No niin, isännälle iski Mersu-kuume.
Ajatuksissa taitaa olla väyrysmersun hankinta, kun siitä haluaa tietoja saada.
Kertokaahan nyt, mitä paikkoja väyrysmallista kannattaa tutkia ja tarkistaa.
Missä ne pahiten ruostuvat pellit sijaitsevat?
Mitä muita tyyppivikoja tästä mallista löytyy?
Hyviä ja huonoja puolia saa kertoa.
Ovethan happanee sieltä tiivisteiden alta, eli kannattaa kääntää kumeja ja kurkata väliin.
Takakontin lukon ympäryskin otollinen ruosteelle.
Etupalkki myös arka paikka..
Enemmän perehtyneet jatkakaa
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Juu, Väyrysen ovet mätii yläpuolelta kun kaikkien muiden autojen ovet alhaalta. Eli siis ikkunan ympäriltä tiivisteiden alle kurkkimaan.
Omien havaintojen mukaan takapyörän ripustuksia l. korin kiinnityskorvien seutua kannattaa tarkkailla. Olen törmännyt c-mersuun josta oli kallistuksenvakaaja ruostunut takaa poikki. Melkein meinasin, vähäpäinen kun olen, ostaa sen. Onneksi pääsin alle katsomaan kun se jotenkin ajossa tuntui hämärältä.
Jos se vaan mitenkää on mahdollista, niin kyllä auton alle olisi hyvä päästä, ennen ostoa. Liikkeissähän se ei yleensä ole kuin järjestelykysymys.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
etujousikupit ruostuu massan alta ja saattaapi irrota. kolme väyrystä omistaneena ja kahdesta kupit melkein irti muutenki ne ruostuu ihan joka paikasta luvattoman paljon! eipä taida enää väyrystä tulla pihaan!
saa kyllä olla todella tarkkana, ja kyllä ne oven alareunatkin ruostuu.jousikupit on vaikea tarkastaa kun niiden päällä on yleensä skeidaa ja paljon.jos kyseessä on suomiauto niin kannattaa tarkistaa ajokilometrit vaikka auto olisi kuinka hyvän näköinen.alapalkki ruostuu myös rajusti mutta jos ja kun on suojamuovi niin se pitää irrottaa että näkee ruosteet.osat on halpoja mutta hyvin väärennettyyn ja ruuvattuun peliin niitä saa myös sitten laittaa,koskee tosin muitakin autoja.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Callbackin läpikäyneissä autoissa on ovitiivisteet liimattu -> ei saisi enää käännellä tai liimaus hajoaa. Jos autossa ei ole tiivisteet liimattu, se on merkki siitä että autoa ei ole huollatettu.
e320 kirjoitti:Callbackin läpikäyneissä autoissa on ovitiivisteet liimattu -> ei saisi enää käännellä tai liimaus hajoaa. Jos autossa ei ole tiivisteet liimattu, se on merkki siitä että autoa ei ole huollatettu.
Ei muuten ole koska itsellä on huollatettu ja ei liimailtu mitään. Jos ei ole -97 malli alkanut tähän mennessä ruostua niin sitä odotellessa. Ne autot ruostuu joiden ovet on leikattu liian pitkään käytetyllä terällä.
Vasta tänä vuonna tullut tuo korjaus ohje että, ovia ei enää vaihdella vaan leikataan pokkaus pois ja liimataan tiivisteet kiinni. Saa kaikessa rauhassa muhia ruoste liimatun tiivisteen alla.
Tyyppivikoja: Ruostetta takaluukun aukaisun paikan ympärillä,Ovien ylätiivisteiden alla,Ovien ala reunat,Kylkilistojen alla ruostetta,Mootorinohjausyksikkö vikoja hinta vaatimattomasti n.2600€,Muuten auto on saatanan hyvä ajella!! Ja katseita keräävä mersu,Uudemmilla japsi autoilla ajelevat kuolaavat perään!!!
Piti oikein käydä tarkistamassa ruostekohdat autostani ,W210.
Tiesin kyllä ettei sieltä ruostetta pitäis löytyä ja ei sitä kyllä näy.
Syy on varmaankin siinä kun otan joka kesä tiivisteet irti ja pesen ja vahaan ovet ympäriinsä joka tiivisteen uraa pitkin.
Aikaa menee mutta on se sitten kyllä siisti peli.
Pointina vielä 30 vuoden puhkiruostumattomuus takuu
katja74 kirjoitti:No niin, isännälle iski Mersu-kuume.
Ajatuksissa taitaa olla väyrysmersun hankinta, kun siitä haluaa tietoja saada.
Kertokaahan nyt, mitä paikkoja väyrysmallista kannattaa tutkia ja tarkistaa.
Missä ne pahiten ruostuvat pellit sijaitsevat?
Mitä muita tyyppivikoja tästä mallista löytyy?
Hyviä ja huonoja puolia saa kertoa.
Kannataa nostaa peli nosturille ja kattella pohja. Jousikupit ja etupalkki pitäs mennä vielä Veholla takuuseen, jos niissä on ongelmaa.
Kiitos linkistä, ja kiitos kommenteista kaikille.
Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen.
katja74 kirjoitti:
Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen.
Non nii. Sitähän olen koittanu sanoo täällä, että nää vehkeet täytyy ruostesuojata. Muuton käyphäntä just noin.
Ja, että pohja pitää tutkia, kun näitä hommaa. Ei päältäpäin kattelu mitään todista.
Ei noi pintapellien pikku fiksailut takuuseen Vehon toimesta mitään vielä auta. Pohjat pitää hiekkapuhaltaa ja pohjamaalata ja massata.
Itellä tuohon on satsattu viimesen päälle. Reipas tonni meni kaikenkattavaan suojaukseen ja fiksaamiseen. Ruostetta jonkun verran oli, muttei hälyttävästi.
Jos sittenkin vielä ruostuu, niin sitten on peli menetetty. Vaan en usko, että näin käy. On sitä tässä ollu kaikenlaisia autoja ja kaikki suojatut on kestäny ehjänä.
Kannataa nostaa peli nosturille ja kattella pohja. Jousikupit ja etupalkki pitäs mennä vielä Veholla takuuseen, jos niissä on ongelmaa.
Kiitos linkistä, ja kiitos kommenteista kaikille.
Käytiin tuossa jokunen aika sitten yhtä koeajamassa.
Ajossa auto oli hyvä ja päältä päin kaikin puolin siisti,
mutta kun tutkittiin pohjaa, sen mitä ilman nosturia pääsi tutkimaan,
niin sormi meni pohjasta läpi, kuskin oven kohdalta.
Se auto jäi siihen.
Miten minulla mennyt tämä ohi?
Olisitte voinneet tulla tutustumaan välipäivinä oikein kunnolla Väyrysen sielunelämään, kun oli nosturilla ja jonnin verran purettuna.
Ja kun ruosteet on korjattu kannattaa reppuun pakata katsastussetti nro 1 joka sisältää kallistuksenvakaajan pystytangot 2kpl, enemmänajettaville vehkeille lisäksi alapallot ja narinahelat.
Näillä eväillä lopputulos onkin sitten miellyttävä kaikinpuolin!