Elikkäs autona w123 200D. Tuli tuossa ostettua pari kk:tta sitten Turbo+imu/pakosarja setti. Sellaista mietin tuossa jotta kun tuo on vesijäähdytteinen, niin mistä ottaa vesi tuohon vai tarviiko tuo turbo pakosta tuota vesisysteemiä?
Mikähän garrettin malli tämä minun yksilö on. Tuollaiset numerot näky olevan vain kyljessä: 465567-1 450686, tfo 110f tbo 253
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Porsche 944 Turbon vakioahtimet on vesijäähdytteisiä. 27/8 ja 27/6 muistaakseni numeroiltaan. Vesi otetaan paisuntasäiliöstä, muistaakseni omalla pumpulla.
ei tartte välttämättä sitä vesi kiertoo kytkee mut jos kytket esim mun 124 mallisssa on semmonen lisä kiertovesi pumppu sen kautta mulla on eikä mitään ongelmii
tai sitten 9000 turboista vuoden 86 jälkeen saabeissa vaihtui ahtimet silloin vesijäähdytteisiksi sen takia kun saabeista kajahteli turboja . auttaahan se turbonkeskiosaa jäähtymään ja öljykin säilyy vähän parmmin lämpökuormalta. saabissa on turbon vesijäähdytyd kytketty niin että vesi tulee vesipumpulta turboon ja sitten huohotinta pitkin termostaatti koteloon 8mm letkulla. kyllä toimii ilmen tuota vesisysteemiä mutta suosittelen käyttämään
jmo2204 kirjoitti:tai sitten 9000 turboista vuoden 86 jälkeen saabeissa vaihtui ahtimet silloin vesijäähdytteisiksi sen takia kun saabeista kajahteli turboja . auttaahan se turbonkeskiosaa jäähtymään ja öljykin säilyy vähän parmmin lämpökuormalta. saabissa on turbon vesijäähdytyd kytketty niin että vesi tulee vesipumpulta turboon ja sitten huohotinta pitkin termostaatti koteloon 8mm letkulla. kyllä toimii ilmen tuota vesisysteemiä mutta suosittelen käyttämään
Juu tosiaan "tonnarissakin"oli vesijäähdytteinen turbo unohdin sen ihan kokonaan.Nuo saabin vesijäähdytetyt kestivät saabeissa todella hyvin ainakaan silloin ei tullut yhtään rikkoutunutta vastaan kun saabia ammatikseni korjasin.
Myös Volvon turbot tosiaan vaihtuivat samoihin aikoihin vesijäähdytteiseksi. Siitä mallityypistä TBO 253 perusteella pitäs varmaan kuuklettamalla löytyä myös myyntinimi
Junnu kirjoitti:
Eikö tuo oo vähän pieni
Jaa.. et tainnut muuten kysyäkkään tätä. OT:ksi meni, sori
Ei niin mitään hajua. 240D:ssä tuo turbo ja itetehty pako/imusarja on ollunna paikoillaan edellisen omistajan mukaan. Katotaan miten toimii kun tässä sais jossain välissä aikaseksi asennella tuon mokoman.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Menneekö pertti muuten 123:ssa mistä lämppärin kennolle putki ku 190:ssä se menee pakosarjan päältä nii helppo katkasta vaa se putki ja kierrättää solmun kautta vesi..
{janne}}} kirjoitti:Menneekö pertti muuten 123:ssa mistä lämppärin kennolle putki ku 190:ssä se menee pakosarjan päältä nii helppo katkasta vaa se putki ja kierrättää solmun kautta vesi..
W123:sessa menee vesiputki suurinpiirtein samoja reittejä .