W204 200 cdi vs. 220 cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Auton vaihto on nyt ajankohtainen ja mietiskelen tässä kannattaako maksaa 220 diisselistä enempää vai käykö 200...

Toisessa 136 heppaa ja toisessa 170, meneekö 200 softalla samaan?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Varmaan menee mutta miten lie voimansiirto näissä uusissa. Todennäköisesti kytkin on vahvempi tehokkaammassa kun väännöissä on niin suuri ero.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Mikä oikeasti lienee ero noissa koneissa? Myyjäkin sanoi että sama kone...
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei mitään eroa.
Molemmissa tojon pumppu ja suuttimet.
Ihin ahdin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Siis puhtaasti pelkkä softaero, toisessa 136 hp ja toisessa 170?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sittenhän varmaan pelaakin luotettavammin... Ei ahdinmurheita, eikä pumppuvikoja :D
W213 220d +W242 electric drive
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

sa_mmy kirjoitti:Siis puhtaasti pelkkä softaero, toisessa 136 hp ja toisessa 170?
Kysymys oli myös vastaus kysymykseen.


Joo, ajatella,.......mesestäkin on tulossa ihan vaan käyttöauto.
Puistattaa ihan, kun ajatteleekin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Veho antoi tähän vastauksen että kone sama mutta vaihteisto ja perä vahvempi 220 koneessa.

Ei silti jaksa siitä maksaa monta tonnia, ajellaan sitten maltillisemmalla teholla 8)
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

5 tonttua kalliimpi tuo 220 farkkuna mitä ite kyselin. Tuskin noista lisähevosista kannattaa maksaa 5000 euroa lisää. Kyllä tuolla 136 heppasella pääsee riittävästi.

Käyttörauta mese on mulle ollut jo pitkään.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

sa_mmy kirjoitti:Veho antoi tähän vastauksen että kone sama mutta vaihteisto ja perä vahvempi 220 koneessa.

Ei silti jaksa siitä maksaa monta tonnia, ajellaan sitten maltillisemmalla teholla 8)
No joo
Nuo Vehon vastaukset jättäisin omaan arvoonsa.

Todennäköisesti tarkoittavat, että vaihteistossa ja perässä eri valitys ja päättelevät itse, että ne ovat siten kestävämmät.

Ihan omasta kokemuksesta, tästä nimenomaisesta aiheesta, ja se ei ole aivan vähäistä.
Kuitenkin luulisin, että, kuten ennenkin näiden mallien ollessa kysessä.
Kytkin/vauhtipyörässä on se määräävä ero.
Muilla eroilla ei ole mitään käytännön merkitystä.
Tämä kytkinasiakin vielä sillä poikkeuksella, että em. automalleissa on saman numeroisiakin kytkimiä.
Ilmeisesti joissain, meille ja kaikille muillekkin mysteeriksi jäävissä varustevaihtoehdoissa ja joidenkin maiden malleissa ei ole tätäkään eroa.

Mersu on siitä erikoinen auto, että "täysin vakioissakin" autoissa voi olla meille tuntemattomasta syystä jokin poikkeava varaosanumero.
WIN-koodista se varmaan sitten aina selviäisi, jos joku osaisi niiden kaikki kiemurat oikein tulkita.

Automaatilla varustettuina sitten aivan samat autot.

EPC,stä löytyy sitten niitä todellisia eroja, jos niitä on.


Mersun vaihteistojen ja perien kestävyydestä, sekä tämän kestävyyden ilmoittavista koodeista on kyllä täällä juttuja.
Niiden oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään.
Omien kokemuksieni mukaan ne ovat tavattoman kestäviä.
Se kesto riippuu näköjään aivan täysin käyttäjästä.
Toisilla ei vaan kestä mikään.
Minun autollani on ajettu nyt ~160 tuhatta, koko ajan max vääntömomentin ollessa suunnillen 2X sen, mitä laatikon pitäisi kestää.
Kaksi vauhtipyörää ja kolmas kytkin menossa, tosin vain ensimmäinen alkoi luistamaan, muut on vaihdettu muun "päivityksen" mukana vahvemmiksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

viiden tonnin hintaerosta täytyy vähentää lastutuksen hinta 500-1000€ ja luulisin että auton vaihtohetkellä 220 on hinnakkaampi kuin 200 ja takuu on koko ajan voimassa ilman lastutusta
no voi tietenkin olla että se 220 pitää kuitenkin lastuttaa :lol: niin silloin kannattaa ostaa se 200 :wink:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Vanha aihe mutta nostan. Osaako kukaan kertoa W204 Facelift Dieselien erot 180 vs 200 vs 220 vs 250? Automaatti tulee vain kyseeseen. Eli onko tuossa 180 edelleen vain softa kuristus vai onko siellä jopa eri ahdin, suuttimet yms?
Viimeksi muokannut simppa80, Su 14.07.2013 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nuo vanhat jutut koskee 646 evoa. Nyt puhutaan 651 koneista. Tietääkseni 180/200 on softaerolla vain. 220 onkin kaksoisahdettu ja Dephin pietsot suuttimina jotka ovat vaihtuneet solenoidi suuttimiin.
W213 220d +W242 electric drive
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

markoala kirjoitti:Nuo vanhat jutut koskee 646 evoa. Nyt puhutaan 651 koneista. Tietääkseni 180/200 on softaerolla vain. 220 onkin kaksoisahdettu ja Dephin pietsot suuttimina jotka ovat vaihtuneet solenoidi suuttimiin.
Eikös se 250 kuitenki ole vasta kaksoisahdettu +200hp?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei tai joo. Kyllä niissä kahdessa kaksoisahdin on. Aihetta on muuten käsitelty aiemminkin.
W213 220d +W242 electric drive
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

markoala kirjoitti:Ei tai joo. Kyllä niissä kahdessa kaksoisahdin on. Aihetta on muuten käsitelty aiemminkin.
Jos muistat jotain asiaa sieltä ni laittasitko linkkiä, itse en löydä kuin noita ketju ongelmia sun muuta.. :lol:
Saako tuosta 220 kasoisahdetusta saman tehon pihalle kuin 250:stä Ilmeisesti?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Osaako kukaan vastata tähän. ELi onko 220 ja 250 sama auto eri softalla? Kyseessä siis w204 facelift 2011-> . En saanut selkeää vastausta "Ei tai joo"..

Saksaan meno viikonpäästä ja jos noissa on vain softa ero niin ehdottomasti hankin 220:sen. Vehon listahinnaltaan 250 on 5000€ kalliimpi :shock: ja verotus on varmasti myös täten korkeampi 250:lle.

Teknisien tietojen mukaan 250 painaa 20kg enemmän. sitten taas kun vertaa 200 ja 220 eroa niin painoeroa on jopa 40kg. Ei pysty noista päättelemään mitään. Pitääkö soitta Veholle vai hä? :wtf:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simppa80 kirjoitti:Osaako kukaan vastata tähän. ELi onko 220 ja 250 sama auto eri softalla? Kyseessä siis w204 facelift 2011-> . En saanut selkeää vastausta "Ei tai joo"..

Saksaan meno viikonpäästä ja jos noissa on vain softa ero niin ehdottomasti hankin 220:sen. Vehon listahinnaltaan 250 on 5000€ kalliimpi :shock: ja verotus on varmasti myös täten korkeampi 250:lle.

Teknisien tietojen mukaan 250 painaa 20kg enemmän. sitten taas kun vertaa 200 ja 220 eroa niin painoeroa on jopa 40kg. Ei pysty noista päättelemään mitään. Pitääkö soitta Veholle vai hä? :wtf:

Oulun veholla sanoivat että 220CDI ja 250CDI on aivan sama kone, mutta eri ohjelma! ilmeisesti 200CDI on vaan yhdellä turbolla!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jussilampi kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Osaako kukaan vastata tähän. ELi onko 220 ja 250 sama auto eri softalla? Kyseessä siis w204 facelift 2011-> . En saanut selkeää vastausta "Ei tai joo"..

Saksaan meno viikonpäästä ja jos noissa on vain softa ero niin ehdottomasti hankin 220:sen. Vehon listahinnaltaan 250 on 5000€ kalliimpi :shock: ja verotus on varmasti myös täten korkeampi 250:lle.

Teknisien tietojen mukaan 250 painaa 20kg enemmän. sitten taas kun vertaa 200 ja 220 eroa niin painoeroa on jopa 40kg. Ei pysty noista päättelemään mitään. Pitääkö soitta Veholle vai hä? :wtf:

Oulun veholla sanoivat että 220CDI ja 250CDI on aivan sama kone, mutta eri ohjelma! ilmeisesti 200CDI on vaan yhdellä turbolla!
Kiitos tiedosta. Eihän kukaan innokas 220 omistaja kehtais tarkistaa ihan fyysesti onko se kaksoisahdettu?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simppa80 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Osaako kukaan vastata tähän. ELi onko 220 ja 250 sama auto eri softalla? Kyseessä siis w204 facelift 2011-> . En saanut selkeää vastausta "Ei tai joo"..

Saksaan meno viikonpäästä ja jos noissa on vain softa ero niin ehdottomasti hankin 220:sen. Vehon listahinnaltaan 250 on 5000€ kalliimpi :shock: ja verotus on varmasti myös täten korkeampi 250:lle.

Teknisien tietojen mukaan 250 painaa 20kg enemmän. sitten taas kun vertaa 200 ja 220 eroa niin painoeroa on jopa 40kg. Ei pysty noista päättelemään mitään. Pitääkö soitta Veholle vai hä? :wtf:

Oulun veholla sanoivat että 220CDI ja 250CDI on aivan sama kone, mutta eri ohjelma! ilmeisesti 200CDI on vaan yhdellä turbolla!
Kiitos tiedosta. Eihän kukaan innokas 220 omistaja kehtais tarkistaa ihan fyysesti onko se kaksoisahdettu?


w204 facelift 220CDI 2011, Kyllä se on kaksoisahdettu ja aivan sama kone ja turbo kuin 250CDI,eli vaan ohjelmaero, 180CDI ja 200CDI on yhdellä turbolla ja taas ohjelmaero!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ja myös ainakin suuttimissa on ollut eroa. 220/250 on ollut pietsoilla joita on aktiona vaihdettu solenoidisuuttimiin. Pienemmät taas solenoidi suuttimilla alusta asti.
W213 220d +W242 electric drive
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

markoala kirjoitti:Ja myös ainakin suuttimissa on ollut eroa. 220/250 on ollut pietsoilla joita on aktiona vaihdettu solenoidisuuttimiin. Pienemmät taas solenoidi suuttimilla alusta asti.
Luulen, että tässä on se tärkein asia.
Näytöstää, että Delphi on tehnyt mersua varten vaan yhden solenoidisuuttimen ja yhden piezo sähköisen.
Piezo on tehonlisäystä ajatellen ylivoimainen.
Solenoidisuuttimen tuotto vakiona riittää viiteen sataan nm ja luokkaa 250 max tehoon.
Piezolla kuuteen sataan ja yli kolmeen sataan, mihin ahtimet ei enää aivan riitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W204 200 cdi vs. 220 cdi

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

tuikku kirjoitti:
markoala kirjoitti:Ja myös ainakin suuttimissa on ollut eroa. 220/250 on ollut pietsoilla joita on aktiona vaihdettu solenoidisuuttimiin. Pienemmät taas solenoidi suuttimilla alusta asti.
Luulen, että tässä on se tärkein asia.
Näytöstää, että Delphi on tehnyt mersua varten vaan yhden solenoidisuuttimen ja yhden piezo sähköisen.
Piezo on tehonlisäystä ajatellen ylivoimainen.
Solenoidisuuttimen tuotto vakiona riittää viiteen sataan nm ja luokkaa 250 max tehoon.
Piezolla kuuteen sataan ja yli kolmeen sataan, mihin ahtimet ei enää aivan riitä.
Näin se suuttimen osalta aluksi on ollut, mutta nyt kaikissa solenoidisuuttimet, myös 250cdi.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Vastaa Viestiin