190e mercedes starttoittaa kylmänä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

190e mercedes starttoittaa kylmänä?

Viesti Kirjoittaja kuuja »

missä olis vika,lämpösenä toimii hyvin,mutta autollakun ei ajeta tuntiin niin starttoittaa?
Viimeksi muokannut kuuja, Ma 07.01.2008 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Varmaan jossain sytytysjärjestelmässä vikaa, oletko vaihtanut tulpat :?:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

Viesti Kirjoittaja kuuja »

tulpat on vaihdettu.pensansuodatin vaihdettu.mites pensapuoli voiko suuttimet vuotaa tai punpun paine?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Enpä tiedä, mutta sellainen kuin ylijännitesuojarele ainakin vaikuttaa (antaa virtaa) juuri kylmäkäynnistykseen, ABS:ään ja kierroslukumittariin.
Palaako myös absin valo?jos sellainen autostasi löytyy.
Voisit koittaa irroittaa sen releen ja laittaa takaisin-jos siellä vaikka on hapettumaa? Sellainen rele jossa yksi/kaksi sulaketta päällä. Vuosimallista riippuen rele sijaitsee akun takana tai sulakerasiassa sulakkeiden takana.
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

Viesti Kirjoittaja kuuja »

ylijänniterele on uusi.edelleen starttoittaa!
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Minkä vuoden auto kyseessä ja millä moottorilla?
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

Viesti Kirjoittaja kuuja »

2.0e vuosimalli 89.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Minä en nuista bensakoneisista oikein paljon tiedäkkään, mutta et ole vielä maininnut ainakaan katsoneesi virranjakajan kannen alle. Miltä siellä vaikuttaa. Virranjakajan kansi ja pyörijä maksaa yhteensä noin 23 euroa motonetissa, joten jos se näyttää epäilyttävältä niin ei senkään uusiminen kovin hintavaa ole.
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

Viesti Kirjoittaja kuuja »

joo virranjakajan kansi ja pyöriä on vaihdettu.pensapumpun venttiili vaihdettu,suuttimet vaihdettu,edelleen starttoittaa!
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ihmeen vähän tullut vastauksia vaikka tuolla moottorilla olevia autoja onkin melkopaljon. Mitenköhän noissa bensoissa tuo ilmaushommeli menee? Voiko siellä olla polttoainejärjestelmässä ilmaa? Onko puolalta virranjakajalle menevä johto vaihdettu? Mutta nää on vaan heittoja kun ei itsellä kokemusta. Toivotaan että viisaammat vastaa enemmän tähän aiheeseen.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kaverilla oli 2.3 tuo puolalta menevä johto rikki, siihen kanssa vaihdettiin aluksi osaa aiva helevetisti ja merkkiliikkessäki seiso tovin. :)
alko toimiin ku vaihettiin tuo johto
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pitääkö bensanpaineet järjestelmässä sen jälkeen kun sammutat koneen? Paineakun vuoto aiheuttaa ainakin tollasen vian. On siellä bensapumpun vieressä telineessä. Tietenkin vika voi olla missä vain ja tämä on vaan villi arvaus, eihän mikään oo niin varmaa ku epävarma...Jos se paineakku vuotaa (sisäisesti) niin järjestelmän paine laskee ja muodostuu kaasukuplia suuttimille koska suuttimet on kuumat ajon jälkeen ja tämä taas aiheuttaa että joutuu starttaamaan niin kauon että kaasukuplat (=ilmat) on poistunut systeemistä ennen kuin lähtee käyntiin. Eli paineakun tehtävä on estää kaasukulpien muodostuminen lämpimille suuttimille ja siten helpottaa lämpimän koneen käyntiinlähtöä. (mb3002sd/mese.fi) Löysin tuollaista tietoa tuolta "naapurista"
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Onko tulpanjohdot tarkistettu? Jos vanhat, voivat olla poikkivikaisia tai vaan vuotavat kuoren läpi jolloin kipinää ei ole tulpassa.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
kuuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 03.01.2008 21:22

Viesti Kirjoittaja kuuja »

puolan johto uusittu,ei auttanut.nyt se abs valo palaa välillä,edelleen sarttoittaa !rele otettu pois/laitettu takaisin ei hapettumaa.tulpan johdot uudet,paineakku vaihdettu.mikro kytkin vaihdettu nyt toimii!
Vastaa Viestiin