W123 240d ---> 280 bensa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

W123 240d ---> 280 bensa

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Eli mulla on raato 123:nen 80-luvun alusta jonka kone on puoliks purettu,sit ois kanssa toimiva 280 bensakone (vuodelta 77) nii meinasin pistää ton bensakoneen tuohon jo madallettuun,lisäkromeilla ja alumiinisisustalla varustettuun 123:seen. Niin tuleeko ongelmia vastaan? Entä oiskos tuo kone mahdollista turbottaa myöhemmin?(turboja löytyy)
Viimeksi muokannut Vakiosäätäjä, Ma 07.01.2008 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

jos kerran meinaat konetta vaihtaa,niin eikö om603A olisi järkevä ratkaisu???
Diesel on puhtaampi
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Mut. Eiks om603A oo just w123 ensiasennuskone? Jos on niin tämähän on just se.
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

pevettimies kirjoitti:Mut. Eiks om603A oo just w123 ensiasennuskone? Jos on niin tämähän on just se.
om603A on 6 mukinen turbodiesel.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Niino(muistin väärin).Sellanenki nurkalta löytys. Mut se on niin saatanan tehoton.
Viimeksi muokannut Vakiosäätäjä, Ma 07.01.2008 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

enemmä siitä TD:stä potkua ulos saa ku bensasta...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Ja taitais se aineenkulutus pysyy aisois. Nooh pitää katella mihin päätyy. Mut ei vaan oikee tunnu uskottavalta toi TD:stä enemmä tehoo kun tossa bensassa on kummiski aikas paljo. Mut kait se ois se TDT kone laitettava kiini toho ja kateltava miten irtoo ja jättää toi bensaautoilla leikkiminen toho 500 w126:seen
Viimeksi muokannut Vakiosäätäjä, Ma 07.01.2008 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

En tiedä otko paljon lukenut tätä foorumia mutta useammallakin on kolmatta sataa heppaa 300 turbodieselissä. Se on uskottava laitos kun mustaa usvaa tulee kylänraitti täyteen ja jättää taakseen KAIKKI muut :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Oonhan mä lukenu,mut vaikuttaa et kaikki sellaset ois rakennettu sellasella rahalla et multa menis 5v sellasen saamisee. Kylhän se diesel ois parempi vaihtoehto myöskin noitten voimasavujen takia.
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Kyl se täytyy siihen dieseliin päätyä kun ei oo varaa maksaa bensalaskuja. Mutmut eiks s123(vai mikä sen farkun kirjain olika) kone oo se 5mukinen om517(tms.)? Eikä toi om603A. Anteeksi tyhmyyteni,mutta olen vasta alottelemassa mersujen parissa.
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

617 on 5 pyttynen w123 kone ja farmari on tosiaan tuo s123. 603 taas on 6 sylinterinen 124 kone. :wink:
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Vastaa Viestiin