w124 300DT latausvika?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
w124 300DT latausvika?
Todii nyt rupesi sitten oireilemaan tuo lataus aamulla kun ajelin töihin päin.
Elikkäs laturinvalo ei pala tyhjäkäynnillä. Ei pala kierrosten olessa alle 2000. Eli 80km/h voi ajaa hyvin, ettei koetaulussa pala valo.
Eli kun reippaammin kiihdyttää niin rupeaa loistamaan kunnolla ja jos esim tasasta 100km/h ajaa, niin laturin valo palaa erittäin hiemmeästi, että sen juuri ja juuri erottaa.
Eli ostaako joku sanoa, että luistaako laturinhihna? Tosin ääntä ei kuulu ja laturin hihna vaihdettu vajaa 5tkm sitten.
Jännitteensäädin? Laturista menny hiilet?
Elikkäs laturinvalo ei pala tyhjäkäynnillä. Ei pala kierrosten olessa alle 2000. Eli 80km/h voi ajaa hyvin, ettei koetaulussa pala valo.
Eli kun reippaammin kiihdyttää niin rupeaa loistamaan kunnolla ja jos esim tasasta 100km/h ajaa, niin laturin valo palaa erittäin hiemmeästi, että sen juuri ja juuri erottaa.
Eli ostaako joku sanoa, että luistaako laturinhihna? Tosin ääntä ei kuulu ja laturin hihna vaihdettu vajaa 5tkm sitten.
Jännitteensäädin? Laturista menny hiilet?
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 21.01.2008 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Liukurenkaat kuluneet urille. Kun koneessa kierrokset nousee, hiili kiipeää reunan päälle, eikä saa enää kunnon kontaktia.
Melkein voisi jo pikku vedon lyödä tästä.
Eli renkaat uusiksi, tai jos ei ole puhkiloppukuluneet, niin ne voi sorvata suoriksi. Sitten tuoreet hiilet ja vot.
Paljonko sillä muuten on ajettu? Aikanaan yksi vanhan kansan autosähköasentaja sanoi, että se on kaks'sataa tuhatta ja tämmöinen remontti on tehtävä.
Melkein voisi jo pikku vedon lyödä tästä.
Eli renkaat uusiksi, tai jos ei ole puhkiloppukuluneet, niin ne voi sorvata suoriksi. Sitten tuoreet hiilet ja vot.
Paljonko sillä muuten on ajettu? Aikanaan yksi vanhan kansan autosähköasentaja sanoi, että se on kaks'sataa tuhatta ja tämmöinen remontti on tehtävä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Juuri näin.Fenton kirjoitti:Liukurenkaat kuluneet urille. Kun koneessa kierrokset nousee, hiili kiipeää reunan päälle, eikä saa enää kunnon kontaktia.
Melkein voisi jo pikku vedon lyödä tästä.
Eli renkaat uusiksi, tai jos ei ole puhkiloppukuluneet, niin ne voi sorvata suoriksi. Sitten tuoreet hiilet ja vot.
Paljonko sillä muuten on ajettu? Aikanaan yksi vanhan kansan autosähköasentaja sanoi, että se on kaks'sataa tuhatta ja tämmöinen remontti on tehtävä.
Täsmälleen kuvatut oireet EX:ssä Heitin tehdaskorjatun tilalle ja korjasin vanhan. Liukurenkaat oli kuluneet loppuun.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Todii, vein pirssin pajalle kun satuin samaan ajan vie tälle päivälle. Tulomatkalla salosta, niin someron kohtaa sitten laturi sano lopullisesti kaput. syttyi ABS ja SRS valo tauluun. Loppumatkalla ei tarvinnut käyttää minkäänlaisia valoja taikka tuulilasin pyyhkijää. Luojan kiitos että oli dieseli kyseessä, muuten olisin jäänyt keskelle ei mitään..
Katsotaan miten käy. Kuinkahan halpa tuli tästäkin. Perkules olis pitänyt vähän aikaa sitten ostaa ebaystä laturi, kun oli kyseessä täysin uusi ja alkuperäinen ja hintaa oli 80e. Kl:ssä näytti olevan hivenen kalliimpi...
Autolla on ajettu mittarin mukaan 324tkm
Katsotaan miten käy. Kuinkahan halpa tuli tästäkin. Perkules olis pitänyt vähän aikaa sitten ostaa ebaystä laturi, kun oli kyseessä täysin uusi ja alkuperäinen ja hintaa oli 80e. Kl:ssä näytti olevan hivenen kalliimpi...
Autolla on ajettu mittarin mukaan 324tkm
220.128 Black Mirror
Ei ole kallis missään, ainakaan vaihtolaturi. Itselläni oli täsmälleen sama ongelma (=kuluneet liukurenkaat) ja ostin Motonetistä uuden. Vanhan jätin harjoituskappaleeksi, kun hyvittävät vain 20 euroa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä, mutta kl:n sivuilla oli laturilla yli 400e hintaa..
Linkki
Taas ebayssä ne näyttää aika edullisia olevan.
Vielä kysymys, niin onko noita nyt kahta eri mallia? 70A ja 90A, niin eikö tuollainen 90ampeerituntinen olisi fiksumpi vaihtoehto?
Linkki
Taas ebayssä ne näyttää aika edullisia olevan.
Vielä kysymys, niin onko noita nyt kahta eri mallia? 70A ja 90A, niin eikö tuollainen 90ampeerituntinen olisi fiksumpi vaihtoehto?
220.128 Black Mirror
On ja sellaisen saat Motonetistä alle satasen. Autosähkökorjaamossa maksanee hiukan yli satasen.Kryptonite kirjoitti:En tiedä, mutta kl:n sivuilla oli laturilla yli 400e hintaa..
Linkki
Taas ebayssä ne näyttää aika edullisia olevan.
Vielä kysymys, niin onko noita nyt kahta eri mallia? 70A ja 90A, niin eikö tuollainen 90ampeerituntinen olisi fiksumpi vaihtoehto?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hain dieselin pajalta, ja ei sinne sit vaihdettu muuta kuin hiilet ja jännitteensäädin. Liukurenkaissa kuulema on havaittavissa kulumaa, mutta kuulema menee vielä. Hiilet olivat kyllä ihan kabut..
Eli toisin sanoen, tarvitsee varuiks ruveta metsästämään ebaystä halpaa laturia varastoon pahan päivän varalle.
Kattelin noita hintoja, niin
Kl:n sivuilla yli 400e
Motonetin sivuilla 150
korjaamo ilmoitti tarvike laturille 200e.
Eli säästää siinä kun ebaystä katsoo sopivan..
Eli toisin sanoen, tarvitsee varuiks ruveta metsästämään ebaystä halpaa laturia varastoon pahan päivän varalle.
Kattelin noita hintoja, niin
Kl:n sivuilla yli 400e
Motonetin sivuilla 150
korjaamo ilmoitti tarvike laturille 200e.
Eli säästää siinä kun ebaystä katsoo sopivan..
220.128 Black Mirror
Itsellä on tehtaan varusteena tehokas laturi ja se on vaan 65A:
910 alternator with increased capacity 14V/65A
ja autohan on diesel eli 300 TDT 4matic 12/1991.
Nyt tuo laturin laakeri kitisee ajoittain. Kitinää on joskus enemmän ja
joskus vähemmän. Pitäisikö sille tehdä jotain vai antaa olla?Autolla on
ajettu 280 tkm.
Olisiko parasta hommata varalaturi takakonttiin ja ajaa niin kauan kuin
vanha laturi kestää? Vai olisiko parempi viedä laturi kunnostettavaksi
ja uusia siihen hiilet, laakerit ja sorvauttaa liukurenkaat?
910 alternator with increased capacity 14V/65A
ja autohan on diesel eli 300 TDT 4matic 12/1991.
Nyt tuo laturin laakeri kitisee ajoittain. Kitinää on joskus enemmän ja
joskus vähemmän. Pitäisikö sille tehdä jotain vai antaa olla?Autolla on
ajettu 280 tkm.
Olisiko parasta hommata varalaturi takakonttiin ja ajaa niin kauan kuin
vanha laturi kestää? Vai olisiko parempi viedä laturi kunnostettavaksi
ja uusia siihen hiilet, laakerit ja sorvauttaa liukurenkaat?
Itse vaihdoin laturin n 270t kohdalla myös kitisevän laakerin vuoksi. Silloin hihnapyörän puoleisessa laakerissa oli selvästi välystä.
Tuollainen 65A vaihtolaturi maksaa vajaat 100e, joten vanhan korjauttaminen tuskin kannattaa. Töihin ja osiin menee sama raha eikä remontti sisällä uutta hihnapyörää tai diodeja.
Tuollainen 65A vaihtolaturi maksaa vajaat 100e, joten vanhan korjauttaminen tuskin kannattaa. Töihin ja osiin menee sama raha eikä remontti sisällä uutta hihnapyörää tai diodeja.
Juu, en minäkään sitä ihan tosissani ottanu, tuskin se oli ihan tosissaan sanojakaan.juhaoh kirjoitti:No se on sitten varmaan kohta eessä kun on ajettu jo 430tkm (siis vaihtolaturilla) ja vain säädin on siihen vaihdettu.Fenton kirjoitti:Liukurenkaat kuluneet urille. Aikanaan yksi vanhan kansan autosähköasentaja sanoi, että se on kaks'sataa tuhatta ja tämmöinen remontti on tehtävä.
Eikä se korjauttaminen ehkä kannatakaan, mutta jos on nurkissa pelejä ynnä vehkeitä ja peukalo jossain muualla kuin siinä yleisimmässä paikassa, niin itse korjaamalla vielä säästää.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Palatakseni vanhaan topickiin, niin olen tässä pitkään suunnitellut laittavani uuden ja tehokkaamman laturin autoon. Rupeaa vanhasta olemaan aika kuluneet nuo liukulaakerit, vaikka vielä tällä hetkellä ei oireilekkaan vielä.
eli vähän epäselvää että kumpi olisi parempi ratkaisu 90A vai 120A laturi?
Ebaystä noita löytyy vaikka mitä vaihtoehtoa, esim:
90A laturi
eli vähän epäselvää että kumpi olisi parempi ratkaisu 90A vai 120A laturi?
Ebaystä noita löytyy vaikka mitä vaihtoehtoa, esim:
90A laturi
220.128 Black Mirror
Laturi on vaiennut eli lakannut vinkumasta, kilometrejä on nyt 22 tkm enemmän
eli 302 tkm. Ei ole varalaturia hommattuna ja dieselillä tosiaan ajaa jonkin
matkaa, vaikka lataus loppuisikin.
Toisaalta tuli tuossa välillä vaihdettua vesipumppukin, ja nyt epäilyttää, olisiko
vinkuja ollut sittenkin vesipumppu. Heti KS:n pumpun vaihdon jälkeen kuului
kovaa vinkunaa, joka sitten vähitellen vaimeni. Nyt ei vingu mikään.
eli 302 tkm. Ei ole varalaturia hommattuna ja dieselillä tosiaan ajaa jonkin
matkaa, vaikka lataus loppuisikin.
Toisaalta tuli tuossa välillä vaihdettua vesipumppukin, ja nyt epäilyttää, olisiko
vinkuja ollut sittenkin vesipumppu. Heti KS:n pumpun vaihdon jälkeen kuului
kovaa vinkunaa, joka sitten vähitellen vaimeni. Nyt ei vingu mikään.