220d - EGR [KUVA]

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

220d - EGR [KUVA]

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Iltaa. On tässä tullu mietittyä notta jos tuosta W202, 220d poistais tuon EGR: toiminnasta. Haullakin löytö jo vähän apuvihjeita, mutta kiinnostais tietää lisää.

Kuva

Mikäs noista putkista kannattais lyödä umpeen? Ilmeisesti yleisin tapa olis laittaa noi letkut B umpeen.

BMW foorumilla jotku oli tulppaillu ihan tuota pakosarjalta tuleevaa A rööriä. Mahtaakohan onnistua edes "helposti"kun on tuonnäköinen kiinnitys homma.. :roll: Saavuttaiskohan sillä etua siihen että jos haluais vaikka joskus autoa myydessä palauttaa systeemit alkuperäisiks niin ei ois noi "venttiilit" jumissa?`

Mimmostakohan liikehdintää tuo LÄPPÄ harjoittaa jos laittaa pelkästään nuo B-letkut umpeen. Tai jos laittais AjaB röörit tukkoon? Kannattaiskohan läppä jumitta jotenkin AUKI asentoon?

Entä mikäs MAF:fi tuo C anturi on? Sitä huijaamalla syöttöä lisää ? :wink: :)

W202. 220d. autm. vm.-93. 271tkm
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Laitat vaan tulpat niihin letkuihin (B), pysyy se läppäkin aina auki ja on helppo laittaa takaisin toimintaan.
Vanha Lucas versio ei herjaile turhia vaikka pasoleen kierrätykset poistaa toiminnasta.
Se C on muistaakseni imuilman lämpötila-anturi, ei vaikuta voimaan.
Voimaa saat kun viskaat sen Britti-imperiumin ihmeen kaseikkoon ja laitat Bosch rivipumpun tilalle.
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

imuilmaläppähän ei ole täysin auki normaalitilassaan. tulppaa vain se venttiili josta pakokaasu tulee. taikka jumita se läppä auki asentoon
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Siihen isomman alipainekellon letkuun tulppa ja läppä pois sieltä reiästä, niin hyvä tulee. Jotenkin ainakin tuntui, että sen läpän poiston jälkeen auto alkoi reagoida kaasuun hiukan nopeammin.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

ajattelin tuossa tulpata ja tuon egr touhun, mutta kuinkas tuo läppä irtoaa tuolta? tarvitaanko lievää vakivaltaa, ja saako helposti tarvittaessa takaisin tuon läpän? :oops:
Vai riittäisikö että tulppaa noi "B" letkut (siis molemmat?) (jak uva tuossa ihan ekassa viestissä :wink:
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mä olen omastani tukkinut nimen omaan sen pakosarjasta tulevan putken, ajatuksella,että nuo venttiilit pysyis toimintakuntoisina. Helppo homma, siitä kellon vierestä se liitos auki, joka menee sinne ilmaputkeen (kaksi ruuvia)ja vaihdoin tiivisteen umpinaiseen peltiliuskaan.
Niin ja sitten se läppä on pois sieltä putkesta. Sekin taisi olla parilla pienellä ruuvilla akselissaan.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

teinitähti kirjoitti:ajattelin tuossa tulpata ja tuon egr touhun, mutta kuinkas tuo läppä irtoaa tuolta? tarvitaanko lievää vakivaltaa, ja saako helposti tarvittaessa takaisin tuon läpän? :oops:
Vai riittäisikö että tulppaa noi "B" letkut (siis molemmat?) (jak uva tuossa ihan ekassa viestissä :wink:
Läpän poisto onnistuu ihan meisseliä apuna käyttäen sieltä ilmanputsarilta päin. Kaksi ruuvia pitää siis avata.

Sitten riittää tuon pakokaasuventtiilin letkun tulppaaminen, niin päälle päin näyttää, että systeemi on toimintakuntoinen, jos joku katsastusmies vaikka jostain syystä asiasta kiinnostuisi, sillä periaattessahan tuollaista vähäpäästöistä systeemiä ei saisi mennä muuttelemaan.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Fenton kirjoitti: vaihdoin tiivisteen umpinaiseen peltiliuskaan.
Niin siis sen peltisen tiivisteen vaihdoinkin saman paksuiseen/muotoiseen, mutta umpinaiseen. Näin siis päälle päin kaikki ei vain näytä toimivan, vaan toimii.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

täytyypi kyseiset operaatiot suorittaa viikonloppuna, josko ei menis niin nopeesti tukkoon toi imusarja :?
Vastaa Viestiin