CE 24v kierros asiaa..
CE 24v kierros asiaa..
Tuossa mersun CE 24v:ssä on välillä sellaisia ongelmia, että se nostaa kierroksia tyhjäkäynnilla vaikka moottori lämmin (ajon jälkeen)..ja samoin se tuntuu silloin myös ajossa eli vaihde päällä (vaikka kolmonen), ei kaasua niin se kulkee vain vaikka kaasuvaijerin nivelet rasvattu..
mikähän syynä??
mikähän syynä??
MB 300 CE 24V (manuaali)-92
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tarkista mikrokytkin
Viimeksi muokannut Manu300cea24, La 02.02.2008 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Itellä sama vika 12v mallissa, joskus kylmänäki nousee tyhjäkäynti heti yli 1000 ja siellä pysyy. Tyhjäkäyntimoottori, puola ja virranjakajan kansi vaihdettu. Rupee vähän kyrsimään tollanen köyhänmiehen vakionopeudensäädin. 50km/h saa jarrupolkimella seisoa ettei ajele eessä olevan perään.
Nii ja ei meinaa välillä oikeen startatakkaan kunnolla.
Nii ja ei meinaa välillä oikeen startatakkaan kunnolla.
Kaikki on myynnissä, kunhan hinnasta sovitaan.
Matalamäkeen jos viet niin sielä tuloo auto kuntoon. Tenavatähteä käytin kertakäyttöautos ja ne ei osannu muuta teherä kun laskuttaa Matalamäki käytti autoa testeris ja löysi parit viat, ja auto on pelannu sen jälkeen.Stewardt kirjoitti:mietin et veis suoraan huoltoon.. esim bosch-huolto, S-joki
W201 2.6 -92 ex
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tervetuloa foorumille!Gorak kirjoitti:Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?Manu300cea24 kirjoitti:Tarkista mikrokytkin
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Kytkin hoitaa polttoaineen katkaisun ajaessa jos tarve sitä vaatii.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle. En tidä sitten onko tuosta kytkimestä. vika ei aina ilmene. yleensä esimerkiksi kovan vedon jälkeenManu300cea24 kirjoitti:Tervetuloa foorumille!Gorak kirjoitti:Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?Manu300cea24 kirjoitti:Tarkista mikrokytkin
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
Viimeksi muokannut garva, Ma 04.02.2008 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ihan samat oireet oli mullakin sillon kun sen puolesta häröili.Gorak kirjoitti:Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle.Manu300cea24 kirjoitti:Tervetuloa foorumille!Gorak kirjoitti:Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?Manu300cea24 kirjoitti:Tarkista mikrokytkin
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kerkesitkin jo vastata ennenkuin päivitin muokkauksen. No mutta pitää tarkistaa tuo kytkin viikonloppuna tallilla, oliko sulla ihan hajonnut tuo vai selvisikö puhdistamalla.. tuskin tuo nyt hirveästi maksaakaanManu300cea24 kirjoitti:Ihan samat oireet oli mullakin sillon kun sen puolesta häröili.Gorak kirjoitti:Okei.. pitää tarkistaa.. Ite olen huomannut kun auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan niin kierokset palaa normaalille tasolle.Manu300cea24 kirjoitti:Tervetuloa foorumille!Gorak kirjoitti:Mulla Ilmenee sama vika.. missä tämä kytkin sijaitsee?Manu300cea24 kirjoitti:Tarkista mikrokytkin
Btw uusia ollaan forumilla.. tuli kesällä ostattua tommoinen CE 24V
Se mikrokytkin majailee ilmanputsarin alla imusarjassa kiinni.
Tulipellin puolelta kun etit siellä missä on kaasuvivut niin se näkyy selvästi siinä imusarjan päällä.
Sellanen noin coltin sytkaristä puolet pienenpi katkasiaja missä on metalli lirpake ja päässä muovinen pieni rulla mikä haistelee kaasun asentoa.
Varmaksi en sano että vaikuttaako sulla siihen vikaan mutta mulla ainakin vaikutti kierroksiin korottavasti kun ei tiennyt että kaasu on lepoasennossa.
Helppo kahtoo että toimiiko oikeen kun nappaat pistokkeen irti ja yleismittari kouraan ja piippaus asennossa (diodi) tarkistat että kytkeekö kiinni ja auki kun tyhjäkäynnillä ja kaasupäällä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei se ollut millään tavalla rikki vaan se metalli "lirpake" missä se rulla on.
Se metalli oli vaan hiukan väsynyt ja tyhjäkynnillä se ei jaksanut painaa kunnolla sitä katkasijaa.
Pihillä hiukan väänsin sitä takasinpäin ja rupes pelaamaan normaalisti.
Se metalli oli vaan hiukan väsynyt ja tyhjäkynnillä se ei jaksanut painaa kunnolla sitä katkasijaa.
Pihillä hiukan väänsin sitä takasinpäin ja rupes pelaamaan normaalisti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter