Eli kyseinen auto on 124 koppanen 200 bensa mersu -89. Rupeaa hiukset lähtemään päästä kohtapuoliin kun ei vika selviä Aina kun auton käynnistää niin abs valo EI pala, mutta noin 50m eteenpäin niin valo syttyy ja abs ei toimi vaan renkaat menevät lukkoon jarruttaessa. Eteen vaihdettu anturit ja takana oleva anturi pelaa ei ole siis antureissa vikaa. Ohjausyksikön päällä olevat 2 relettä toimii ja yksiköltä lähtevä miinusjohto ok, akun takana oleva "ylijännitesuoja"??? toimii myös.
Akku on uusi ja laturi toimii täysin latausjännite 14v. Missäköhän vielä voisi vika olla??? Suuri kiitos vastanneille
Kannattaa tarkistaa ne "hammaskehät" sieltä navasta. Jos hirveän paljon töhnää, niin tunnistin ei pysty tietään onko pyörä lukossa. Itse aina katsastan ne syksyllä ja keväällä renkaanvaihdon yhteydessä.
Nekin on putsattu täysin! Mietin että tarviiko näin vanhassa jotenkin "kuitata" valo pois kun anturit vaihtanut eteen, olen kyllä ottanut akun navan pois ja pistänyt takaisin yms yms
Samankokoiset renkaat edessä ja takana?
Alkuperäinen perävälitys?
Onko etunavoissa oleva hammastus ehjä ettei ole osaksi ruostunut pois?
Etupään anturit varmasti niin lähellä navan hammastusta kuin mahdollista?
juu renkaat ovat samankokoiset. Perävälityksestä en varmuudella tiedä, mutta omasta mielestä alkuperäinen. Hammastus on kunnossa kaikin puolin. Anturit niin lähellä kun saa paitsi jos tiivisteen (kuminen o-rengas) ottaa pois niin voisi vähän edemmäs mennä
mulla muuten ilmaantunut täysin samaa ongelmaa omaan 300d:hen.jonkun matkaa kun ajaa niin abs valo syttyy,joskus melkein heti kun lähtee liikkeelle.joskus vähän pitemmän ajon jälkeen.empä ole vikaan kerennyt paneutua ollenkaan koska auto on muutenkin osissa seisonnassa.
mika.t mainitsi tuosta perävälityksestä.voiko perävälitys vaikuttaa tuohon vikaan nimen omaan?koska vaihdoin 3.46 perän tilalle 2.65 perän.ja jonkun aikaa ajettuani tuolla perällä tuo vika taisi juuri ilmaantua
törkyturpa kirjoitti:
mika.t mainitsi tuosta perävälityksestä.voiko perävälitys vaikuttaa tuohon vikaan nimen omaan?koska vaihdoin 3.46 perän tilalle 2.65 perän.ja jonkun aikaa ajettuani tuolla perällä tuo vika taisi juuri ilmaantua
Ei pitäis vaikutta jos ei ole sotkettu eri välityksillä olevista peristä esm. abs:n hammaskehää toiseen perään. Enemmän vaikuttaa mistä autosta perä on esm. C:n perä 124:ssä voi alkaa polttaan valoa isommilla nopeuksilla ja etenkin isommilla renkailla. Johtunee sallitun pyörimiseron ylityksestä etu ja takapään välillä.
Ei henkilökohtaista kokemusta mutta, kahta abs vikaa metrin päästä seuranneena nii toises oli akun takana siitä boksista liittimet/johdot löysällä sen jälkee koeajolla pelas.(onkin varmasti kokeiltu jo)
Toises tapaukses ei muuta ku käytii kokeilemas, rullattii vauhtia joku 100sen verran ja sulalla asfaltilla täysjarrutus. Ei koko aikaa pyörät lukos mutta reippaita jarrutuksia kuitenki.
Valo sammu ja absit pelas.
Mulla oli vastaava vika omassa mersussa ja korjaantu vasta kun vaihtoi ohjausyksikön absille. Valo sammui heti kun käynnisti ja sen jälkeen on pelannut.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Mika.T kirjoitti:Juu. Perän vaihto ei pitäs vaikuttaa abs:n mitenkään. Perien hammastuksissa on otettu huomioon se että signaalit on oikein.
Tulipahan vain varmituksena mieleen.
vielä tuli mieleen yks "vika"paikka. Nimittäin onko etupään laakerikuppien sisällä ne kupariliuskat paikoillaan/ehjiä?
Entä laakerivälykset?
Ne liuskat maadoittaa navan kun laakerien välissä on rasvaa joka saattaa tehdä sen että navat ei saa kunnon maadoitusta laakerien läpi
Omassa tuo kupariliuska oli vain toisella puolella ja sekin hajosi ja otin pois. Ei vaikutusta ja laakeri tuhdissa uudessa rasvassa. Mistä noita liuskoja saa ostettua erikseen, liikkeissa tarjotaan koko napaa.