miten vito 112cdi:n imusarjan tukkeutuminen ilmenee?
miten vito 112cdi:n imusarjan tukkeutuminen ilmenee?
muistelen joskus lukeneeni cdi koneiden ongelmasta, jossa pakokaasujen kierrätys karstoittaa imusarjaa. alkaako tehot kadota pikkuhiljaa? miten huonoksi lopulta. miten polttoaine kulutus? onnistuuko puhdistaminen? yritin jo haulla, mutta ei tulosta.
Ainakin tuossa ei-cdi:ssä imusarjan puhdistus pudotti kulutusta ja kulkupuolikin koheni pirusti. En mä ajossa mitään huomannu, hehkua vaihtaessa kun purin imusarjan pois tieltä, niin huomasin että tukossa on ja pahasti. Puhdistuksen jälkeen huomasin kyllä eron.
Sitä ei varmaan huomaa eroa ollenkaan, jos aina ajelee samalla autolla, ja se hiljalleen tukkeutuu. On se prosessi kuitenkin niin hidas.
Ota irti ja putsaa, niin tiedät, ei se iso homma ole
Sitä ei varmaan huomaa eroa ollenkaan, jos aina ajelee samalla autolla, ja se hiljalleen tukkeutuu. On se prosessi kuitenkin niin hidas.
Ota irti ja putsaa, niin tiedät, ei se iso homma ole
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
hyvät kuvat
miten paljon ajettu? pullo harjallako puhdistit? muuttuiko auton käytös?
Ei jaksanu putsailla, kun oli hehkunvaihdoilla hieman kiire. Toihan on semmosta kamaa, joka tarttuu jokapaikkaan ja ei lähde millään pois. Eiku läjään ja menox.
128tkm. Ite ihmettelin tuota kun 1 pytty "märkä" ja muut "kuivia"... Lieneekö oireilevan jostain. Vaan kun ei ööliä mene pahemmin (½ tikullista/10tkm)
-H
128tkm. Ite ihmettelin tuota kun 1 pytty "märkä" ja muut "kuivia"... Lieneekö oireilevan jostain. Vaan kun ei ööliä mene pahemmin (½ tikullista/10tkm)
-H
Mihnäs kohtaan imusarjaa huohotinputki venttiilikopasta tulee? Sen läheltä on varmaan kosteampi kuin muualta.
Eihän tuo ollut vielä edes karstainen
Mulla tuon esikammiomallin imusarjassa oli kakkos-kolmospytyn imukanavat kutistuneet vajaaseen kolmannekseen alkuperäisestä. Ja ykkönen-nelonen jonkun verran puhtaammat, reikä oli pienentynyt vain kolmasosan.
Eihän tuo ollut vielä edes karstainen

Mulla tuon esikammiomallin imusarjassa oli kakkos-kolmospytyn imukanavat kutistuneet vajaaseen kolmannekseen alkuperäisestä. Ja ykkönen-nelonen jonkun verran puhtaammat, reikä oli pienentynyt vain kolmasosan.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Puukolla tai jollain kraapalla joutuu puhdistelemaan, on kyllä ilkeetä tököttiä. Mulla on suunnilleen ton verran kanssa tavaraa imusarjassa vajaa 200tkm ajetussa. Varmaan siksi menee 1 pytyn kohta märemmäksi kun egr on siinä vieressä.
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
Saiskohan tuota imusatsia muuten puhtaaksi, jos liottais sen jossain hirviässä myrkyssä, ja sitte veis siihen pesuriin, Teijoko sen nimi oli vai mikä... Tai sitte ultraäänipesurissa, siinähän vissiin melkein kaikki puhistuu?
Aattelin vaan, että säästyisitte hinkkaamiselta, toki tuollainen pesu saattaa vähän kustantaakin, jos ei hyvällä kaverilla ole paikkaa sitte missä ois pesureita...

Aattelin vaan, että säästyisitte hinkkaamiselta, toki tuollainen pesu saattaa vähän kustantaakin, jos ei hyvällä kaverilla ole paikkaa sitte missä ois pesureita...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vanha topikki, mutta pakko vastata koska EGR:n kanssa tätä pesuhommaa joutuu aika-ajoin harrastamaan. Hyvä budjettiratkaisu imusarjan puhdistukseen:
1. Hommaa riittävän suuri astia, imusarja saisi mahtua sinne kokonaan
2.Täytä naftalla/pöllö-öljyllä
3. Anna liueta muutama tunti
4. Ota pulloharja käteen ja hiero karstat mäjelle (Saa olla jäykät harjakset)
Tarvittaessa toista vaiheet 3 ja 4
Muutamalla toistolla saa ihmeitä aikaan ja paskat lähtee pahemmistakin paikoista.
1. Hommaa riittävän suuri astia, imusarja saisi mahtua sinne kokonaan
2.Täytä naftalla/pöllö-öljyllä
3. Anna liueta muutama tunti
4. Ota pulloharja käteen ja hiero karstat mäjelle (Saa olla jäykät harjakset)
Tarvittaessa toista vaiheet 3 ja 4
Muutamalla toistolla saa ihmeitä aikaan ja paskat lähtee pahemmistakin paikoista.
Ainakin minulla on tuossa 260tkm ajetussa ja heti uutena lastutetussa (demec 114 CDI) imusarja melko masentavassa kunnossa, eikä autolla ole ajettu oikeastaan koskaan "normaalisti" joten ei se pysy näköjään edes reippailla kiihdyksillä ja vauhdilla puhtaana....saatika hissukseen ryömittämälläMärsa kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta. Minkälaisissa kilometrimäärissä ootta imusarjoja liotellu? Mulla cdi:ssä 381000 km, ei ole vielä tarvinnut harjata.

Huomasin vain tuossa keväällä kun hehkut vaihdettiin, että oli reiät pienentynyt puolella, mutta ei se nyt vielä kauheasti ole kulkuun vaikuttanut....tai no vähän, mutta ei vielä lähelläkään 108CDI:tä



-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI