Vito sammui kolinan kanssa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Vito sammui kolinan kanssa

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Moro,
Se nainen joka minun kans asuu, eikä ole mitään sukua soitti illalla, että meidän vito sammui.
Tilanne eteni niin, että noin 50 vauhdissa alkoi kuulumaan samanlaista kolinaa kuin manuaalilaatikosta, kun ei vaihde mene päälle. Sitten auto sammui. Rullasi sen tiensivuun. Ja koitti käynnistää. Se käynnistyi kerran ja sammui heti.
Tämän jälkeen se ei enää käynnistynyt.

Itse en ole auton luokse vielä päässyt, enkä pääse ennenkuin maanantaina. Ja siksi kiinnostaa, onko näillä tiedoilla veikkauksia mikä hajosi.

Auto on siis 110D -99 automaatti.

Neiti hinautti sen sveitsinporttiin Hyvinkäälle, lieneekö sekään sitten paras paikka.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Onko cdi vai rivipumppu kone???
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Ei oo cdi, et kai sitte rivipumppu
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oisko päämoottori särkyny :cry:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Päämoottori...? Mitähän tästä kommentista pitäs ajatella...
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Näitä vitoja on näköjään tipahellut liikenteessä tässä viimeisen puolenvuoden aikana ainakin 3 kpl, kaikissa on muistaakseni vaudissa hajonnut ennakonsäädin, jolloin siis jakoketju katkeaa tai ajoitus muutenvain sekoaa, jolloin venttiilit hakkaa mäntiin jne...

Toivotaan nyt kuitenkin ettei näin ole käynyt.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ennakonsäädin vois tosiaan olla rikki. Niitä on useasta vitosta hajonnut. Kannattaa ekana tarkastaa koneen ajotus ja pumpun ajotus. Jos ne on ok niin sitten jatkaa tutkailua polttoainepuolelta.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

No joo, kiitos näistä.

Voin vaikka laittaa diagnoosia, kunhan sellaisen saan. Huomenna pitäisi olla jo viisaampi.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Mikä noista ennakon säätimistä pettää?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

W111 kirjoitti:Mikä noista ennakon säätimistä pettää?
Tämä
Kuva
Pumpun puoleinen osa halkeaa
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ja nimen omaan Vitoistako?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Vitomies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 22.11.2007 16:32

Viesti Kirjoittaja Vitomies »

Onko kuvassa ehjä vai rikkinäinen osa..jos ehjä niin mikä siinä halkee?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

W111 kirjoitti:Ja nimen omaan Vitoistako?
Mun käsittääkseni tuo ennakonsäädin näissä vitojen 2.3 OM601 lohkoissa on ihan samanlainen kuin W124:n OM60x lohkoissa, eli joku tuossa yliporatussa lohkossa aiheuttaa sen että näitä prakailee, harvemmin niitä on W124:ssa hajonnut. Onko se sitten alihankintana kusettu materiaalivirhe vai tuottaako tuo viton OM601 konstruktio jotain resonanssia ketjulle/säätimelle joka vain ajanmittaan sitten heikkenee ja murtuu.

Tämä on vain minun näkemys, todellista tietoa ei ole.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Outoa se tosiaan on kun 6mm rauta halkeaa noin. Säätimessä kun ei ole mitkään kovin painavat noi painot sisällä. Jotenkin se vaan hakkaantuu halki. Sellaista vito laatua. . .

Viton ennakonsäädin on erillainen kuin esim 200D säädin. Myös se sisempi osa. Veikkaampa että kaikki mersun susiosat mitä ha-linjalta on mennyt hylkyyn on lähetetty vitoriaan. Ainakin minun vitossa tuntuu noita rikkoontuvia osia olevan enemmän kuin mitä automekaanikko kerkeää uusimaan :evil: :lol:
Vitomies kirjoitti:Onko kuvassa ehjä vai rikkinäinen osa..jos ehjä niin mikä siinä halkee?
Kuvassa rikkinäinen. Tuossa kuvassa vasemmalla on viton säädin ja oikealla 200D -88 säädin.
Avatar
Vitomies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 22.11.2007 16:32

Viesti Kirjoittaja Vitomies »

Kaveri kysyi että onko vito pelannut hyvin!
Vastasin että kyllähän tuolla just pärjäilee nuo remontinvälit!
Kaveri vastasi että sulla on hyvä tilanne sitten kun kuulema itse ei pärjää kunnolla edes niitä remontinvälejä.
Omistaa fiat ducaton :lol: :lol:
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

No, ennakon säädinhän se oli paukahtanut. Kalliiksi sekin tulee. Siinä kun jouset oli lennelly pitkin ja poikin.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jussa kirjoitti:No, ennakon säädinhän se oli paukahtanut. Kalliiksi sekin tulee. Siinä kun jouset oli lennelly pitkin ja poikin.
Oliko ketju kuitenkin pysynyt ehjänä?

Onko säätimen hammaspyörä ehjä? Jos on niin esim 200D säätimestä saa kasattua vitoon käyvän säätimen. Mutta jos hampaat on sileänä niin sitten joutuu kokosäätimen uusimaan. Tai vaihtamaan 200D säätimen + alipainepumpun.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Ketju ei ollut ehjä, sekin menee vaihtoon. Joku öljy suutin oli katkennut niiden ennakonsäätimen jousten lennellessä. Mm. öljypohjassa on palasia siitä ennakonsäätimestä.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
Vitomies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 22.11.2007 16:32

Viesti Kirjoittaja Vitomies »

Paljonko oli autolla ajettu kun haveri sattui?
Mitä muuta oli mennyt...esim. oliko venttiilit ja männät ehjät?
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Autolla on ajettu 177 tkm... Mutta ei neljää sataa tuhatta. Tuo on kohtuullisen varma lukema. Ei siis pitäisi olla ruuvattu. Tällä hetkellä ei ole muita vikoja tiedossa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Vastaa Viestiin