan yrittäny pitää vaa näpit irti noist ruisku vehkeistä, kun en niistä juuri mitään ymmärrä...
saatana, lähes uus auto ja taas rikki..
On se ennenkin harrastanu tuota korkeaa joutokäyntiä ja välillä seilaamista 500 ja 1500 välissä (se muuten ketuttaa) mutta tähä mennessä se on aina jossai vaihees asettunu.... mut nyt ei tunnu asettuvan eli pakko ruveta tekemää jotain, oon meinaan yrittäny pitää vaa näpit irti noist ruisku vehkeistä, kun en niistä juuri mitään ymmärrä...
saatana, lähes uus auto ja taas rikki..
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87
itelki samoja oireita ja eilen teki temput liikennevaloissa ja sammu ja akku loppu :/ niin eikun työntämään ja seurauksena selkäki hajos ja loppupäivä sängys... tänään ku sain käyntiin ja ajelin lämpöseks ni nostelee kiekkoja ja laskee epäsäännöllisesti. testailin tota mikrokytkintä niin eipä ollu mitään vaikutusta kierroksiin... onko kallis osa muuten itseasiassa ja mistähän tuon sais ostettua?
Noniin, tulihan se sitten kuntoon....
Joo, elikkäs käytin sitten saksalaisen jaloterkseni tänään tuossa paikallisella bosch car servicellä ja sieltähän se tyhjäkäynti sitten lopulta löytyi....
pitkin hampain sen sinne raahasin, mutta ajattelin että ei kai tässä muukaan auta, mutta onneksi ei tarvinnu viiä merkkihuoltoon, (sit oisin jo ampunu itteni jos siihe ois pitäny turvautua)!!!
Elikäs kerrottakoon nyt mitä oli tenavatähti syönyt....
Akun takana oleva tietokone boksi, onko se nyt sitten se paljon puhutu secu, ei kuitenkaan saanu ihan kaikkia tietoja, muun muassa käyttöjännite hävisi välillä kokonaan... kyseinen boksi olisi oikeesti pitänyt kuulemma vaihtaa, mutta kun olin pyytänyt että ei sit mitään kalliita osia, koska auto alkaa olla koriltaan aika valmis, että jos vielä yhen leiman saisi, olivat nämä sitten purkaneet sen boksin, ja löytäneet sieltä ns. "kylmiä" juotoksia, tinasivat ne kuntoon, boksi silikoonilla kasaan, koeajo, ----> toimii... pakokaasu testeriin, päästöt ookoo, lappu koneesta ja leima alle... ja tosiaan kehrää nätisti...
Kerrottakoon, että koko lysti makso 178 € mutta ei minusta paha, teki ne koko aamupäivän sen kanssa töitäkin...
pitkin hampain sen sinne raahasin, mutta ajattelin että ei kai tässä muukaan auta, mutta onneksi ei tarvinnu viiä merkkihuoltoon, (sit oisin jo ampunu itteni jos siihe ois pitäny turvautua)!!!
Elikäs kerrottakoon nyt mitä oli tenavatähti syönyt....
Akun takana oleva tietokone boksi, onko se nyt sitten se paljon puhutu secu, ei kuitenkaan saanu ihan kaikkia tietoja, muun muassa käyttöjännite hävisi välillä kokonaan... kyseinen boksi olisi oikeesti pitänyt kuulemma vaihtaa, mutta kun olin pyytänyt että ei sit mitään kalliita osia, koska auto alkaa olla koriltaan aika valmis, että jos vielä yhen leiman saisi, olivat nämä sitten purkaneet sen boksin, ja löytäneet sieltä ns. "kylmiä" juotoksia, tinasivat ne kuntoon, boksi silikoonilla kasaan, koeajo, ----> toimii... pakokaasu testeriin, päästöt ookoo, lappu koneesta ja leima alle... ja tosiaan kehrää nätisti...
Kerrottakoon, että koko lysti makso 178 € mutta ei minusta paha, teki ne koko aamupäivän sen kanssa töitäkin...
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87