Vesipumppua vaihtaessani huomasin moniurahihnan kiristinrullan kaasujousen olevan aivan lötkö. Osien hankinta siis kesken mutta ymmärsin että tuon kaasujousen voi pelkästään vaihtaa? Mitenkähän mahtaa irrota se rullanpuoleinen pää,otettava rulla ensin veks?Rulla vaikutti olevan jotensakin ryhdissä. Tuosta löysyydestä sitten kai johtui alakierroksilla remmin värähtely joka kuului ratintaakse asti?
Toinen juttu olisi moottorin kannatinkumien vaihto,oisko kellä heittää jotain kikkaa miten tuo parasta hoitaa? Sitten kommentit tervetulleita ja kiitos vaivannäöstä.
MB 124 230cea -89 moniurahihnan kaasujousi
MB 124 230cea -89 moniurahihnan kaasujousi
Rampey, MB 124 230 cea -89
Re: MB 124 230cea -89 moniurahihnan kaasujousi
Kannatinkumien vaihto on helppo juttu.Pohjapahvi irti,kuusiokoloavaimen pitkäosuus alapalkissa olevaan reikään jossa on kumin kuusiokolopultti.Sopiva lenkkiavain kuusiokoloavaimen lyhyeen päähän vääntimeksi ja auki.Yläpuolinen pultti irti ja tunkilla varrenalta ylös senverran että kumi tulee ulos.Uusi paikalle ja asennus in reverse order.rampey kirjoitti:Vesipumppua vaihtaessani huomasin moniurahihnan kiristinrullan kaasujousen olevan aivan lötkö. Osien hankinta siis kesken mutta ymmärsin että tuon kaasujousen voi pelkästään vaihtaa? Mitenkähän mahtaa irrota se rullanpuoleinen pää,otettava rulla ensin veks?Rulla vaikutti olevan jotensakin ryhdissä. Tuosta löysyydestä sitten kai johtui alakierroksilla remmin värähtely joka kuului ratintaakse asti?
Toinen juttu olisi moottorin kannatinkumien vaihto,oisko kellä heittää jotain kikkaa miten tuo parasta hoitaa? Sitten kommentit tervetulleita ja kiitos vaivannäöstä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Niin toi kaasujousen irroitus rullanpäästä..otattaa kai koko kiristinrullahässäkän ensin irti,tilaa tuntuisi olevan muuten aika rajallisesti. Ajattelin ensin että lähteneekö pelkkä rulla?
Kannatinkumihomma ei kuullostakaan sitten pahalta. Taitavat olla aivan lopussa koska jyrisee tyhjäkäynninnä tosi ilkeesti.
Kiitän vinkeistä.
Kannatinkumihomma ei kuullostakaan sitten pahalta. Taitavat olla aivan lopussa koska jyrisee tyhjäkäynninnä tosi ilkeesti.
Kiitän vinkeistä.
Rampey, MB 124 230 cea -89
Jos toi iskari on sama kun mulla 230e 88 niin rulla irti kuusiokoloavaimella ja alta paljastuu pikku kuusiokoloruuvi mikä pitää iskarin yläpäätä kiinni. Ruuvi vaan on niin pieni että en saanut auki ennen kuin otin koko hässäkän pois. Alapää onkin sitten isompi pultti ja helppo irrottaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Kyllähän sieltä rullanpäästä löytyi kun löytyikin se kuusiokoloruuvi. Oli vaan niin juonisti musta muovilaippa edessä hämäämässä. Eli rulla että kaasujousi irti ja uusi tilauksessa, kun täällä itäsuomessa ei kaikkea hyllyltä tarjolla. Kiitos tiedosta,ontuu vielä tuo mersun tuntemus.
Rampey, MB 124 230 cea -89