Mallieroavuudet US vs. FIN
Mallieroavuudet US vs. FIN
Heips! Olen ostamassa itselleni tuoreempaa Mersua ja nyt minulle onkin tarjottu 2003 mallista C:tä 2,6 litraisella koneella.
Auto on tuotu muuuttoautona jenkeistä.
Kysynkin onkos Suomeen alkuperäisenä tuodussa ja ameriikan versiolla millaisia eroja. Näyttäis olevan ainakin varsin runsaasti varusteltu.
Auto on tuotu muuuttoautona jenkeistä.
Kysynkin onkos Suomeen alkuperäisenä tuodussa ja ameriikan versiolla millaisia eroja. Näyttäis olevan ainakin varsin runsaasti varusteltu.
Mies joka on aina menossa, paitsi silloin kun on tulossa.
Myös dieselmalleissa pienempiä tehoja.Mesedesi kirjoitti:En tiedä onko näissä nuoremmissa, mutta vanhemmissa USA:n vientimalleissa oli pienemmällä puristussuhteella olevat moottorit ---> pienemmät hevosvoimat samassa koneessa euroversioon verrattuna.
Tukevammat (osassa komeammat) joustavat puskurit, symmetriset lähivalot ja sivu- ja parkkivaloissa eroja.
Kun mennään tarpeeksi vanhoihin niin siellä ei näitä eroja vielä ollut; eli 1968 on korjausopuksen mukaan yhtenevä, 1969 saattoi olla milloin alkoi ainakin säätöarvot olemaan erilaisia eri puolen Atlanttia.juhaoh kirjoitti:Myös dieselmalleissa pienempiä tehoja.Mesedesi kirjoitti:En tiedä onko näissä nuoremmissa, mutta vanhemmissa USA:n vientimalleissa oli pienemmällä puristussuhteella olevat moottorit ---> pienemmät hevosvoimat samassa koneessa euroversioon verrattuna.
Tukevammat (osassa komeammat) joustavat puskurit, symmetriset lähivalot ja sivu- ja parkkivaloissa eroja.
Tulikos ne turvapuskurit W107 malleihin siis 1974 ? Volvoihin ne tuli hennompana 1973 ja sitten 1974 mallissa oli ne varsinaiset turvapuskurit.
Oliko W116 suunniteltu alunperin jenkkimarkkinoille puskureiden osalta? En muista olleen puhetta niiden erilaisista puskureista...eikä edes valoista

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
W116:een tuli ne isot ´puistonpenkki´-turvapuskurit -74 kuten muihinkin malleihin, sitä ennen US-spec malleissa oli oheisen kuvan mukaiset normaalimman näköiset puskurit joissa euromalleista poiketen oli kuitenkin tuollaiset pikku tapit, ilmeisesti kumiset. Nuo nelisilmävalot olivat kaiketi heti alkuunsa US-malleissa.karra kirjoitti:Oliko W116 suunniteltu alunperin jenkkimarkkinoille puskureiden osalta? En muista olleen puhetta niiden erilaisista puskureista...eikä edes valoista.

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Johan tuommoinen ero tulee, kun tankataan amerikkalaisten kurabensaa...Sergey kirjoitti:Serkun uus c350 on kytkin/systeemi/koodi mikä lie, josta saa miles/km mittaristoon. Sinä amerikan mersussa on 268hp ja eurooppalaisessa 272hp. Miten ero on aikaansaatu, sitä en tiedä.
Vaan alkuperäiseen aiheeseen, ainakin valot ja ikkunat ja turvavyöt voi olla erilaisia, mittarit maileina lämmöt fahrenheitina.. vai voiko nuin uudessa jo valita asteikon?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Re: Mallieroavuudet US vs. FIN
Otapa yhteys nimimerkkiin "eerola". Käsittääkseni hän on tuonut C320:n ja SLK:n jenkeistä Suomeen, ainakin jenkeissä käyttänyt moisia.Jucca kirjoitti:Heips! Olen ostamassa itselleni tuoreempaa Mersua ja nyt minulle onkin tarjottu 2003 mallista C:tä 2,6 litraisella koneella.
Auto on tuotu muuuttoautona jenkeistä.
Kysynkin onkos Suomeen alkuperäisenä tuodussa ja ameriikan versiolla millaisia eroja. Näyttäis olevan ainakin varsin runsaasti varusteltu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jäsen Timo L. on oikeassa, että taloudessamme on ollut W203-korin C320, S203-korin C320 ja R170-korin SLK230K, jotka on ensimmäistä kertaa käyttöönotettu USA:ssa. Näistä S203 on edelleen tallissamme. Tätä nykyä Suomessa.
Erot "euro-spec"- ja "USA-spec"-autojen välillä ovat ainakin edellä luettelemissani korimalleissa loppujenlopuksi melko pienet.
