Vito sammui kolinan kanssa
Vito sammui kolinan kanssa
Moro,
Se nainen joka minun kans asuu, eikä ole mitään sukua soitti illalla, että meidän vito sammui.
Tilanne eteni niin, että noin 50 vauhdissa alkoi kuulumaan samanlaista kolinaa kuin manuaalilaatikosta, kun ei vaihde mene päälle. Sitten auto sammui. Rullasi sen tiensivuun. Ja koitti käynnistää. Se käynnistyi kerran ja sammui heti.
Tämän jälkeen se ei enää käynnistynyt.
Itse en ole auton luokse vielä päässyt, enkä pääse ennenkuin maanantaina. Ja siksi kiinnostaa, onko näillä tiedoilla veikkauksia mikä hajosi.
Auto on siis 110D -99 automaatti.
Neiti hinautti sen sveitsinporttiin Hyvinkäälle, lieneekö sekään sitten paras paikka.
Se nainen joka minun kans asuu, eikä ole mitään sukua soitti illalla, että meidän vito sammui.
Tilanne eteni niin, että noin 50 vauhdissa alkoi kuulumaan samanlaista kolinaa kuin manuaalilaatikosta, kun ei vaihde mene päälle. Sitten auto sammui. Rullasi sen tiensivuun. Ja koitti käynnistää. Se käynnistyi kerran ja sammui heti.
Tämän jälkeen se ei enää käynnistynyt.
Itse en ole auton luokse vielä päässyt, enkä pääse ennenkuin maanantaina. Ja siksi kiinnostaa, onko näillä tiedoilla veikkauksia mikä hajosi.
Auto on siis 110D -99 automaatti.
Neiti hinautti sen sveitsinporttiin Hyvinkäälle, lieneekö sekään sitten paras paikka.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ei oo cdi, et kai sitte rivipumppu
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Päämoottori...? Mitähän tästä kommentista pitäs ajatella...
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Näitä vitoja on näköjään tipahellut liikenteessä tässä viimeisen puolenvuoden aikana ainakin 3 kpl, kaikissa on muistaakseni vaudissa hajonnut ennakonsäädin, jolloin siis jakoketju katkeaa tai ajoitus muutenvain sekoaa, jolloin venttiilit hakkaa mäntiin jne...
Toivotaan nyt kuitenkin ettei näin ole käynyt.
-Risto
Toivotaan nyt kuitenkin ettei näin ole käynyt.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No joo, kiitos näistä.
Voin vaikka laittaa diagnoosia, kunhan sellaisen saan. Huomenna pitäisi olla jo viisaampi.
Voin vaikka laittaa diagnoosia, kunhan sellaisen saan. Huomenna pitäisi olla jo viisaampi.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Mikä noista ennakon säätimistä pettää?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ja nimen omaan Vitoistako?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Mun käsittääkseni tuo ennakonsäädin näissä vitojen 2.3 OM601 lohkoissa on ihan samanlainen kuin W124:n OM60x lohkoissa, eli joku tuossa yliporatussa lohkossa aiheuttaa sen että näitä prakailee, harvemmin niitä on W124:ssa hajonnut. Onko se sitten alihankintana kusettu materiaalivirhe vai tuottaako tuo viton OM601 konstruktio jotain resonanssia ketjulle/säätimelle joka vain ajanmittaan sitten heikkenee ja murtuu.W111 kirjoitti:Ja nimen omaan Vitoistako?
Tämä on vain minun näkemys, todellista tietoa ei ole.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Outoa se tosiaan on kun 6mm rauta halkeaa noin. Säätimessä kun ei ole mitkään kovin painavat noi painot sisällä. Jotenkin se vaan hakkaantuu halki. Sellaista vito laatua. . .
Viton ennakonsäädin on erillainen kuin esim 200D säädin. Myös se sisempi osa. Veikkaampa että kaikki mersun susiosat mitä ha-linjalta on mennyt hylkyyn on lähetetty vitoriaan. Ainakin minun vitossa tuntuu noita rikkoontuvia osia olevan enemmän kuin mitä automekaanikko kerkeää uusimaan

Viton ennakonsäädin on erillainen kuin esim 200D säädin. Myös se sisempi osa. Veikkaampa että kaikki mersun susiosat mitä ha-linjalta on mennyt hylkyyn on lähetetty vitoriaan. Ainakin minun vitossa tuntuu noita rikkoontuvia osia olevan enemmän kuin mitä automekaanikko kerkeää uusimaan


Kuvassa rikkinäinen. Tuossa kuvassa vasemmalla on viton säädin ja oikealla 200D -88 säädin.Vitomies kirjoitti:Onko kuvassa ehjä vai rikkinäinen osa..jos ehjä niin mikä siinä halkee?
No, ennakon säädinhän se oli paukahtanut. Kalliiksi sekin tulee. Siinä kun jouset oli lennelly pitkin ja poikin.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Oliko ketju kuitenkin pysynyt ehjänä?Jussa kirjoitti:No, ennakon säädinhän se oli paukahtanut. Kalliiksi sekin tulee. Siinä kun jouset oli lennelly pitkin ja poikin.
Onko säätimen hammaspyörä ehjä? Jos on niin esim 200D säätimestä saa kasattua vitoon käyvän säätimen. Mutta jos hampaat on sileänä niin sitten joutuu kokosäätimen uusimaan. Tai vaihtamaan 200D säätimen + alipainepumpun.
Ketju ei ollut ehjä, sekin menee vaihtoon. Joku öljy suutin oli katkennut niiden ennakonsäätimen jousten lennellessä. Mm. öljypohjassa on palasia siitä ennakonsäätimestä.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Autolla on ajettu 177 tkm... Mutta ei neljää sataa tuhatta. Tuo on kohtuullisen varma lukema. Ei siis pitäisi olla ruuvattu. Tällä hetkellä ei ole muita vikoja tiedossa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87