W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!
W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!
211 sarjan vm,02-03 alkupään automaatti vaihteistolla ajavat tarkistakaa vaihteiston lauhdutin,onko oikea valmistaja.
Lauhduttimia on valmistanut BEHR ja VALEO .
Ongelma on ollut VALEON tekemissä lauhduttimissa.
Vuosimalleissa 2002-2003 loppuvuoteen asti olevissa autoissa on ilmennyt jäähdytysnesteen vuotoa vaihtestoöljyn sekaan ,joka tuhoaa vaihteiston.
On järkevää vaihtaa BEHR tekemään lauhduttimeen,ennen vauriota.
Säästyt näin monelta harmilta.
Vaihteisto pesialisti sanoi mersun laatikoita muuten kestäviksi verrattuna vaikka bmw ja volvo.
Lauhduttimia on valmistanut BEHR ja VALEO .
Ongelma on ollut VALEON tekemissä lauhduttimissa.
Vuosimalleissa 2002-2003 loppuvuoteen asti olevissa autoissa on ilmennyt jäähdytysnesteen vuotoa vaihtestoöljyn sekaan ,joka tuhoaa vaihteiston.
On järkevää vaihtaa BEHR tekemään lauhduttimeen,ennen vauriota.
Säästyt näin monelta harmilta.
Vaihteisto pesialisti sanoi mersun laatikoita muuten kestäviksi verrattuna vaikka bmw ja volvo.
Viimeksi muokannut nautseri, Su 20.01.2008 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitäjänmäen taksihuollon kertomaa:
Turbiinejahan on mennyt ja menee mersun automaattilaatikossa ainakin taksiajossa-sen olen huomannut itse. Kysyin veholta tuota vaihteiston lauhdutin hommaa. Työnjohtaja kertoi, että kahdessa vuodessa vain yhdestä tai kahdesta laatikosta on löytynyt jäähdytysnestettä öljyjen seasta-että enpä tiedä sitten kuka on loppujen lopuksi oikeassa. Vai onko ne taas näitä mersuselittelyjä, joilla puolustellaan, että Valeon vika ei mersun ja ei mersun pumppu ole paska vaan lucaksen!! Tällaista se aina on-ei mersua kannata puolustella jos joku paikka hajoaa.
Se on totta, että MB-automaattilaatikko on kyllä todettu turbiinia lukuunottamatta ainakin näissä muutaman vuoden vanhoissa autoissa todella kestäväksi vaikka olisi kovassa ajossa. Mutta mitä turbiini ja vaihtotyö maksaa takuun ulkopuoliselle asiakkaalle?
Turbiinejahan on mennyt ja menee mersun automaattilaatikossa ainakin taksiajossa-sen olen huomannut itse. Kysyin veholta tuota vaihteiston lauhdutin hommaa. Työnjohtaja kertoi, että kahdessa vuodessa vain yhdestä tai kahdesta laatikosta on löytynyt jäähdytysnestettä öljyjen seasta-että enpä tiedä sitten kuka on loppujen lopuksi oikeassa. Vai onko ne taas näitä mersuselittelyjä, joilla puolustellaan, että Valeon vika ei mersun ja ei mersun pumppu ole paska vaan lucaksen!! Tällaista se aina on-ei mersua kannata puolustella jos joku paikka hajoaa.
Se on totta, että MB-automaattilaatikko on kyllä todettu turbiinia lukuunottamatta ainakin näissä muutaman vuoden vanhoissa autoissa todella kestäväksi vaikka olisi kovassa ajossa. Mutta mitä turbiini ja vaihtotyö maksaa takuun ulkopuoliselle asiakkaalle?
mersun automaattilaatikko.... laskevaa laatua???
Asiasta on kirjoitettu, valaisevin esimerkein, mersun laatu, onko sitä enään?? saitissa. Lainaten "mersupolitiikkaa" on, että mitään ei myönnetä. Laatikoita on hajonnut ammattiajossa runsaasti, loorat vaihdetaan tehtaan takuuna, matka jatkuu ja mersumiehet ei valita. Todelliset kärsijät ovatkin tietämättömät yksityisautoilijat, joille ko.tyyppivika tulee takuun ulkopuolella yllätäen, kuin puun takaa!
Turbiiniremppa kustantaa siinä 3000 ekee ja vaihteistoremppa + syyläri remppaa et saa kympilläkään jos Vehoon mennään.
Turbiiniremppa kustantaa siinä 3000 ekee ja vaihteistoremppa + syyläri remppaa et saa kympilläkään jos Vehoon mennään.
Glykolitestin teetäminen Vehossa
... maksaa muuten sitten € 100,- tarkistuttaa onko laatikkoöljyssä jäähdytysnestettä.
Aika karvas hinta!
Aika karvas hinta!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Glykolitestin teetäminen Vehossa
Oliko siellä vieraita aineosia?pekkali kirjoitti:... maksaa muuten sitten € 100,- tarkistuttaa onko laatikkoöljyssä jäähdytysnestettä.
Aika karvas hinta!
Olettaisi ,että -04 on BEHR;in lauhdutin.
Ei ole kallis jos saa mielenrauhan.
Negative
Vaikka laatikkoni on vaihdettu 170k kohdalla, ei se näköjään aina johdu välttämättä jäähdytysnesteestä.
Laatikko oli siis vaihdettu Saksassa 10 k ennen kuin ostin auton.
Öljy oli puhdasta, -mutta vastaisuudessa ei tarvitse käyttää Vehon palveluksia öljyn tutkimiseen. Tutkimukseen ei kuulu metallien olemassaoloa ja mitään raporttia ei saanut pyytämättä. Pyynnöstä sai käsin kirjoitetun lauseen, että puhdasta on...
Laatikko oli siis vaihdettu Saksassa 10 k ennen kuin ostin auton.
Öljy oli puhdasta, -mutta vastaisuudessa ei tarvitse käyttää Vehon palveluksia öljyn tutkimiseen. Tutkimukseen ei kuulu metallien olemassaoloa ja mitään raporttia ei saanut pyytämättä. Pyynnöstä sai käsin kirjoitetun lauseen, että puhdasta on...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Täältä löytyy laatikoita.
En osaa sanoa muuta kuin,että ei ole kalliita jos on takuu korjattuja?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... mot_widget
En osaa sanoa muuta kuin,että ei ole kalliita jos on takuu korjattuja?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... mot_widget
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!
kaltio15 kirjoitti:211 sarjan vm,02-03 alkupään automaatti vaihteistolla ajavat tarkistakaa vaihteiston lauhdutin,onko oikea valmistaja.
Lauhduttimia on valmistanut BEHR ja VALEO .
Ongelma on ollut VALEON tekemissä lauhduttimissa.
Vuosimalleissa 2002-2003 loppuvuoteen asti olevissa autoissa on ilmennyt jäähdytysnesteen vuotoa vaihtestoöljyn sekaan ,joka tuhoaa vaihteiston.
On järkevää vaihtaa BEHR tekemään lauhduttimeen,ennen vauriota.
Säästyt näin monelta harmilta.
Vaihteisto pesialisti sanoi mersun laatikoita muuten kestäviksi verrattuna vaikka bmw ja volvo.
Kyllä on turhan kallis vaihtaa Behr syyläri varalta,töineen noin 1500 euroa,(jos niitä Valeoita on jokunen mennyt) eikä syyläriä saa ainakaan vielä tarvikkeesta.
Halvin ja nopein korjaus minkä tein,on ottaa paisuntasäiliön korkin O-rengas pois,menee aikaa 10sekunttia ja nyt kun jäähdyttimessä ei ole ylipainetta,niin vaihteistoöljy tulee nesteen sekaan kun vaihteistossa on 3Kp paine,jos lauhdutin rupeaa vuotamaan.ja kun vaihteistoöljy on kevyempää niin se nousee paisuntasäiliön pinnalle,mistä näkyy,eikä tarvi teettää mitään glykoolitestejä.Olen nyt ajanut noin 5000km ilman paisuntasäiliön korkin O-rengasta,ja hyvin pelittää,eikä onneksi ole näkynyt vaihteistoöljyä paisuntasäiliössä.
Olen myös selvittänyt automaatti vaihteisto asiantuntijoilta, (elättävät itsensä niitä korjaamalla) että siihen keulaan pystyy laittaan erillisen kennon vaihteistoöljylle,tulee maksamaan kuulemma muutaman satasen,kenno+hydrauliliikkeessä teetetyt putket ja asennus,että siinä on varmaan järkevä korjaus jos lauhdutin rupeaa vuotaan.
Ei tämä lauhdutin ongelma ole ainoastaan Mersuja koskeva ongelma,Oulun taksissa meni lauhdutin uudesta automaatti Passatista jokunen vuosi sitten, oli auto muuten ensimmäistä päivää jonossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D