W210 + HR madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jusuo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 21.05.2006 14:45
Paikkakunta: Kerava

W210 + HR madallusjouset

Viesti Kirjoittaja jusuo »

H&R:n madallusjouset odottaa allelaittoa väykkyyn. Jousikumit ovat edessä ja takana 3:set. Onko kellään kokemusta onko auto vaaterissa noilla kumeilla vai pitäisikö ne vaihtaa?
Auto siis E200cdi, automaatti, vm2001.

Kiitos neuvoista etukäteen
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

No ainakin E280 Väyrynen oli suht vaaterissa H&R:illä ja "1" kumeilla. 8)

Aiheesta on keskustetu ennenkin, haulla varmaan löytyy.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Itellä jotkut punaset jouset ja 3:sen kumit joka nurkassa. Joutuu eteen laittamaan 5:sen kumit koska raapii ERITTÄIN herkästi :lol:
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
jusuo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 21.05.2006 14:45
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jusuo »

Tarkoitus ei ole laittaa autoa tonttiin, joten hienosäätöä pitää tehdä vielä jälkeepäin ->lisää kustannuksia. Avangarde-tyylinen madallus olisi mielestäni aika käytännöllinen, joten siihen suuntaan tavoite.

Kiitos kommenteista
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Varoitan heti etukäteen, että ainakin 203-korin farmaria H&R Sport Springs pudottaa takaa erittäin runsaasti. Asiasta löytyy paljon tarinaa Haku-toiminnolla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
jusuo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 21.05.2006 14:45
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jusuo »

Madallusjouset asennettu ja lopputulos mielestäni hyvä. En halunnut autoa tonttiin asti, vaan käytännöllisen madalluksen, joka ei haittaa jokapäiväistä ajoa.
Auto tippui edestä 40 mm, takaa 37mm, jonka jälkeen jousikumeilla haettiin hienosäätö. Alunperin edessä ja takana oli 3:sen kumit, mutta päädyin laittamaan eteen 5:sen kumit, koska etupää oli mielestäni liian alhaalla.
Tulevaisuudessa iskarien vaihdon yhteydessä voidaan pähkäillä kenties hienosäätöä uudelleen, mutta nyt mennään näin. Ehkö tuo takapää voisi olla jonkun millin alempana, mutta esim. polttoaineen määrä vaikuttaa perän korkeuteen(kuvissa tankki puolillaan). Täydellä tankilla takapääkin on optimi.
Ajo-ominaisuudet parani eikä ajomukavuus mielestäni heikentynyt ja tietty plussaa tuo ulkonäön huomattava parannus entiseen.

http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... 003jpg.jpg
http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... 002jpg.jpg
http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... 001jpg.jpg
Vastaa Viestiin