W211 E 220 Cdi vanha taksi, onko ihan pöllö ostos?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jatke-Heebo kirjoitti:

JP74 kirjoitti: Yhtälailla voi "siviili"-autossa vaikka koira oksentaa ja lapset tehdä tuhojaan. Kaikkia mahdollisia ihmisen eritteitä voi myös joutua penkeille muuallakin kuin taksissa.


Tunnetko paljon yksityisautoja joissa joku kuseksii kerran kuussa penkin likomäräksi? Olen noita koiran oksennuksia siivoillut useammin, ja kyllä se on ihan pieru saharassa verrattuna siihen kun joku tampio päättää puhaltaa illan nautintoaineet pihalle paineella





Itse henk.koht 12 vuotta taksi alalla olleena josta 5 vuotta yrittäjänä niin voin sanoa että kyllähän tuo asia riippuu ihan takseistakin mistä ne keikkaa ajavat.Itsellä ei ole koskaan meinaan kumpaakaan vahinkoa päässyt käymään 12 vuoden aikana.Esimerkiksi noihin minun autoihin (3kpl) ei ole koskaan kukaan kussut eikä yrjönnyt joten ihmisillä vaan on aikamoisia luuloja että niihin käy moisia haavereita lähes kokoajan toki onhan siinä suurempi mahdollisuus moiseen mutta ei sellaista kaveria tarvii kyytiin ottaa jolla on esim. kuset housuissa ja sen voin kertoa kokemuksesta että sen varmasti näkee tai viimeistään haistaa kun menee avaamaan asiakkaalle ovea. :wink: Ja mitä noihin huoltoihin tulee on taksit pakko huoltaa ajallaan ainakin meillä täällä pk-seudulla koska kilometrejä tulee niin paljon vuodessa (230tkm) ja autojen on siis oltava viimesen päälle aina kunnossa koska kyse on työkalusta.Ei metsurikaan töitä tee moottorisahalla missä ei ole terää... :wink:
Viimeksi muokannut Hessu, Ke 06.02.2008 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
klepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 24.01.2007 20:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja klepe »

mitä heepo oikein yrität sanoa? tai miten se pitäis ottaa/ymmärtää?
ei muuten muttako otat kantaa näin kovin.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Niin siis sitä vaan tarkoitan ettei vanhat taksit todellakaan ole mitään huonoja ostoksia eikä ne aina ole niitä malleja mihin ois oksennettu tai muuten liattu vaikka ovatkin työkaluja ja mielestäni toi nyt on aika väärin sanottu että niihin kerran kuussa kustaan jne..mut joo tämähän on pikkusen jo pois aiheesta joten parempi lopettaa moinen tähän. :D halusin siis vaan tuoda julki oman mielipiteeni ja kokemukseni noista vanhoista takseista. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vielä pitää hiukan heittää tähän kommenttia. Tuskin taksissa kuitenkaan niin hirveästi on kustu tai oksennettu kuskin penkille :lol: :lol: Siinä kuitenkin itse eniten istuu.Se tästä aiheesta.
Jatke-Heebo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja Jatke-Heebo »

klepe kirjoitti:mitä heepo oikein yrität sanoa? tai miten se pitäis ottaa/ymmärtää?
ei muuten muttako otat kantaa näin kovin.
Kerron kokemuksia kun tuntuu olevan aika reilusti dis-informaatiota liikenteessä. Haittaako jotakuta? Luulisi että kokemusperäiselle tiedolle olisi tarvetta jos kerran nimenomaan kysellään, eikai tätä topiccia muuten olisi? En ota kantaa vanhan taksin ostoon sisänsä muutoin, kuin kertomalla että itse en rahojani moiseen laittaisi (niitä on tarjottu, selvästi alle markkinahinnan, eikä ongelmana ollut oma budjetti). Eikä nuo jostain syystä päädy taksialalla työskentelevien lähipiireihin. Jokainen tehkööt oston kannattavuudesta omat johtopäätöksensä.

Ps. Heebo, B:llä :wink:
Jatke-Heebo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja Jatke-Heebo »

Hessu kirjoitti:Itse henk.koht 12 vuotta taksi alalla olleena josta 5 vuotta yrittäjänä niin voin sanoa että kyllähän tuo asia riippuu ihan takseistakin mistä ne keikkaa ajavat.Itsellä ei ole koskaan meinaan kumpaakaan vahinkoa päässyt käymään 12 vuoden aikana.Esimerkiksi noihin minun autoihin (3kpl) ei ole koskaan kukaan kussut eikä yrjönnyt joten ihmisillä vaan on aikamoisia luuloja että niihin käy moisia haavereita lähes kokoajan toki onhan siinä suurempi mahdollisuus moiseen mutta ei sellaista kaveria tarvii kyytiin ottaa jolla on esim. kuset housuissa ja sen voin kertoa kokemuksesta että sen varmasti näkee tai viimeistään haistaa kun menee avaamaan asiakkaalle ovea. :wink: Ja mitä noihin huoltoihin tulee on taksit pakko huoltaa ajallaan ainakin meillä täällä pk-seudulla koska kilometrejä tulee niin paljon vuodessa (230tkm) ja autojen on siis oltava viimesen päälle aina kunnossa koska kyse on työkalusta.Ei metsurikaan töitä tee moottorisahalla missä ei ole terää... :wink:
Moron Hessu. Olet oikeassa siinä, että jos ajetaan tilauskeikkaa niin vahinkojen todennäköisyys tippuu jonkun 98%. En muista itsekkään kun yhden konjakkipullon kaatumisen noissa ajoissa. Mutta yleisemmin taksiksi mielletään kärry jolta ajetaan tolpalta. Ja jos ajetaan pelkästään tolpalta ja kaikki "huonotkin" vuorot tappiin, todennäköisyys nousee älyttömästi. Been there done that.

Kuten sanoin aikaisemmin, ongelma ei ole se, että on pissailtu ennen autoon tuloa, se on piece of cace hoitaa. Ongelma on se, kun päästään siihen istuvaan asentoon ja sitten lorahtaa :shock:

Ja mitä tulee ajantasalla oleviin huoltoihin, niin ennätys huollon viivästymisessä mun tiedossa on 7tkm huoltonäyttöön verrattuna, syynä tilauskeikkojen ja huollon aikataulut joita ei saanut natsaamaan. Aika hassua että se pakollinen huoltaminen ei olekkaan pakollista kehän ulkopuolella :)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Istuvassa asennossahan pystyy paremmin pidättelemään, tai en tiedä Heebon asiakaskunnasta. Ralekin on muutaman vuoden ajanut taksia eikä kukaan, edes kuljettaja ole kuseksinut ympäriinsä tai muutakaan epäsiisteilyä suorittanut. Asiakkaan ominaisuudessa olen kyllä kyydissä kertaallen ollut kun eräs tyttö pisti makkaraperunat pihalle, oven kautta kylläkin "siististi" :lol:

Kyllä vanhan taksin uskaltaa ostaa, sitä puoltaa lähinnä se hyvä huolenpito, joka on kyllä autolle tärkeämpää kuin siellä istuneet ihmiset. Penkithän voi aina vaihtaa edullisesti jos siltä tuntuu. Ehkä koeajo on kuitenkin syytä suorittaa huolellisesti jolloin varmasti käy ilmi mikäli auto olisi oikeasti ns. lopussa.

Jos mielessä on useampi mallivaihtoehto, kannattanee ensin yleisellä tasolla ottaa selvää eri mallien tyyppivikakohteista paljon ajettuina.
Jatke-Heebo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja Jatke-Heebo »

raul kirjoitti: Kyllä vanhan taksin uskaltaa ostaa, sitä puoltaa lähinnä se hyvä huolenpito,
:lol: Tuosta "huolenpidosta" kirjoittelinkin jo monta mieleen tullutta esimerkkiä, taksikäyttö ei takaa yhtään eikä mitään auton huolloista tai muusta huolenpidosta.


Jos kerran asiaan olet perehtynyt ja olet sitä mieltä että vanha taksi on hyvä ostos, kerro ihmeessä vastaus kysymykseen jonka olen heittänyt esille jo parikin kertaa:

Miksi ne vanhat taksit ei päädy taksibisnestä lähellä olevien tahojen käyttöön vaan ne menevät yleensä aika kehnolla hyvityksellä vaihdossa uuteen? Jos ne todella on niin hemmetin hyviä ostoksia, niin luulisi ostajia olevan jonossa jos niitä saisi alle markkinahinnan?



Ja off-topiccia...
raul kirjoitti:Istuvassa asennossahan pystyy paremmin pidättelemään, tai en tiedä Heebon asiakaskunnasta.
Onko tuohon jotain referenssiä? Google kertoi lähinnä päinvastaista. Mun tarvii varmaan mennä lääkäriin, koska vaimokkeen touhutessa jotain vessassa samaan aikaan kun itsellä alkaa hätä tulla, kävelen ympäriinsä, eikä tulisi mieleenkään istua...

Alkuperäiseen ongelmaan suurin syy lienee ns. kokovartalopuudutus...
raul kirjoitti: Ralekin on muutaman vuoden ajanut taksia eikä kukaan, edes kuljettaja ole kuseksinut ympäriinsä tai muutakaan epäsiisteilyä suorittanut.
Kyllähän ongelma häviää miltei tyystin jos jättää ongelmavuorot muille..
-koulukyydit -> ei yleensä ongelmaa
-tilauskyydit (yritykset tms.) -> ei ongelmaa
-päivävuorot -> ei yleensä ongelmaa
-lentoasemat yms. -> ei yleensä ongelmaa (mutu pohjalta, ei faktaa)

Jos ajat etupäässä noita, niin kyllähän todennäköisyys on erittäin pieni. Mutta taksipalvelut on olemassa 365/24/7. Joku ne kaikki ajaa. Jollein ne ongelmatapaukset sattuu kohdalle. Vuorot on jaettu niin että kaikki ajaa tasapuolisesti kaikkia. Jos väittää ettei ole koskaan sattunut kohdalle, niin ei varmaan ole vaan tarpeeksi monipuolista kokemusta alalta.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Referenssinä käytettäköön sitä että yhdeltä istumalta voisin ajella 1.000 kilometriä, sen verran ajaa Hgistä Kittilään noin puolessa vuorokaudessa mutta jos pysähdellään ja noustaan verryyttelemään niin kyllä tekee jo mieli kepitelläkin :P Se että viileästä ulkoilmasta lämpimään taksiin noussut juopunut asiakas nukahtaa helpommin ja saattaa sitten...jos vaikka mitä :roll: Valveutunut kuljettajaa seuraa tilannetta, kuten Hessu tossa jo aiemmin asiaan kevyesti viittasi.

Heebon kirjoituksista paistaa vähän sellainen asenne että ihmettelen omistaako mies autoa laisinkaan, ja toisaalta jos hän kuitenkin on ammattikuljettaja, kuinka hyvin hän itse katsoo työkalunsa perään :lol:

Joo ei ole yrjöt lennelly mun takseissa ja jos sillä mitataan uran monipuolisuutta niin olkoon, ihan hyvä että siirryin muihin hommiin :roll: Se että jotain Itä-Helsingin kuppiloiden edustoja päivystämällä saa ne kuset ja paskat sinne autoonkin ei kerro mun käsittääkseni vielä sitä että kaikki taksit olisivat paskoja. Entäs jos aiheen alottanut kaveri etsikiin käsiinsä vain koulukyytejä ja lentokenttäajoa suorittaneen taksin :lol:

Tiedän montakin vanhaa taksia jotka ovat siirtyneet isännän tuttaville, lähipiirille, samalle autot uutena myyneelle myyjälle ja sitä kautta jopa nk. hyville ostajille. Osa autoista on jäänyt isännille itselleen, kuten tässä juurkohta käy yhden kaverin autolle, kyseessä ei tosin ole MB. Ja jos ei sen vertaa ymmärrä jälleenmyyntiarvosta jota tiputtaa muunmuassa ajetut kilometrit ei kannata paljon huudella. Tämmösiä autoja ei myöskään myydä kauaa, vaan ne pitää saada rahaksi heti, tai suoraan vaihdossa. Vaihtohyvitysten määrä vaihtelee runsaasti, siinä yksi tekijä lisää (Veholla monasti varsin alhaiset). Taksimersujen varustelutaso on myöskin perinteisesti selkeästi nykyistä perus-siivilitasoa heikompi. Tästä päästään sitten huteraa aasinsiltaa pitkin väittelemään aiheesta uskaltaako ylipäätään paljon ajetun mersun ostaa? :roll:
Jatke-Heebo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja Jatke-Heebo »

Nojoo, jos tämän forumin taso on se, että aletaan laittamaan puheita toisen suuhun, vääristelemään asioita ja jatkuva dis-information levityskin on ok, niin ihan sama. Mulla on kyllä muutakin tekemistä kuin yrittää jelpata tuntematonta mersun ostajaa.

Kertaan alkuperäisen asian tiimoilta kumminkin, takseja on ihan joka lähtöön, osa on ihan paskoja mittariruuvattuja, osa pimpan päälle pidettyjä helmiä. Välissä paljon erilaista kalustoa. Kannattaa siis suhtautua pienellä varauksella ja selvitellä taksikäytössä olleen auton akilleen kantapäät, eikä tuudittautua siihen että se on automaattisesti hyvin pidetty helmi kuten annetaan ymmärtää. Joitain esimerkkejä tosielämän tapauksista löytää ylläkirjoitetuista jutuistani. Kenenkään intresseissä ei vaan ole nostaa kissaa pöydälle...vastoin päin kylläkin.

Ps. Allekirjoittaneella ei ole omaa lehmää ojassa, en työskentele tällä hetkellä taksi-bisneksessä.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jatke-Heebo kirjoitti:

Moron Hessu. Olet oikeassa siinä, että jos ajetaan tilauskeikkaa niin vahinkojen todennäköisyys tippuu jonkun 98%. En muista itsekkään kun yhden konjakkipullon kaatumisen noissa ajoissa. Mutta yleisemmin taksiksi mielletään kärry jolta ajetaan tolpalta. Ja jos ajetaan pelkästään tolpalta ja kaikki "huonotkin" vuorot tappiin, todennäköisyys nousee älyttömästi. Been there done that.

Kuten sanoin aikaisemmin, ongelma ei ole se, että on pissailtu ennen autoon tuloa, se on piece of cace hoitaa. Ongelma on se, kun päästään siihen istuvaan asentoon ja sitten lorahtaa :shock:

Ja mitä tulee ajantasalla oleviin huoltoihin, niin ennätys huollon viivästymisessä mun tiedossa on 7tkm huoltonäyttöön verrattuna, syynä tilauskeikkojen ja huollon aikataulut joita ei saanut natsaamaan. Aika hassua että se pakollinen huoltaminen ei olekkaan pakollista kehän ulkopuolella :)


Moro.Pienenä lisäyksenä että noilla mun takseilla ajetaan pelkästään tolpalta eikä näin ollen tilauskeikkaa yhtään koska kyseiset autot ovat kaikki farmarimallisiakin. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jatke-Heebo kirjoitti: Kannattaa siis suhtautua pienellä varauksella ja selvitellä taksikäytössä olleen auton akilleen kantapäät, eikä tuudittautua siihen että se on automaattisesti hyvin pidetty helmi kuten annetaan ymmärtää.
En nyt oikein tiedä onko tässä kukaan edes ollut väittämässä muuta kuin tuota yllämainittua?!

En minä ainakaan ole saanut sitä vaikutelmaa että kukaan olisi suuremmin väittänyt että vanha taksi olisi automaattisesti helmi!
Ennemminkin on tuotu esiin sitä seikkaa että auto voi olla helmi VAIKKA se olisi ex-taksi.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Mielenkiintoinen keskustelu penkkien likaantumisesta taksikäytössä, mutta mielestäni kohtuullisen turha.

Itseäni ei vaivaa edes ajatustasolla tietoisuus siitä, että joku on saattanut yön pikkutunteina vetäistä multicolor-haukotuksen auton takapenkille, koska ostamassani yksilössä tästä ei löydy pienintäkään todistetta näkö-, eikä hajuhavaintoina. Auton vaaleat kangaspenkit eivät häpeä uutta millään tavalla. Niistä ei löydy edes pienintäkään nyppäymää.

Usean eri kaupunkien takseissa lukuisia kertoja istuneena voin sanoa, että maassa on kyllä useita kaupunkeja, joissa taksina olleen auton ostoa en edes harkitsisi. Ensimmäisenä mieleen tulevat koko pk-seutu, suurkaupungit Tampere ja Turku, sekä aivan ehdottomasti Lahti lähiympäristöineen. Jatke-Heebon viestejä lukiessa jostain syystä tuli vääjäämättä mieleen, että tuollainen huoli penkkien likaantumisesta voi tulla vain jos on ajanut taksia kaupungissa, jossa kyytiläinen istuu aina etupenkille, vaikka olisi yksin. Tällaiseen omituisuuteen olen törmännyt ainoastaan viimeisenä mainitsemassani kaupungissa.
Mielestäni muutenkin vietiketjussa olleet vastaukset ovat olleet hyviä ja ainoata dis-informaatiota levittävät viestit ovat tulleet itseltään Jatke-Heebolta. Kaikesta huolimatta kiitokset myös hänelle erilaisen näkökannan ja lisävärin tuomisesta keskusteluun

Varmasti tämä vanhan taksin ostaminen on sellainen asia jossa ei voida yleistää, että kaikki vanhat taksit ovat "helmi"- tai "pommi"ostoksia, koska jokainen auto on aina yksilö. Sama pätee myös uusissa autoissa. Joissain on vikaa alusta pitäen ja toinen taas rullaa loppuun asti melkein pelkillä määräaikaishuolloilla.

Minulla kesti kriteerini täyttävän yksilön löytämisessä 4 kk ja 90% heti alkuun hylkäämistäni autoista oli ollut yksityiskäytössä. Kilometrejäkin näissä oli yleensä kertynyt alle 200 tkm. Kunto oli karmiva tai vähintäänkin epäilyttävä ja yleensä kyse oli vieläpä Suomi-autoista.
Ostamani yksilön osalta itse ainakin jaksan uskoa siihen, että siinä vaiheessa kun autosta löytyy vaihtotähti-ohjelman raportti ja sen tuoma ylimääräinen takuu (1v/20 tkm.), on auto ainakin kutakuinkin hyvässä kunnossa kilometreihinsä nähden. Lisäksi pienellä paikkakunnalla (josta autoni on peräisin)yleensä omistaja ajaa paljon itse ja renkejä on vain muutama, jotka hekin ovat hyviä tuttuja tai tarkasti paimennettuja. Työkaluista pidetään varmasti silloin parempaa huolta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Division kirjoitti:Ensimmäisenä mieleen tulevat koko pk-seutu, suurkaupungit Tampere ja Turku, .
Tähän liittyen. Olimmepa kotikaupunki Turussa taksin kyydissä toissaviikolla. Kuissattui, että alle osui uudenkarhea C-sarjalainen. Sen auton ostoa en voi suositella kenellekään kyllä, sen verran rouheaa oli rengin ajotapa. Luistoneston ja minkälie ESP:n valot paloivat koko 6 km matkan käytännössä koko ajan. Keli oli kyllä alijäähtyneen liukas, mutta edes normaaliajolla reitistä olisi voinut selvitä yhdenkään apuvälineen peliin puuttumatta. Ko.kuskin ajo oli kaikkea muuta kuin siistiä.
Ero maaseudun vanhempien herrojen rauhalliseen ajeluun on valtaisa, ja voin vaan kuvitella kummassa ajossa voimansiirto ym ottavat enemmän itseensä. Turkulaisrenki taitaa pelkästään sutimalla kuluttaa talvessa loppuun muutamat renkaat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Jatke-Heebo kirjoitti: Jos kerran asiaan olet perehtynyt ja olet sitä mieltä että vanha taksi on hyvä ostos, kerro ihmeessä vastaus kysymykseen jonka olen heittänyt esille jo parikin kertaa:

