Elikkäs olen aivan uusi mersun omistaja ja en paljoa älyä näistä johtotähdistä mutta perusasiat kuitenkin. Ongelmana on nykiminen tasakaasulla ajettaessa ja joskus kiihdyttäessä, auto nykii silleen pikkasen kokoajan jonka just huomaa. Todella häiritsevää matka-ajossa . Kaupungissa nykimistä ei esiinny niin paljon. Matkassa aina. Kaasupohjassa ei ole mitään ongelmaa.
Auto on ruiskupeli.
Mistä lähden vikaa paikallistamaan? Uudet tulpat, bensansuodatin ja virranjakajan hilppeet? Mikä nuista olisi todennäköisesti suurin syy? Auto muuten toimii todella hyvin lukuunottamatta tuota vikaa. Missä sataysikympissä on polttoainesuodatin?
niitty kirjoitti:Minulla tuollainen nykiminen lähti ruiskun säädättämisen jälkeen. Oli kuulemma laihalla osateholla.
Ensin kannattaa kuitenkin katsoa jakaja, tulpanjohdot, tulpat ja alipainevuodot.
Mistä ruisku säädetään tässä?
Ilmanputsarin kotelon päällä on reikä, josta ruuvataan kuusiokoloavaimella. Ei kannata itse kyllä ruuvata jos ei ole päästömittaria kytketty, meinaan että on niin herkkä se säätö, että ei tarvi kuin vähän koskea, niin heti muuttuu päästöt reilusti. Kannattaa käydä jossain liikkeessä joilla ko. mittarit on.
Toinen vaihtoehto viaksi on se lambda, aiheuttaa myös tuota osa-kaasulla tapahtuvaa laiskuutta/nykimistä. Kaasu pohjassa toimii kyllä. Kannattaa mitata onko se viallinen.
Sprinter 316CDI A -05
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
niitty kirjoitti:Minulla tuollainen nykiminen lähti ruiskun säädättämisen jälkeen. Oli kuulemma laihalla osateholla.
Ensin kannattaa kuitenkin katsoa jakaja, tulpanjohdot, tulpat ja alipainevuodot.
Ilmanputsarin kotelon päällä on reikä, josta ruuvataan kuusiokoloavaimella. Ei kannata itse kyllä ruuvata jos ei ole päästömittaria kytketty, meinaan että on niin herkkä se säätö, että ei tarvi kuin vähän koskea, niin heti muuttuu päästöt reilusti. Kannattaa käydä jossain liikkeessä joilla ko. mittarit on.
Toinen vaihtoehto viaksi on se lambda, aiheuttaa myös tuota osa-kaasulla tapahtuvaa laiskuutta/nykimistä. Kaasu pohjassa toimii kyllä. Kannattaa mitata onko se viallinen.
Ai onko tässä jo lambda Miten sen voi mitata? Tuosta ilmanputsarin reiästä näkyy vaan jotain ihmeellistä muovisilppua, ei näytä yhtään et siel olis joku kuusiokoloruuvi.
Millaisessa kunnossa tulpanjohdot on? On sen verran kosteeta keliä että lyövät varmasti läpi jos ovat hiukankin huonot. Menevätkö ne niiden muovien suojassa siinä venttiilikopan päällä, jos niin voivat lyödä siellä muovien alla läpi ja silloin sitä et juuri näekkään
Joo pitää tsekata huomen. Auto tuntuu nyhtävän ainoastaan lämpimänä, kylmänä tai siis siihen asti kun lämpömittarin viisari alkaa nousemaan. Vaikuttas siltä tosiaan että käy laihalla.
Ai onko tässä jo lambda Miten sen voi mitata? Tuosta ilmanputsarin reiästä näkyy vaan jotain ihmeellistä muovisilppua, ei näytä yhtään et siel olis joku kuusiokoloruuvi.
Omassa ainakin jo lambda vaikka vm. 1986. Pari vaihtoehtoa mittaamispaikoiksi: a) joko moottoritilasta pyöreästä testiliittimestä tai b) vänkärin lattiamatto pois ja sen alta paljastuu johto/liitin josta voi myös mitata. Pitäs heilua 0...1V välillä maata vasten, n. ½-voltin paikkeilla seilaa kaasupolkimen painamisen mukaan.
Sprinter 316CDI A -05
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti