webaston toiminnasta vielä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

webaston toiminnasta vielä

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

olikos se niin että tuon vepaston pitäisi sammua ajettaessa kun lämmöt ylittää 70C mulla se ei nimittäin sammu vaikka lämmöt 80C
termostaatti vaihdettu vastottain!
onko tuossa vepastossa joku erillinen anturi mistä se haistelee lämpötilaa?
ML W164
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Mulla se toimii ainakin siten, että kun sen laittaa käyntiin, niin sammuu tunnin kuluttua starttauksesta. Vaikka lämpötila olis mikä, niin se käy sen tunnin.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Onko kelloa ? Webaston pitäisi haistella lämpötilaa ja lopetella itsestäänkin. Huoltofirmoissa on Webastollekin oma lukija, josta selviää mahdolliset vikatoiminnot...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
MikkoMallat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 19:52

Viesti Kirjoittaja MikkoMallat »

Terve,

Thermo top C menee säästöliekille 72 asteessa. Surina kuuluu muttei kokonaan sammu. Ylilämpösuojaus laukeaa 105 asteessa. Veikkaan ettei kauheasti mallikohtaisia eroja ole.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Onko kelloa ? Webaston pitäisi haistella lämpötilaa ja lopetella itsestäänkin. Huoltofirmoissa on Webastollekin oma lukija, josta selviää mahdolliset vikatoiminnot
on kello!
Thermo top C menee säästöliekille 72 asteessa. Surina kuuluu muttei kokonaan sammu. Ylilämpösuojaus laukeaa 105 asteessa. Veikkaan ettei kauheasti mallikohtaisia eroja ole
voi olla ettei humise yhtäkovasti,sammuu ainakin aika nopeasti sammutuksen jälkeen!

noh! lisää ihmettelyä...ennen ajoon lähtöä vebasto ei pysy päällä kuin 10min,ajattelin että akku sökö kun starttaakin aika tahmeasti--> uusi 100Ah varta silver dynamic paikoilleen,ei auttanut :evil:
kiertovesipumppu ei vissiin pyöri,sisäpuhallin pyörii muttei lämmintä tule :roll:
olikos tuolla kiertovesipumpulla omaa sulaketta?oliko sulake numero 17 josta sai vepaston nollille?
ML W164
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

Mulla sama vika tehdasasenteisessa webastossa syksystä kevääseen aina päällä auton käydessä.
moottorin termostaatti vaihdettu , ei vaikutusta.
webaston sulakkeet ja releet irroitettu (apukuskin jalkotilassa maton alla) ei vaikutusta. Nämä releet saattaa olla kellokytkimen ja kiertovesipumpun jälkiasennuksena mukana tulleita. :shock: MB A170 cdi -98
MikkoMallat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 19:52

Viesti Kirjoittaja MikkoMallat »

Kuulostais kiertovesipumpulta. Lämmitin kuumenee liikaa kun vesi ei kierrä ja ajaa itsensä alas. Mites latausjännite ? Akun jännitteen laskiessa liian alas lämmitin kans hiljenee. Sulakkeen numeroista en tiedä, itsellä webaston sulakkeet konehuoneessa kolmen rykelmässä pellin alla.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

laturiremppa tehty vastottain ja lataus tarkistettu silloin OK
laitoin myös akkulaturin yöksi ja kokeilin seuraavana päivänä laturin ollessa päällä-->ei vaikutusta
pitänee keskittyä tuohon kiertovesipumppuun ja tarkastaa kaikki sulakkeet
ML W164
Vastaa Viestiin