Miksi ne vanhat taksit ei päädy taksibisnestä lähellä olevien tahojen käyttöön vaan ne menevät yleensä aika kehnolla hyvityksellä vaihdossa uuteen? Jos ne todella on niin hemmetin hyviä ostoksia, niin luulisi ostajia olevan jonossa jos niitä saisi alle markkinahinnan?
Usko pois, mutta syitä on monia. Se, kuinka uskottavalta "syy" kuulostaa, on sitten kiinni siitä, minkälaista vastausta odottaa.
Kaikilla taksi-isännillä ei ole isoa Mersun-ostaja-ystäväpiiriä, moni perustallaaja pelästyy yli 200tkm ajettua autoa joka maksaa yli 10´000e ja auto kun päätetään vaihtaa, niin ei siinä odotella puolta vuotta Nettiautosta tarjouksia vähemmistön "tiukoista hinnoista." Kuten Ralekin asiaa valaisi:
raul kirjoitti:
Tiedän montakin vanhaa taksia jotka ovat siirtyneet isännän tuttaville, lähipiirille, samalle autot uutena myyneelle myyjälle ja sitä kautta jopa nk. hyville ostajille. Osa autoista on jäänyt isännille itselleen, kuten tässä juurkohta käy yhden kaverin autolle, kyseessä ei tosin ole MB. Ja jos ei sen vertaa ymmärrä jälleenmyyntiarvosta jota tiputtaa muunmuassa ajetut kilometrit ei kannata paljon huudella. Tämmösiä autoja ei myöskään myydä kauaa, vaan ne pitää saada rahaksi heti, tai suoraan vaihdossa. Vaihtohyvitysten määrä vaihtelee runsaasti, siinä yksi tekijä lisää (Veholla monasti varsin alhaiset).
Itse allekirjoitan täysin sen, että mikäli tuntee edes joitakin taksi-isäntiä ja on valmis ostamaan "taksikilometrein" varustetun auton, niin halvemmalla sen tulee saamaan kuin kaupasta.

Ja kun kerta keskustelu karkaili aiemmin tuonne autojen siisteyteenkin, niin siihen oma kantani on, että useimmat taksia käyttävät juopot ovat sisäsiistimpiä kuin näiden yksityiskäyttö-Mersujen isännät tai niiden koirat takapenkillä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Arno kirjoitti:
Jatke-Heebo kirjoitti: Jos kerran asiaan olet perehtynyt ja olet sitä mieltä että vanha taksi on hyvä ostos, kerro ihmeessä vastaus kysymykseen jonka olen heittänyt esille jo parikin kertaa:

Miksi ne vanhat taksit ei päädy taksibisnestä lähellä olevien tahojen käyttöön vaan ne menevät yleensä aika kehnolla hyvityksellä vaihdossa uuteen? Jos ne todella on niin hemmetin hyviä ostoksia, niin luulisi ostajia olevan jonossa jos niitä saisi alle markkinahinnan?
Usko pois, mutta syitä on monia. Se, kuinka uskottavalta "syy" kuulostaa, on sitten kiinni siitä, minkälaista vastausta odottaa.
Kaikilla taksi-isännillä ei ole isoa Mersun-ostaja-ystäväpiiriä, moni perustallaaja pelästyy yli 200tkm ajettua autoa joka maksaa yli 10´000e ja auto kun päätetään vaihtaa, niin ei siinä odotella puolta vuotta Nettiautosta tarjouksia vähemmistön "tiukoista hinnoista." Kuten Ralekin asiaa valaisi:
raul kirjoitti:
Tiedän montakin vanhaa taksia jotka ovat siirtyneet isännän tuttaville, lähipiirille, samalle autot uutena myyneelle myyjälle ja sitä kautta jopa nk. hyville ostajille. Osa autoista on jäänyt isännille itselleen, kuten tässä juurkohta käy yhden kaverin autolle, kyseessä ei tosin ole MB. Ja jos ei sen vertaa ymmärrä jälleenmyyntiarvosta jota tiputtaa muunmuassa ajetut kilometrit ei kannata paljon huudella. Tämmösiä autoja ei myöskään myydä kauaa, vaan ne pitää saada rahaksi heti, tai suoraan vaihdossa. Vaihtohyvitysten määrä vaihtelee runsaasti, siinä yksi tekijä lisää (Veholla monasti varsin alhaiset).
Itse allekirjoitan täysin sen, että mikäli tuntee edes joitakin taksi-isäntiä ja on valmis ostamaan "taksikilometrein" varustetun auton, niin halvemmalla sen tulee saamaan kuin kaupasta.

Ja kun kerta keskustelu karkaili aiemmin tuonne autojen siisteyteenkin, niin siihen oma kantani on, että useimmat taksia käyttävät juopot ovat sisäsiistimpiä kuin näiden yksityiskäyttö-Mersujen isännät tai niiden koirat takapenkillä.
Lisäksi vielä se, että ovat Vehon kanta-asiakas; uskoisin Vehonkin hyvittävän näiden henkilöiden vaihdokeistakin ihan reilusti. Yksi syy lisää siihen, mikseivät siirry omistajan tuttaville; leasing-auto. Sitäkin "omistusmuotoa" takseissa käytetään.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jep. Jos mulla olisi taksina Mersu menossa vaihtoon, niin en tunne luultavasti yhtäkään joka suorilta käsiltä asuntolainoineen ostaa 2-3 vuotta vanhan mersun. Olipa ajettu paljon tai vähän, niin hinta lasketaan alkavaksi liki 25000 eurosta. Ei mun tuttavapiiriin mahdu montaakaan joilla olisi noin kallis auto.
Ne joilla on ostivat sen uutena. Eli merkki ja tarve hieman erilaiset.
Ja jos yhdestä vielä pääsee, niin ostaako se sama taas parin vuoden päästä vanhan taksin itselleen, kun edelliseen ei ole tullut kuin 50 tkm lisää mittariin? Tuskin.
Minusta tällä selitetään paljon miksei vanhat taksit eksy kuskin tutuille.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

ostinpa entisen taksin -00 220 cdi ja helsingistä 440 tkm.Alustan kolahti 58 euron arvoisesti , ei muita nitinöitä tai kolinoita
Ei minkäänlaisia ylim. hajuja hytässä,nahka sis. kylläkin likainen.
Edelliset kaksi mersua jotka ostin yksityisiltä henkilöiltä haisivat vielä parin pesukerran jälkeen.
Ei pelottanut kilsat ,nehän on vain numeroita
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: W211 E 220 Cdi vanha taksi, onko ihan pöllö ostos?

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Nostellaas vanhaa ylös, kun ilmottaudun taas mersun omistajaksi. Juu tuli vanha taxi haettua suoraan taxarilta. Ollut kolme ja puol vuotta taxi ajossa, ja sen jälkeen isännällä yksityisajossa/varataksi. Kilometrejä 424tkm ja vm 07, mese siis w211 cdi 200 eli facelift. Kori siisti, ollut joka yö tallissa, ja pesty käsin aina. Valtuutetun mb huoltamon huoltama ja nyt pitäs tulla veholta spostiin auton kokonainen huoltohistoria, toki huoltokirjakin löytyy. Vähän mietityttää missä tuota kuuluisi nyt ruveta huoltamaan? Ekat viatkin jo tuli muttei mitään maata mullistavaa, termari rikki ja jarrunestettä vuotaa. Saako veholta uuden huoltokirjan kun vanha täynnä vai joutuuko siitä maksamaan jotakin?

Kyllä vanhassa taxissa on tunnelmaa :D kuvaa ei saa nyt puhelimella laitettua.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 E 220 Cdi vanha taksi, onko ihan pöllö ostos?

Viesti Kirjoittaja ola94 »

lolletti kirjoitti:Nostellaas vanhaa ylös, kun ilmottaudun taas mersun omistajaksi. Juu tuli vanha taxi haettua suoraan taxarilta. Ollut kolme ja puol vuotta taxi ajossa, ja sen jälkeen isännällä yksityisajossa/varataksi. Kilometrejä 424tkm ja vm 07, mese siis w211 cdi 200 eli facelift. Kori siisti, ollut joka yö tallissa, ja pesty käsin aina. Valtuutetun mb huoltamon huoltama ja nyt pitäs tulla veholta spostiin auton kokonainen huoltohistoria, toki huoltokirjakin löytyy. Vähän mietityttää missä tuota kuuluisi nyt ruveta huoltamaan? Ekat viatkin jo tuli muttei mitään maata mullistavaa, termari rikki ja jarrunestettä vuotaa. Saako veholta uuden huoltokirjan kun vanha täynnä vai joutuuko siitä maksamaan jotakin?

Kyllä vanhassa taxissa on tunnelmaa :D kuvaa ei saa nyt puhelimella laitettua.
kyllä veholta uudenhuoltokirjan saa hinta n.30-45e :)
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Vastaa Viestiin