-Tehot ovat meren molemmilla rannoilla samat. Erot tehomerkinnöissä johtuvat ilmoittamisessa käytettävien standardien eroista.
-Runkonumerot ovat eri sarjaa "WDBRH..." vs. "WDB203..." ja "WDBKK..." vs. "WDB170..."
-USA-malleissa käytetään eri varustetaso- ja varustepakettinimityksiä kuin Eurooppa-versioissa. Elegance ja Avantgarde vastaavat käytännössä USA:n perusmallia ja Sport-mallia. Classicia USA:sta ei saa.
-USA-perusmallin alusta on varsin mukavuusvoittoinen. USA-sporttimallien alusta on sama joka tulee Euroopassa AMG Sport-varustepaketin mukana.
-USA-malleissa vakiovarustelu on yleisestiottaen huomattavasti kattavampi kuin euro-malleissa. 203-korimallissa C240 on käytännössä perusmalli (USA-mallin koeajoraportti tällä foorumilla), C230 on sporttisempana markkinoitu malli (koeajoraportti tällä foorumilla) ja C320 on ei-AMG-malliston huippu. Perusvarustelu riippuu suoraan tyyppimerkinnästä. C240:ssä esimerkiksi on osittain sähkösäätöiset penkit ja manuaalisesti säädettävä ohjauspyörä. Ilmastointi on tavallinen. Mukavuusilmastoinnilla varustetussa yläpään mallissa kaikki toimii sähköllä ja joka asialle löytyy muistipaikka, johon voi tallentaa mieltymyksensä. Musiikkikin soi malliston yläpäässä nätimmin kuin sen alapäässä. Kaikista uteliaimmille Edmunds.com kertoo antaa aika hyvää tietoa, vaikka siellä välillä onkin pieniä asiavirheitä. Knoppina mainittakoon, että Suomessa arvostaa, jos autossa on rastitettuna "Winter Package".
-USA-mallit on johdotettu valmiiksi käytännössä kaikille mahdollisille lisävarusteille. Puuttuvien sähkötilpehöörien lisääminen onnistuu siksi helposti asentamalla varuste olemassa olevaan johtoon (ja mahdollisesti näyttämällä autolle huoltotietokonetta). Asiasta lisää tällä foorumilla.
-USA-varusteista TeleAid hyödyntää amerikkalaista matkapuhelinverkkoa. Radio pitää ohjelmoida löytämään myös ne taajuudet, joiden yli se Euroopassa hyppää. Ja amerikkalainen Homelink-defacto-standardn mukainen autotallinovenavaaja käyttää hieman eri taajuusspektriä kuin eurooppalainen serkkunsa. Asiasta lisää tällä foorumilla.
-USA-mallien sivupeileissä on varoitustekstit.
-Euro-peilit ovat kuolleen kulman näkemistä helpottavat.
-USA-mallissa ei ole ajovalojen korkeudensäätönappulaa.
-USA-malleissa palaa vilkut parkkivaloina. Joissain korimalleissa (kuten esimerkiksi 203-korissa) parkit saa siirretyksi ajotietokoneen valikoita pläräämällä sinne, missä suomalainen niitä tykkää katsella. Toisissa malleissa (kuten esimerkiksi 170-korin SLK:ssa) operaatio edellyttää sähkötöitä. Taidan olla kirjoitellut tästäkin jossain tällä foorumilla.
-USA-malleissa on "cruising"-valot etulokasuojissa.
-Joidenkin USA-mallien (esimerkiksi 203-korin ei-AMG:t) huippunopeus on rajoitettu matalampaan lukemaan (muistaakseni 210 km/h) kuin Euroopassa. Tämä on siksi, että ne myydään kohdemarkkinallaan M+S-renkailla varustettuina. Tästä rajoituksesta vapautuu tietokoneen avulla.
-USA-mallin COMAND:iin saa satelliittiradion ja euromallin apparaattiin TV-virittimen.
-Joissakin korimalleissa USA-markkinalla on sekä kilometri- että mailikehällä varustettu mittaristo (esim. SLK). Joissain on pelkkä mailimittaristo (203-korin C-Mersu). Tällä kohdalla tekee mieleni huomauttaa omasta kokemuksestani, että sähköisen mittariston vaihtaminen on DNA:n mainoksen sanoin "ihanan kallista". Asiasta lisää tällä foorumilla.
Erot "euro-spec"- ja "USA-spec"-autojen välillä ovat ainakin edellä luettelemissani korimalleissa loppujenlopuksi melko pienet.
-Tehot ovat meren molemmilla rannoilla samat. Erot tehomerkinnöissä johtuvat ilmoittamisessa käytettävien standardien eroista.
-Runkonumerot ovat eri sarjaa "WDBRH..." vs. "WDB203..." ja "WDBKK..." vs. "WDB170..."
-USA-malleissa käytetään eri varustetaso- ja varustepakettinimityksiä kuin Eurooppa-versioissa. Elegance ja Avantgarde vastaavat käytännössä USA:n perusmallia ja Sport-mallia. Classicia USA:sta ei saa.
-USA-perusmallin alusta on varsin mukavuusvoittoinen. USA-sporttimallien alusta on sama joka tulee Euroopassa AMG Sport-varustepaketin mukana.
-USA-malleissa vakiovarustelu on yleisestiottaen huomattavasti kattavampi kuin euro-malleissa. 203-korimallissa C240 on käytännössä perusmalli (USA-mallin koeajoraportti tällä foorumilla), C230 on sporttisempana markkinoitu malli (koeajoraportti tällä foorumilla) ja C320 on ei-AMG-malliston huippu. Perusvarustelu riippuu suoraan tyyppimerkinnästä. C240:ssä esimerkiksi on osittain sähkösäätöiset penkit ja manuaalisesti säädettävä ohjauspyörä. Ilmastointi on tavallinen. Mukavuusilmastoinnilla varustetussa yläpään mallissa kaikki toimii sähköllä ja joka asialle löytyy muistipaikka, johon voi tallentaa mieltymyksensä. Musiikkikin soi malliston yläpäässä nätimmin kuin sen alapäässä. Kaikista uteliaimmille Edmunds.com kertoo antaa aika hyvää tietoa, vaikka siellä välillä onkin pieniä asiavirheitä. Knoppina mainittakoon, että Suomessa arvostaa, jos autossa on rastitettuna "Winter Package".
-USA-mallit on johdotettu valmiiksi käytännössä kaikille mahdollisille lisävarusteille. Puuttuvien sähkötilpehöörien lisääminen onnistuu siksi helposti asentamalla varuste olemassa olevaan johtoon (ja mahdollisesti näyttämällä autolle huoltotietokonetta). Asiasta lisää tällä foorumilla.
-USA-varusteista TeleAid hyödyntää amerikkalaista matkapuhelinverkkoa. Radio pitää ohjelmoida löytämään myös ne taajuudet, joiden yli se Euroopassa hyppää. Ja amerikkalainen Homelink-defacto-standardn mukainen autotallinovenavaaja käyttää hieman eri taajuusspektriä kuin eurooppalainen serkkunsa. Asiasta lisää tällä foorumilla.
-USA-mallien sivupeileissä on varoitustekstit.
-Euro-peilit ovat kuolleen kulman näkemistä helpottavat.
-USA-mallissa ei ole ajovalojen korkeudensäätönappulaa.
-USA-malleissa palaa vilkut parkkivaloina. Joissain korimalleissa (kuten esimerkiksi 203-korissa) parkit saa siirretyksi ajotietokoneen valikoita pläräämällä sinne, missä suomalainen niitä tykkää katsella. Toisissa malleissa (kuten esimerkiksi 170-korin SLK:ssa) operaatio edellyttää sähkötöitä. Taidan olla kirjoitellut tästäkin jossain tällä foorumilla.
-USA-malleissa on "cruising"-valot etulokasuojissa.
-Joidenkin USA-mallien (esimerkiksi 203-korin ei-AMG:t) huippunopeus on rajoitettu matalampaan lukemaan (muistaakseni 210 km/h) kuin Euroopassa. Tämä on siksi, että ne myydään kohdemarkkinallaan M+S-renkailla varustettuina. Tästä rajoituksesta vapautuu tietokoneen avulla.
-USA-mallin COMAND:iin saa satelliittiradion ja euromallin apparaattiin TV-virittimen.
-Joissakin korimalleissa USA-markkinalla on sekä kilometri- että mailikehällä varustettu mittaristo (esim. SLK). Joissain on pelkkä mailimittaristo (203-korin C-Mersu). Tällä kohdalla tekee mieleni huomauttaa omasta kokemuksestani, että sähköisen mittariston vaihtaminen on DNA:n mainoksen sanoin "ihanan kallista". Asiasta lisää tällä foorumilla.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Pari (tai viisi) linkkiä:
1) Kirjoitelmani "USA-mallin C240 vs. C320".
2) Autotallin ovenavaaja.
3) Parkkimuutos.
4) Nopeusrajoitus.
5) Mailimittari kilometrimittariksi.
1) Kirjoitelmani "USA-mallin C240 vs. C320".
2) Autotallin ovenavaaja.
3) Parkkimuutos.
4) Nopeusrajoitus.
5) Mailimittari kilometrimittariksi.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ai niin, ja USA-spec autot tuppaavat piipittämään jotta muistat laittaa turvavyön kiinni. Euro-spec-versio pitää samasta asiasta hieman vähemmän meteliäeerola kirjoitti:...Erot "euro-spec"- ja "USA-spec"-autojen välillä ovat ainakin edellä luettelemissani korimalleissa loppujenlopuksi melko pienet....

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]