W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!

Viesti Kirjoittaja nautseri »

211 sarjan vm,02-03 alkupään automaatti vaihteistolla ajavat tarkistakaa vaihteiston lauhdutin,onko oikea valmistaja.
Lauhduttimia on valmistanut BEHR ja VALEO .
Ongelma on ollut VALEON tekemissä lauhduttimissa.
Vuosimalleissa 2002-2003 loppuvuoteen asti olevissa autoissa on ilmennyt jäähdytysnesteen vuotoa vaihtestoöljyn sekaan ,joka tuhoaa vaihteiston.
On järkevää vaihtaa BEHR tekemään lauhduttimeen,ennen vauriota.
Säästyt näin monelta harmilta.
Vaihteisto pesialisti sanoi mersun laatikoita muuten kestäviksi verrattuna vaikka bmw ja volvo.
Viimeksi muokannut nautseri, Su 20.01.2008 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 22.04.2007 10:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja VMK »

Moikka!
Mistäs/miten sen voi tarkastaa?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Aiheesta löytyy foorumilta esim hakusanalla "Valeo" melkoisesti tuoretta
asiaa. Sieltä syylarin yläreunasta peltiä raottamalla pitäisi löytyä Valeon tarra.
W203CDI
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

4 ja 6 sylinteriset öljynvaihto väli 60000km, 8 sylinteriset 40000km. Mutta suosittelen samalla pesua, öljyä menee pesussa n.13 litraa ja vaihdossa puolet siitä. Muistaakseni oli näin.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pitäjänmäen taksihuollon kertomaa:
Turbiinejahan on mennyt ja menee mersun automaattilaatikossa ainakin taksiajossa-sen olen huomannut itse. Kysyin veholta tuota vaihteiston lauhdutin hommaa. Työnjohtaja kertoi, että kahdessa vuodessa vain yhdestä tai kahdesta laatikosta on löytynyt jäähdytysnestettä öljyjen seasta-että enpä tiedä sitten kuka on loppujen lopuksi oikeassa. Vai onko ne taas näitä mersuselittelyjä, joilla puolustellaan, että Valeon vika ei mersun ja ei mersun pumppu ole paska vaan lucaksen!! Tällaista se aina on-ei mersua kannata puolustella jos joku paikka hajoaa.
Se on totta, että MB-automaattilaatikko on kyllä todettu turbiinia lukuunottamatta ainakin näissä muutaman vuoden vanhoissa autoissa todella kestäväksi vaikka olisi kovassa ajossa. Mutta mitä turbiini ja vaihtotyö maksaa takuun ulkopuoliselle asiakkaalle?
Merta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 04.01.2008 19:53
Paikkakunta: Tampere

mersun automaattilaatikko.... laskevaa laatua???

Viesti Kirjoittaja Merta »

Asiasta on kirjoitettu, valaisevin esimerkein, mersun laatu, onko sitä enään?? saitissa. Lainaten "mersupolitiikkaa" on, että mitään ei myönnetä. Laatikoita on hajonnut ammattiajossa runsaasti, loorat vaihdetaan tehtaan takuuna, matka jatkuu ja mersumiehet ei valita. Todelliset kärsijät ovatkin tietämättömät yksityisautoilijat, joille ko.tyyppivika tulee takuun ulkopuolella yllätäen, kuin puun takaa!
Turbiiniremppa kustantaa siinä 3000 ekee ja vaihteistoremppa + syyläri remppaa et saa kympilläkään jos Vehoon mennään.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Glykolitestin teetäminen Vehossa

Viesti Kirjoittaja pekkali »

... maksaa muuten sitten € 100,- tarkistuttaa onko laatikkoöljyssä jäähdytysnestettä.
Aika karvas hinta!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Glykolitestin teetäminen Vehossa

Viesti Kirjoittaja nautseri »

pekkali kirjoitti:... maksaa muuten sitten € 100,- tarkistuttaa onko laatikkoöljyssä jäähdytysnestettä.
Aika karvas hinta!
Oliko siellä vieraita aineosia?

Olettaisi ,että -04 on BEHR;in lauhdutin.
Ei ole kallis jos saa mielenrauhan.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Negative

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Vaikka laatikkoni on vaihdettu 170k kohdalla, ei se näköjään aina johdu välttämättä jäähdytysnesteestä.
Laatikko oli siis vaihdettu Saksassa 10 k ennen kuin ostin auton.
Öljy oli puhdasta, -mutta vastaisuudessa ei tarvitse käyttää Vehon palveluksia öljyn tutkimiseen. Tutkimukseen ei kuulu metallien olemassaoloa ja mitään raporttia ei saanut pyytämättä. Pyynnöstä sai käsin kirjoitetun lauseen, että puhdasta on...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Täältä löytyy laatikoita.
En osaa sanoa muuta kuin,että ei ole kalliita jos on takuu korjattuja?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... mot_widget
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W 211 Automaattivaihteisto HUOLTOSUOSITUS!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kaltio15 kirjoitti:211 sarjan vm,02-03 alkupään automaatti vaihteistolla ajavat tarkistakaa vaihteiston lauhdutin,onko oikea valmistaja.
Lauhduttimia on valmistanut BEHR ja VALEO .
Ongelma on ollut VALEON tekemissä lauhduttimissa.
Vuosimalleissa 2002-2003 loppuvuoteen asti olevissa autoissa on ilmennyt jäähdytysnesteen vuotoa vaihtestoöljyn sekaan ,joka tuhoaa vaihteiston.
On järkevää vaihtaa BEHR tekemään lauhduttimeen,ennen vauriota.
Säästyt näin monelta harmilta.
Vaihteisto pesialisti sanoi mersun laatikoita muuten kestäviksi verrattuna vaikka bmw ja volvo.

Kyllä on turhan kallis vaihtaa Behr syyläri varalta,töineen noin 1500 euroa,(jos niitä Valeoita on jokunen mennyt) eikä syyläriä saa ainakaan vielä tarvikkeesta.
Halvin ja nopein korjaus minkä tein,on ottaa paisuntasäiliön korkin O-rengas pois,menee aikaa 10sekunttia ja nyt kun jäähdyttimessä ei ole ylipainetta,niin vaihteistoöljy tulee nesteen sekaan kun vaihteistossa on 3Kp paine,jos lauhdutin rupeaa vuotamaan.ja kun vaihteistoöljy on kevyempää niin se nousee paisuntasäiliön pinnalle,mistä näkyy,eikä tarvi teettää mitään glykoolitestejä.Olen nyt ajanut noin 5000km ilman paisuntasäiliön korkin O-rengasta,ja hyvin pelittää,eikä onneksi ole näkynyt vaihteistoöljyä paisuntasäiliössä.
Olen myös selvittänyt automaatti vaihteisto asiantuntijoilta, (elättävät itsensä niitä korjaamalla) että siihen keulaan pystyy laittaan erillisen kennon vaihteistoöljylle,tulee maksamaan kuulemma muutaman satasen,kenno+hydrauliliikkeessä teetetyt putket ja asennus,että siinä on varmaan järkevä korjaus jos lauhdutin rupeaa vuotaan.
Ei tämä lauhdutin ongelma ole ainoastaan Mersuja koskeva ongelma,Oulun taksissa meni lauhdutin uudesta automaatti Passatista jokunen vuosi sitten, oli auto muuten ensimmäistä päivää jonossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin