Rehtijiin talavirönttä 300 tdt 4-matik

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

rehtijii kirjoitti:Oli sen verran paha tapaus , että tulee vaihtokansi uusilla venttiileillä :x
mulla vois löytyä sulle "pikkuvikainen" om603turbon kansi, laita yv:tä jos kiinnostaa :wink:
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Hattu saatu jo päälle?

Edit: Näky olevan :D
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Jep , taas mennään 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jospa se ny kestäis ku uus pipo kiristää enempi männän päätä 8) :twisted:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

rehtijii kirjoitti:Oli sen verran paha tapaus , että tulee vaihtokansi uusilla venttiileillä :x
Mistä ja miten oli menny..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

KOS kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:Oli sen verran paha tapaus , että tulee vaihtokansi uusilla venttiileillä :x
Mistä ja miten oli menny..??

~KOS~
Kahessa pytyssä kammioitten juuresta ja yhessä venttiilien välistä , nämät näki silimällä.
Kyllä sen korjattua saa ja varmaan korjaavatkin edelleen vaihtokanneksi.
Oli huomattavasti nopeampi ottaa hyllystä valmis kansi...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ajelehan nyt Rehti nätisti , eläkä piliko kantta :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

No joo nyt se on rönttä ainaki testattu tositoimissa , kunnossa on.
Kävin pääkaupunkiseudulla trailerin kans pyörähtään , eikä letkut kovonu :lol:

Mennessä tyhjä kärry ja tullessa w124 kyytissä. Kilometrejä tuli 1125 ja löpöä meni 122 litraa = 10.84 litraa sataselle :shock: , ei paha.

Kuva
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Viesti Kirjoittaja teejay »

Tuo taitaa olla se nettiauton kansipahvivikainen?
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Röntän nykyinen röyhkeämpi ulkoasu:

Kuva
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hui no tollahan voi hakee jo puitakin metsästä :D kannattaa varoo tolla profiilillä kanttareita jos kaupungilla ajelee :D minkä kokoiset noi on?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Eicca_ kirjoitti:hui no tollahan voi hakee jo puitakin metsästä :D kannattaa varoo tolla profiilillä kanttareita jos kaupungilla ajelee :D minkä kokoiset noi on?

Koko on 255/70-15.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei varmaan hirveesti ole pitovaikeuksia jos on pintaa pyörissä :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

ML:n esi-isä.. 8)
320E
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Onko sulla tuo vakiokorkuinen vai kopsiiko nuo 255/70renkaat kaariin kiinni?
Millä vanteilla nuo isot gummit on? 6,5"-leveillä farmarin vanteilla ??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

pystyvalo kirjoitti:Onko sulla tuo vakiokorkuinen vai kopsiiko nuo 255/70renkaat kaariin kiinni?
Millä vanteilla nuo isot gummit on? 6,5"-leveillä farmarin vanteilla ??

Takaa tasonsäädöllä narrattu ylöspäin ja eessä 20mm korokkeet jousien yläpäässä , nosti keulaa 4-5cm.

Kaarista on laikalla ajettu tuuman verran pois ei mahu muuten pyörimään.

Parituhatta kilsaa tullu ajeltua tuossa tällissä , eikä tuosta mitään pahaa sanottavaa oo.
Kumikorjaamolla tasapainotusheppu oli huolisaan , että jaksaako tuo vielä vetää , kun välityshän muuttuu aika paljon.
Lohduttelin , että ei se tässä tapauksessa ole ongelma :wink:

Välitys vastaa samaa jos vakiorenkailla olisi 2.29 perävälitys.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

teitkö raudasta sorvaamalla korokkeet etupäähän?

Tarttee siis ite harkita jotain kapeampia/matalampia kumeja, tarttee sovitella jotain 215R15 tai 235/7 renkaita alle, mahtuisiko sellaiset pyörimään ilman laikkaamista...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Korokkeet on rautaa jousikumin ja jousikupin välissä

Mulla oli ensin 205/70-15 talavirenkaat koko talaven , nippanappa ettei ota kaariin - aika hyvä kokoluokka pikkusen korotettuun.

Kokeilin tuota samaa settiä tuohon normaalinkorkuseen sedanimatikkiin ja raapi jo jarruttaessa niin pahasti että piti ottaa pois.
Siinä nyt alla 225/55-16 , aikalailla passeli koko.

Sanosin että kaaria joutuu rueta leikkomaan jos tuosta 205/70-15 koosta menee isommaksi.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Saako kysyä ? Miksi noin isot talvikumit ,vai haitko tosiaan puita metsästä ?
Mitä meinaat ruuvata kesäksi alle ?
"35" set ?? :wink:
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Niin oliko sulla millaisilla vanteilla noi kummit?

Mietin vaan että jos hankkisi vanteet joissa olisi iso et-luku, esim 49 jotta pyörät menisi mahdollisimman sisälle. Luulisin että 235 leveät kumit pitäisi mahtua pyörimään kaaren sisäpuolellakin suoraan ajettaessa...

ja sitten vanteille esim tällaiset:
http://www.vannetukku.fi/endurance-cr857-p-3745.html

niin luulisi pääsevän paremmin puolukan poimintaan :D
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

pystyvalo kirjoitti:Niin oliko sulla millaisilla vanteilla noi kummit?

Mietin vaan että jos hankkisi vanteet joissa olisi iso et-luku, esim 49 jotta pyörät menisi mahdollisimman sisälle. Luulisin että 235 leveät kumit pitäisi mahtua pyörimään kaaren sisäpuolellakin suoraan ajettaessa...

ja sitten vanteille esim tällaiset:
http://www.vannetukku.fi/endurance-cr857-p-3745.html

niin luulisi pääsevän paremmin puolukan poimintaan :D

Mulla 15 x7 et25 peltivanteet.
Jos ny oikeen muistan niin olis ottanu leviä kumi et35 vanteella kiinni iskarin varteen - siksi pieni et.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

sunbeam kirjoitti:Saako kysyä ? Miksi noin isot talvikumit ,vai haitko tosiaan puita metsästä ?
Mitä meinaat ruuvata kesäksi alle ?
"35" set ?? :wink:
Pittäähän nelivetoautossa olla maavaraa , että uskaltaa vähän sivummalle ajella :wink:
Nää 255:set on juurikin kesärenkaat , eiköhän näillä nyt toistaiseksi mennä.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Tämmöinen kysymys tuli vielä mieleen; sääditkö auraukset kuntoon edestä/takaa kun korotit auton?
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

pystyvalo kirjoitti:Tämmöinen kysymys tuli vielä mieleen; sääditkö auraukset kuntoon edestä/takaa kun korotit auton?
Tyttöjen hommia tuommoset :lol:


Ei oo säädetty , mutta tosiasiassa ei varmaan haittais vaikka tarkistaiski kulmat , mutta ei se kyllä ajossa kerro mitään huononemista/paranemista.
Miten lie sitte nuo kulmat tähän asti ollu , väljähän tuo on joka paikasta.

Tarttis tehä iso alustaremontti ennen suuntauksia. Saapa ny nähä että vieläkö katastetaan - syyskuuhun ajoaikaa.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Eipä tullu itelle mieleen, mutta dealer meinasi että voisi olla mun autossa tarpeen, kun tulee sitten korotetulla maavarallakin ajeltua jonkun verta paljon matka-ajoa.
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
kipontzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 16.12.2007 10:35
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja kipontzi »

mites nykyset projektit onko tullu muutoksia?
t kippo väärän merkkisellä autolla
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mites paljon noita hevosia saa TDT 4maticisssa olla, ennen kuin
katsastusmies alkaa vaatia muutoksia jarruihin tms?

Omaan haluaisin sen vesikiertoisen välijäähdyttimen ja pitäisi
miettiä, paljonko tehoja pannaan tavoitteeksi. Vakiosta 147 hv
voi ilmeisesti nostaa 20% eli 176 hv ei vaatisi mitään muutoksia.
Sen saisi kai helposti syötön lisäyksellä aikaiseksi, kun on välijäähdytin.

Välijäähdyttimen lisäyksen yhteydessä kannattaisi ilmeisesti joka
tapauksessa vaihtaa myös pakoputki ja turbo isompiin, vaikka
tavoitteena onkin matala huipputeho ja paljon vääntöä pienillä
kierroksilla. Näin ehkä kestävyys pysyisi hyvänä, tuo neliveto
kun on kalliimpi korjata kuin tavallinen takaveto.

Autossa on katti, mutta se ei ole vähäpäästöinen, tarviiko se
katti jättää paikalleen?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

200+ saa 6 tai 7-millin tapeil ja isonnetulla turbolla ilman cooleria...tosin cooleri auttaa kannen kestossa.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

JarkkoN kirjoitti:, vaikka
tavoitteena onkin matala huipputeho ja paljon vääntöä pienillä
kierroksilla. Näin ehkä kestävyys pysyisi hyvänä, tuo neliveto
kun on kalliimpi korjata kuin tavallinen takaveto.
Taitaapi tuo kestävyys mennä juurikin päinvastoin. Teho ei riko vaan vääntö. Sitten vielä on eri asia onko esim. 600Nm tonni viidessäsadassa vaiko viidessä tonnissa. Vaikka tehoa tuleekin jälkimmäisessä tapauksessa paljon enenpi, niin siltikin tuo sama vääntölukema alakierroksilla on vaarallisempi noin kestoa ajatellen.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Kävin röntällä huvikseen vartilla , yllättävän hyvin meni - 15 oli tavotteena alittaa...

Kuva
Vastaa Viestiin