Missä väyrysen ruosteviat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja katja74 »

No niin, isännälle iski Mersu-kuume. :D
Ajatuksissa taitaa olla väyrysmersun hankinta, kun siitä haluaa tietoja saada.

Kertokaahan nyt, mitä paikkoja väyrysmallista kannattaa tutkia ja tarkistaa.
Missä ne pahiten ruostuvat pellit sijaitsevat?
Mitä muita tyyppivikoja tästä mallista löytyy?
Hyviä ja huonoja puolia saa kertoa.

-Katja-
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ovethan happanee sieltä tiivisteiden alta, eli kannattaa kääntää kumeja ja kurkata väliin.
Takakontin lukon ympäryskin otollinen ruosteelle.
Etupalkki myös arka paikka..

Enemmän perehtyneet jatkakaa :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Juu, Väyrysen ovet mätii yläpuolelta kun kaikkien muiden autojen ovet alhaalta. Eli siis ikkunan ympäriltä tiivisteiden alle kurkkimaan.
Omien havaintojen mukaan takapyörän ripustuksia l. korin kiinnityskorvien seutua kannattaa tarkkailla. Olen törmännyt c-mersuun josta oli kallistuksenvakaaja ruostunut takaa poikki. Melkein meinasin, vähäpäinen kun olen, ostaa sen. Onneksi pääsin alle katsomaan kun se jotenkin ajossa tuntui hämärältä.
Jos se vaan mitenkää on mahdollista, niin kyllä auton alle olisi hyvä päästä, ennen ostoa. Liikkeissähän se ei yleensä ole kuin järjestelykysymys.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

etujousikupit ruostuu massan alta ja saattaapi irrota. kolme väyrystä omistaneena ja kahdesta kupit melkein irti :shock: muutenki ne ruostuu ihan joka paikasta luvattoman paljon! eipä taida enää väyrystä tulla pihaan!
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

lokarin kaaret kukkii edestä!
ML W164
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

saa kyllä olla todella tarkkana, ja kyllä ne oven alareunatkin ruostuu.jousikupit on vaikea tarkastaa kun niiden päällä on yleensä skeidaa ja paljon.jos kyseessä on suomiauto niin kannattaa tarkistaa ajokilometrit vaikka auto olisi kuinka hyvän näköinen.alapalkki ruostuu myös rajusti mutta jos ja kun on suojamuovi niin se pitää irrottaa että näkee ruosteet.osat on halpoja mutta hyvin väärennettyyn ja ruuvattuun peliin niitä saa myös sitten laittaa,koskee tosin muitakin autoja.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Callbackin läpikäyneissä autoissa on ovitiivisteet liimattu -> ei saisi enää käännellä tai liimaus hajoaa. Jos autossa ei ole tiivisteet liimattu, se on merkki siitä että autoa ei ole huollatettu.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

e320 kirjoitti:Callbackin läpikäyneissä autoissa on ovitiivisteet liimattu -> ei saisi enää käännellä tai liimaus hajoaa. Jos autossa ei ole tiivisteet liimattu, se on merkki siitä että autoa ei ole huollatettu.
Ei muuten ole koska itsellä on huollatettu ja ei liimailtu mitään. Jos ei ole -97 malli alkanut tähän mennessä ruostua niin sitä odotellessa. Ne autot ruostuu joiden ovet on leikattu liian pitkään käytetyllä terällä.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Vasta tänä vuonna tullut tuo korjaus ohje että, ovia ei enää vaihdella vaan leikataan pokkaus pois ja liimataan tiivisteet kiinni. Saa kaikessa rauhassa muhia ruoste liimatun tiivisteen alla.
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Tyyppivikoja: Ruostetta takaluukun aukaisun paikan ympärillä,Ovien ylätiivisteiden alla,Ovien ala reunat,Kylkilistojen alla ruostetta,Mootorinohjausyksikkö vikoja hinta vaatimattomasti n.2600€,Muuten auto on saatanan hyvä ajella!! Ja katseita keräävä mersu,Uudemmilla japsi autoilla ajelevat kuolaavat perään!!!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Piti oikein käydä tarkistamassa ruostekohdat autostani ,W210.
Tiesin kyllä ettei sieltä ruostetta pitäis löytyä ja ei sitä kyllä näy.
Syy on varmaankin siinä kun otan joka kesä tiivisteet irti ja pesen ja vahaan ovet ympäriinsä joka tiivisteen uraa pitkin.
Aikaa menee mutta on se sitten kyllä siisti peli.
Pointina vielä 30 vuoden puhkiruostumattomuus takuu :twisted:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

katja74 kirjoitti:No niin, isännälle iski Mersu-kuume. :D
Ajatuksissa taitaa olla väyrysmersun hankinta, kun siitä haluaa tietoja saada.

Kertokaahan nyt, mitä paikkoja väyrysmallista kannattaa tutkia ja tarkistaa.
Missä ne pahiten ruostuvat pellit sijaitsevat?
Mitä muita tyyppivikoja tästä mallista löytyy?
Hyviä ja huonoja puolia saa kertoa.

-Katja-
Tossa on aiheesta gallup.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

Kannataa nostaa peli nosturille ja kattella pohja. Jousikupit ja etupalkki pitäs mennä vielä Veholla takuuseen, jos niissä on ongelmaa.

Jos ei ole suojattu, niin tähän kannattaa suosiolla varata tonni. Sillä pitäs abaut saada pohjan hiekkapuhallus ja koko auton ruostesuojaus.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja katja74 »

jukka-tre kirjoitti:
Tossa on aiheesta gallup.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

Kannataa nostaa peli nosturille ja kattella pohja. Jousikupit ja etupalkki pitäs mennä vielä Veholla takuuseen, jos niissä on ongelmaa.
Kiitos linkistä, ja kiitos kommenteista kaikille.

Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen. :(
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

katja74 kirjoitti: Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen. :(
Non nii. Sitähän olen koittanu sanoo täällä, että nää vehkeet täytyy ruostesuojata. Muuton käyphäntä just noin.

Ja, että pohja pitää tutkia, kun näitä hommaa. Ei päältäpäin kattelu mitään todista.

Ei noi pintapellien pikku fiksailut takuuseen Vehon toimesta mitään vielä auta. Pohjat pitää hiekkapuhaltaa ja pohjamaalata ja massata.

Itellä tuohon on satsattu viimesen päälle. Reipas tonni meni kaikenkattavaan suojaukseen ja fiksaamiseen. Ruostetta jonkun verran oli, muttei hälyttävästi.

Jos sittenkin vielä ruostuu, niin sitten on peli menetetty. Vaan en usko, että näin käy. On sitä tässä ollu kaikenlaisia autoja ja kaikki suojatut on kestäny ehjänä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
TeeHoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 27.01.2005 11:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Laitetaan nyt tähän noi yleisimmät 210 ruostepaikat yhteen nippuun.


-Konepellin sivut
-Etulokasuojat (puskurin ja lokasuojan väli, kaari, vanhemmissa vilkun reikä)
-Ovet (yläkarmi tiivisteen alla, keskilistan alus, alalistan alus, alatiivisten alus, sisäreunat ylipäätään..)
-Kynnykset (muovihelmojen alla muhii yleensä pommi)
-Takalokasuojat (kaari, puskurin ja lokasuojan väli)
-Takaluukun kansi (kahvan alus, lukon ympärys, kaikkien mahdollisten reikien ympärys, sisäpuolen saumaukset. Lisäksi farkuissa saranoiden ympäristö ja lasin alus.)
-Kattoluukun aukko
-Jousikupit (jos tiivistemassa rakoilee, kuppi on usein vaihtokunnossa)
-Alapalkki
-Pohja :D
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja pt »

katja74 kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:
Tossa on aiheesta gallup.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

Kannataa nostaa peli nosturille ja kattella pohja. Jousikupit ja etupalkki pitäs mennä vielä Veholla takuuseen, jos niissä on ongelmaa.
Kiitos linkistä, ja kiitos kommenteista kaikille.

Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen. :(
Miten minulla mennyt tämä ohi?

Olisitte voinneet tulla tutustumaan välipäivinä oikein kunnolla Väyrysen sielunelämään, kun oli nosturilla ja jonnin verran purettuna.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Missä väyrysen ruosteviat?

Viesti Kirjoittaja katja74 »

pt kirjoitti: Miten minulla mennyt tämä ohi?

Olisitte voinneet tulla tutustumaan välipäivinä oikein kunnolla Väyrysen sielunelämään, kun oli nosturilla ja jonnin verran purettuna.
No, ehkä seuraavalla kerralla kun täälläpäin olette.

Tais kyllä tuo isännän Mersu-kuumekin jo hellittää, ei ainakaan ole vähään aikaan mitään asiasta puhunut.
Mikä lie hetken mielenhäiriö.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

-Konepellin sivut
-Etulokasuojat (puskurin ja lokasuojan väli, kaari, vanhemmissa vilkun reikä)
-Ovet (yläkarmi tiivisteen alla, keskilistan alus, alalistan alus, alatiivisten alus, sisäreunat ylipäätään..)
-Kynnykset (muovihelmojen alla muhii yleensä pommi)
-Takalokasuojat (kaari, puskurin ja lokasuojan väli)
-Takaluukun kansi (kahvan alus, lukon ympärys, kaikkien mahdollisten reikien ympärys, sisäpuolen saumaukset. Lisäksi farkuissa saranoiden ympäristö ja lasin alus.)
-Kattoluukun aukko
-Jousikupit (jos tiivistemassa rakoilee, kuppi on usein vaihtokunnossa)
-Alapalkki
-Pohja
tuostakun ynnää vähän yhteen niin koko auto ruostuu joka puolelta :lol: :roll:
ML W164
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Listalta puuttui vielä farkun katto listojen alta :lol:
Joku mersupurkaamo??
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Ja kun ruosteet on korjattu kannattaa reppuun pakata katsastussetti nro 1 joka sisältää kallistuksenvakaajan pystytangot 2kpl, enemmänajettaville vehkeille lisäksi alapallot ja narinahelat.

Näillä eväillä lopputulos onkin sitten miellyttävä kaikinpuolin!
mbe220d
Vastaa Viestiin