Tuossa mersun CE 24v:ssä on välillä sellaisia ongelmia, että se nostaa kierroksia tyhjäkäynnilla vaikka moottori lämmin (ajon jälkeen)..ja samoin se tuntuu silloin myös ajossa eli vaihde päällä (vaikka kolmonen), ei kaasua niin se kulkee vain vaikka kaasuvaijerin nivelet rasvattu..
mikähän syynä??
Joo pitää lähtee noita selvitteleen..yleensä sen "ongelman" saa pois vähän kaasun kans kikkailemalla, mut kuiteski..
pystyykö näitä selvittelemään näin koti konstein? mietin et veis suoraan huoltoon.. esim bosch-huolto, S-joki
Itellä sama vika 12v mallissa, joskus kylmänäki nousee tyhjäkäynti heti yli 1000 ja siellä pysyy. Tyhjäkäyntimoottori, puola ja virranjakajan kansi vaihdettu. Rupee vähän kyrsimään tollanen köyhänmiehen vakionopeudensäädin. 50km/h saa jarrupolkimella seisoa ettei ajele eessä olevan perään.
Nii ja ei meinaa välillä oikeen startatakkaan kunnolla.
Stewardt kirjoitti:mietin et veis suoraan huoltoon.. esim bosch-huolto, S-joki
Matalamäkeen jos viet niin sielä tuloo auto kuntoon. Tenavatähteä käytin kertakäyttöautos ja ne ei osannu muuta teherä kun laskuttaa Matalamäki käytti autoa testeris ja löysi parit viat, ja auto on pelannu sen jälkeen.
Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Tervetuloa foorumille!
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Kytkin hoitaa polttoaineen katkaisun ajaessa jos tarve sitä vaatii.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Tervetuloa foorumille!
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle. En tidä sitten onko tuosta kytkimestä. vika ei aina ilmene. yleensä esimerkiksi kovan vedon jälkeen
Viimeksi muokannut garva, Ma 04.02.2008 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Tervetuloa foorumille!
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle.
Ihan samat oireet oli mullakin sillon kun sen puolesta häröili.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Tervetuloa foorumille!
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle.
Ihan samat oireet oli mullakin sillon kun sen puolesta häröili.
Kerkesitkin jo vastata ennenkuin päivitin muokkauksen. No mutta pitää tarkistaa tuo kytkin viikonloppuna tallilla, oliko sulla ihan hajonnut tuo vai selvisikö puhdistamalla.. tuskin tuo nyt hirveästi maksaakaan
Ei se ollut millään tavalla rikki vaan se metalli "lirpake" missä se rulla on.
Se metalli oli vaan hiukan väsynyt ja tyhjäkynnillä se ei jaksanut painaa kunnolla sitä katkasijaa.
Pihillä hiukan väänsin sitä takasinpäin ja rupes pelaamaan normaalisti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter