E 320 CDI vaihdelaatikon lauhdutin - asentaa erillinen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Miksi ajat Mersulla?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Jos kaikki on noin surkeasti, -miksi pitää ajaa Mersulla?
Tuntuu olevan muita parempiakin merkkejä...
Mersusi hinnalla saa varmasti tuoreemman Jaappanilaisen jossa ei tutkitusti ole vikoja :wink:
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Kävin aamulla paikallisessa mb liikkeessä kyselemässä lauhuttimesta ja tutkittiin "räjäytyskuvia niin tässä mun w211 270 cdi -02 kuvien mukaan on eri systeemi ku 320 ja 220 :o räjäytyskuvan mukaan ei menis letkuja syylärille. Otin pellin ylös ja yritin etsiä valeon tarraa, mut löysinkin etupuskurin ja syylärin välistä semmosen "galvani" pellin värisen kotelon, kotelo on etupuskurin puolivälin korkeudella syylärin alaosassa noin 10 cm leveä ja 40 cm pitkä ja sen päällä oli tarra jossa luki tämmönen:
BEHR 71109 ja A211 500 1102

oisko käyny säkä että tässä mallissa ois eri systeemit vai mitä ootte mieltä ja mikä
toi behr juttu mulla on ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Se kymmenen senttiä leveä lauhdutin vaikuttaa vähän ahtimen lauhduttimelta, mutta vilkaisepa tuolta näyttääkö kuvat tutuilta ja vastaavatko tilannetta autossasi: -> www.detali.ru Klikkaa vasemmalta "mercedes" -> "CARS" -> W211 270
-> "RADIATOR" Mielestäni vaihteiston jäähdytys tarjosi laatikosta syylariin menevät putket/letkut. Löytyykö sellaisia autostasi ? Uloin kennosto on ilmastoinnin lauhdutin ja se sisempi (moottoria lähin) varsinainen jäähdyttäjän kennosto.
W203CDI
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Laatikon räjäytyskuva näytti että laatikon sisällä ois lauhditin :shock:
eli putken menis sinne :o

http://www.detali.ru/cat/MB/B27125000005.0767.gif

oiskohan se toi ollu mitä se kahteli paikallisessa liikkeessä ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mitenkähän se laatikon sisällä oleva lauhdutin jäähdyttää sitä laatikkoa ???? Mikähän laatikko sulla mahtaa olla, 722.6 ?
W203CDI
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Atro kirjoitti:Laatikon räjäytyskuva näytti että laatikon sisällä ois lauhditin :shock:
eli putken menis sinne :o

http://www.detali.ru/cat/MB/B27125000005.0767.gif

oiskohan se toi ollu mitä se kahteli paikallisessa liikkeessä ?

Tuo kuvassa oleva systeemi on sama kuin w210:ssä.

Eli tuossa lämmönvaihtimessa kiertää : moottoriöljy, jäähdytysneste sekä vaihteistoöljy. Sijainti moottoriöljyn suodattimen takana, osittain imusarjan alla.


Edit:

Tosin kattoin sieltä kohdista 211.216 & 211.616 ja näytti tältä:Transmission cooling, jonka mukaan auto (mallissasi) pitäisi olla se ongelmia aiheuttava jäähdytin.
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Eli tarkoittaa mitä ? Hyvä vai huono asia ? eli onko mulla valeo vai ei ?

Kerkisit muokata näköjään :(
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Atro kirjoitti:Eli tarkoittaa mitä ? Hyvä vai huono asia ? eli onko mulla valeo vai ei ?

Kerkisit muokata näköjään :(
Jep, kiinnostuin niin että pengoin sitä RUSS-sivustoa itsekin..

Jos autossasi on se jäähdytysjärjestelmä, minkä kuvan löysit itse -> Hyvä ja varma systeemi.
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Jep, kiinnostuin niin että pengoin sitä RUSS-sivustoa itsekin..

Jos autossasi on se jäähdytysjärjestelmä, minkä kuvan löysit itse -> Hyvä ja varma systeemi.[/quote]

No se ukkeli kahto runkonumeron perusteella ja tämmöstä kuvaa/vaihtoehtoa se tarjos mulle 270 autolle. (220 ja 320 se antaa eri kuvat) tiijä sitten .Pitäs pienentää pää itelyä että näkis konehuoneeseen joka paikkaan. :lol:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Minullapa on mukavasti erilliset jäähdyttimet sekä automaattivaihteistolle
että moottoriöljylle, yksi kummankin lokarin alla. Auto on 300 TDT
4matic 1991. Hiukan olen harkinnut Mersun uudempaa nelivetoista
dieseliä automaatilla, mutta taitaa olla turha vaihtaa hyvää pois.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JarkkoN kirjoitti:Minullapa on mukavasti erilliset jäähdyttimet sekä automaattivaihteistolle
että moottoriöljylle, yksi kummankin lokarin alla.
Näinhän ne on 201 ja 124 turbomalleissa vakiona ja joissain versioissa vielä vaihteistö-öljyjäähdytin termostaatiohjatulla puhaltimella.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Atro kirjoitti:Kävin aamulla paikallisessa mb liikkeessä kyselemässä lauhuttimesta ja tutkittiin "räjäytyskuvia niin tässä mun w211 270 cdi -02 kuvien mukaan on eri systeemi ku 320 ja 220 :o räjäytyskuvan mukaan ei menis letkuja syylärille. Otin pellin ylös ja yritin etsiä valeon tarraa, mut löysinkin etupuskurin ja syylärin välistä semmosen "galvani" pellin värisen kotelon, kotelo on etupuskurin puolivälin korkeudella syylärin alaosassa noin 10 cm leveä ja 40 cm pitkä ja sen päällä oli tarra jossa luki tämmönen:
BEHR 71109 ja A211 500 1102

oisko käyny säkä että tässä mallissa ois eri systeemit vai mitä ootte mieltä ja mikä
toi behr juttu mulla on ?

Mulla on samallainen alumiininvärinen kenno syylärin alapuolella,auto 211 320CDI 3/2003,ja siinä lukee Behr,ja kaverilla samallainen E270CDI:ssä,ja olen luullut että se on vaihteiston lauhdutin,mutta onko???
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

se on välilauhditin. Valeon vehkeen tunnistaa myös siitä jos eestä päin katottuna oikealla on letkuliitos semmonen soviteliitos missä on semmoset tartunnat :lol: sitten pittää olla semmonen valkonen maalipiste syylärin päällä (parempi kun ei ois :D ) ja se sijaitsee siinä oikealla syylärikiinnikkeen kohalla pellin alla, ei taija näkkyy ennenkuin irrottelee pultteja pois että pelti nousee eestä ja näkyy syylärin päälle.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jussilampi kirjoitti:Mulla on samallainen alumiininvärinen kenno syylärin alapuolella,auto 211 320CDI 3/2003,ja siinä lukee Behr,ja kaverilla samallainen E270CDI:ssä,ja olen luullut että se on vaihteiston lauhdutin,mutta onko???
Vaihteiston jäähdyttimeen menee noin 10mm putket ja turbon välijäähdyttimeen noin 50-70 mm putket. Niistä luulis erottavan osat toisistaan.
Antero A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 09.11.2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Antero A »

Tilasin erillisen vaihdelaatikon lauhduttimen traktoriliikkeestä. Pituus 33 cm, korkeus 10 cm, leveys 5 cm. Luulisin että jäähdytysteho riittää. Asennus tulee välijäähdyttimen yläpuolelle. Hinta on n. 200 euroa. Samalla taidan asentaa vaihdelaatikon pohjaan öljypropun kun ei ole tehtaan vakiona. On ainakin jatkossa öljynvaihto nopeampi kun ei tarvitse ottaa koko öljypohjaa pois.
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Se mersun "syyläri" maksaa ovh 1150 eur :o
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Atro kirjoitti:Se mersun "syyläri" maksaa ovh 1150 eur :o
Tarvikeliikkeessä sama Behr 124:seen n.200 €, tuskin se on kovin paljon kalliimpi tuohonkaan.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Atro kirjoitti:se on välilauhditin. Valeon vehkeen tunnistaa myös siitä jos eestä päin katottuna oikealla on letkuliitos semmonen soviteliitos missä on semmoset tartunnat :lol: sitten pittää olla semmonen valkonen maalipiste syylärin päällä (parempi kun ei ois :D ) ja se sijaitsee siinä oikealla syylärikiinnikkeen kohalla pellin alla, ei taija näkkyy ennenkuin irrottelee pultteja pois että pelti nousee eestä ja näkyy syylärin päälle.

Rupesi kiinnostamaan niin paljon,että irrotin syylärin päällä olevan pellin,että saa jäähdyttimen näkyviin,ja Valeo siellä tarrassa luki.kävin sen jälkeen Oulun Veholla kysymässä,mitä uuden laitto kustantaa ja syyläri 1130+työ 300 ja vähän kuulemma pakkasnestettä ja vaihteisto öljyä.Mutta sanoivat että tosi harvinainen vika heillä kuulemma korjattu 2-3 autoa jossa glykolia mennyt vaihteistoon,ja mm ei yhdessäkään Oulun taksissa särkynyt ja joilla ajetaan 350000km 3vuodessa.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää paljonko niitä on todellisuudessa särkynyt Suomessa,jos se on vaikka 1% luokkaa ei sillä ole suurtakaan merkitystä,jos ei kuulu siihen 1%joukkoon,tuntuu vaan kummalta jos niin harvinainen vika,niin kuitenkin kaverin Farkku hajos 63000aj.tehdas makso 50% ja toisella kaverilla Passat hajos samasta syystä aj.500km.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Merta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 04.01.2008 19:53
Paikkakunta: Tampere

Taksimersut

Viesti Kirjoittaja Merta »

Vehon höpötystä, takuuaikana vaihdetaan vaihteisto em. mallisarjoissa joissa on vikoja ilmennyt. Taksissa ajellaan noin 100tkm/ vuodessa, takuuaikana ko. remppa tulee 150.000 km paikkeilla, takuuajan puitteissa, ei ku myllyt vaihtoon ja matka jatkuu, mersumiehet ei valita, tehdas maksaa. Jos nykii maantieajossa niin kohta nykii kukkarossakin, valitettavasti!
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Joensuussa on vaihdettu yhteen W211/320:een ei muihin :?:
Mistä lie tuo maine sitten tullu kun siitä kuitenkin jokapaikassa puhutaan ?
No, ainakin työkaverilla oli menny ko. homma ......
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Atro kirjoitti:Joensuussa on vaihdettu yhteen W211/320:een ei muihin :?:
Mistä lie tuo maine sitten tullu kun siitä kuitenkin jokapaikassa puhutaan ?
No, ainakin työkaverilla oli menny ko. homma ......

No jos koko Suomessa mennyt esim.10-50,niin johan siitä riittää puhumista,kun sen verran kallis remontti,onko kukaan muuten joutunut itse maksamaan,koko remonttia, kun yleinen käytäntö että tehdas maksanut vähintään puolet,kaverille pantiin uusi laatikko ja uusi lauhdutin,mutta tuli kuitenkin itselle maksettavaa 5000-6000 euroa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Lauhdutin maksaa n,600€
Laatikon korjaus 1800€
Työt päälle joten on aivan turha maksaa älyttömiä summia.
Eikä ole kuin valeon tekemät lauhduttimet, jos niissäkään -03 syyskuun jälkeen valmistetuissa autoissa ei pitäis olla tätä häikkää.
Behr tekemmissä lauhduttimissa ei ole ollut ongelmia.
Älkää tehkö paskaaa ,kun sitä on jo tarpeeksi? :?:
Viimeksi muokannut nautseri, Su 06.01.2008 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kaltio15 kirjoitti:Lauhdutin maksaa n,600€
Laatikon korjaus 1800€
Työt päälle joten on aivan turha maksaa älyttömiä summia.
Eikä ole kuin valeon tekemät lauhduttimet, jos niissäkään -03 syyskuun jälkeen valmistetuissa autoissa ei pitäis olla tätä häikkää.
Pehr tekemmissä lauhduttimissa ei ole ollut ongelmia.
Älkää tehkö paskaaa ,kun sitä on jo tarpeeksi? :?:

Saako sen Behr syylärin tarvikkeesta tuohon hintaan,sehän kannattais melkein varalta vaihtaa,tai laittaa kokonaan oma lauhdutin vaihteistolle,niinkö joku esitti,siinä keulassahan on kyllä tilaa erilliselle lauhduttajalle,ja ne ei maksa kuin 100 huiteilla+putket teetettävä.Kannattaa varmaan kysyä Siekkiseltä mitä on mieltä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vehon kautta saa .
Kannattaa vaihtaa.
Lykolitesti on halvin korjaus alkuun.
Paikallinen vehon työnvastaanottaja kertoi ettei niitä ole montaa ollut joissa
vika olisi ollut.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote=...ja ne ei maksa kuin 100 huiteilla+putket teetettävä.Kannattaa varmaan kysyä Siekkiseltä mitä on mieltä.[/quote]

Niinkuin tuolla yllä kerroin, mulla on W203:ssa tehdasasennuksena erillinen tomaatin lauhdutin, joten periaatteessa homman pitäisi olla ok.
Siihen tulevat kumiletkutkin on ihan tavallisilla letkunkiristäjillä kiinni, joten tuskinpa vaativat sen kummempaa teettämistä. Aikoinaan asensin Volvoon (sama ongelma kuin mersuissa) itse lauhduttimen letkunkiristäjillä ja toimi ilman ongelmia. Ainoa mikä herättää kysymyksiä on n 3 cm läpimittainen mötikkä toisessa letkussa juuri ennen lauhdutinta; sen tarkoitusta en tunne, mutta jos joku kyselee Veholta noiden osien hintoja, niin samalla voisi kysäistä mikä sen mötikän tarkoitus on. Kiinnostaisi tietää itseänikin.
W203CDI
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 884
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Olisko termostaatti ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

kttopar kirjoitti:Olisko termostaatti ?
Eikös termostaatin pitäisi olla siellä lootan lähellä ? Tossa keulassa, metrin päässä lootasta, on aina suht kylmää ja termari reagoi aika hitaasti
tomaatin lämpenemiseen.
W203CDI
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kaltio15 kirjoitti:Lauhdutin maksaa n,600€
Laatikon korjaus 1800€
Työt päälle joten on aivan turha maksaa älyttömiä summia.
Eikä ole kuin valeon tekemät lauhduttimet, jos niissäkään -03 syyskuun jälkeen valmistetuissa autoissa ei pitäis olla tätä häikkää.
Behr tekemmissä lauhduttimissa ei ole ollut ongelmia.
Älkää tehkö paskaaa ,kun sitä on jo tarpeeksi? :?:



kyllä se 211,320CDI jäähdytin maksaa 1130 Veholla ei sitä millään 600 eurolla saa,ja tuntuu ettei sitä saa tarvikkeena,
Mutta voi kuulemma automaattivaihteisto korjaaja Siekkisen mukaan laittaa erillisen lauhduttimen vaihteistoöljylle,niin kuin jenkki autoissa on.vaihteiston paine on Siekkisen mukaan lauhduttimessa 3kp neliösentille.
Mielestäni viisain pikakorjaus ja turvatoimi joka ei maksa mitään,ja estää mahdollisen lauhdutinvian aiheuttavan vaihteisto vaurion, on ottaa paisuntasäiliön korkista o-rengas pois,niin jäähdyttimeen ei kerry ylipainetta eikä koneen jäähtyessä alipainetta,ja jos lauhdutin rupeaa vuotamaan vuotaa vaihteistoöljy 3Kp paineella nesteeseen eikä toisin päin.Eikä jäähdytys järjestelmässä tarvitse olla painetta,jos lämmöt on alle 100 astetta,eikä ainakaan mun autossa ole ollut yli 90asteen,sehän on mahdoton yhtälö että glykolit pääsee vaihteistoon jos siellä on 3kp paine ja syylärissä ilmakehän paine ja jos helteellä ajelee jossain vuoristossa ja vetelee vaunua, panee silloin o-renkaan paikoilleen,meni 5sekunttia poisotossa ja yhtä nopea panna paikalleen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Vanhempi Diesel Audi oli kyllä sellainen että jos korkki ei ollu kunnolla kiinni niin kanteen muodostui ilmataskuja. Kait siellä sitten oli paikallisia kohtia jossa lämpö ylitti 100 astetta vaikka itte lämpömittari ei koskaan ylittäny 90 astetta. Ilmataskun seurauksena paloi kannentiiviste. Näin sitä pääteltiin kun remppaa tehtiin VAG korjaamolla.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Jari Ke kirjoitti:Vanhempi Diesel Audi oli kyllä sellainen että jos korkki ei ollu kunnolla kiinni niin kanteen muodostui ilmataskuja. Kait siellä sitten oli paikallisia kohtia jossa lämpö ylitti 100 astetta vaikka itte lämpömittari ei koskaan ylittäny 90 astetta. Ilmataskun seurauksena paloi kannentiiviste. Näin sitä pääteltiin kun remppaa tehtiin VAG korjaamolla.


Pitääpä seurata tilannetta,vähän ihmetyttää mistä sinne ilmaa tulisi kun paisunta säiliö on ylimpänä,vanha 124 300TDT siinähän meni paisuntasäiliön korkkeja,eli päästi paineet pois ja ei siitä mitään haittaa ollut vaikka letkut olikin pehmeät ajossa,näissä nykyautoissa,varmaan aika korkea se jäähdyttimen paine kun ei korkki päästä edes nesteen lämpölaajenemisen aiheuttamaa painetta pois,varmaan useita kiloja, kun letkut on kovia kuin teräsputki.(ne vanhat Audit ja Volvot oli kyllä vaikeita nuiden kansiongelmien takia)No minäpä testailen miten toimii ilman jäähdyttäjän paineita,ja ilman korkin o-rengasta,mielestäni pitäisi näkyä ensimmäisenä lämmityslaitteen kierrossa jos sinne ilmaa pääsee.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin