190 2.0 vm 87 nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

190 2.0 vm 87 nykii

Viesti Kirjoittaja Jukzz »

Elikkäs olen aivan uusi mersun omistaja ja en paljoa älyä näistä johtotähdistä mutta perusasiat kuitenkin. Ongelmana on nykiminen tasakaasulla ajettaessa ja joskus kiihdyttäessä, auto nykii silleen pikkasen kokoajan jonka just huomaa. Todella häiritsevää matka-ajossa :D. Kaupungissa nykimistä ei esiinny niin paljon. Matkassa aina. Kaasupohjassa ei ole mitään ongelmaa.
Auto on ruiskupeli.
Mistä lähden vikaa paikallistamaan? Uudet tulpat, bensansuodatin ja virranjakajan hilppeet? Mikä nuista olisi todennäköisesti suurin syy? Auto muuten toimii todella hyvin lukuunottamatta tuota vikaa. Missä sataysikympissä on polttoainesuodatin?

T: J.
Sepi81
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Sepi81 »

Tulpat oli minullainakin syy tuollaiseen pieneen nykimiseen!

Eikös pa-suodattimet ole kuskin puolen takarenkaan kohdilla pohjassa!
Taisivat olla jonkun lipan päällä suojassa!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja peetee »

siellähän ne pohjassa on... kuskin puolen takarenkaan paikkeilla on semmonen muovinen suojus jonka alta pitäis löytyä..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja niitty »

Minulla tuollainen nykiminen lähti ruiskun säädättämisen jälkeen. Oli kuulemma laihalla osateholla.

Ensin kannattaa kuitenkin katsoa jakaja, tulpanjohdot, tulpat ja alipainevuodot.
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

niitty kirjoitti:Minulla tuollainen nykiminen lähti ruiskun säädättämisen jälkeen. Oli kuulemma laihalla osateholla.

Ensin kannattaa kuitenkin katsoa jakaja, tulpanjohdot, tulpat ja alipainevuodot.
Mistä ruisku säädetään tässä?
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Jukzz kirjoitti:
niitty kirjoitti:Minulla tuollainen nykiminen lähti ruiskun säädättämisen jälkeen. Oli kuulemma laihalla osateholla.

Ilmanputsarin kotelon päällä on reikä, josta ruuvataan kuusiokoloavaimella. Ei kannata itse kyllä ruuvata jos ei ole päästömittaria kytketty, meinaan että on niin herkkä se säätö, että ei tarvi kuin vähän koskea, niin heti muuttuu päästöt reilusti. Kannattaa käydä jossain liikkeessä joilla ko. mittarit on.

Toinen vaihtoehto viaksi on se lambda, aiheuttaa myös tuota osa-kaasulla tapahtuvaa laiskuutta/nykimistä. Kaasu pohjassa toimii kyllä. Kannattaa mitata onko se viallinen.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tompsoni kirjoitti:
Jukzz kirjoitti:

Ilmanputsarin kotelon päällä on reikä, josta ruuvataan kuusiokoloavaimella. Ei kannata itse kyllä ruuvata jos ei ole päästömittaria kytketty, meinaan että on niin herkkä se säätö, että ei tarvi kuin vähän koskea, niin heti muuttuu päästöt reilusti. Kannattaa käydä jossain liikkeessä joilla ko. mittarit on.

Toinen vaihtoehto viaksi on se lambda, aiheuttaa myös tuota osa-kaasulla tapahtuvaa laiskuutta/nykimistä. Kaasu pohjassa toimii kyllä. Kannattaa mitata onko se viallinen.
Ai onko tässä jo lambda :D Miten sen voi mitata? Tuosta ilmanputsarin reiästä näkyy vaan jotain ihmeellistä muovisilppua, ei näytä yhtään et siel olis joku kuusiokoloruuvi.
kuitsi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Millaisessa kunnossa tulpanjohdot on? On sen verran kosteeta keliä että lyövät varmasti läpi jos ovat hiukankin huonot. Menevätkö ne niiden muovien suojassa siinä venttiilikopan päällä, jos niin voivat lyödä siellä muovien alla läpi ja silloin sitä et juuri näekkään
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Joo pitää tsekata huomen. Auto tuntuu nyhtävän ainoastaan lämpimänä, kylmänä tai siis siihen asti kun lämpömittarin viisari alkaa nousemaan. Vaikuttas siltä tosiaan että käy laihalla.
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Jukzz kirjoitti:
Tompsoni kirjoitti:
Jukzz kirjoitti:

Ai onko tässä jo lambda :D Miten sen voi mitata? Tuosta ilmanputsarin reiästä näkyy vaan jotain ihmeellistä muovisilppua, ei näytä yhtään et siel olis joku kuusiokoloruuvi.
Omassa ainakin jo lambda vaikka vm. 1986. Pari vaihtoehtoa mittaamispaikoiksi: a) joko moottoritilasta pyöreästä testiliittimestä tai b) vänkärin lattiamatto pois ja sen alta paljastuu johto/liitin josta voi myös mitata. Pitäs heilua 0...1V välillä maata vasten, n. ½-voltin paikkeilla seilaa kaasupolkimen painamisen mukaan.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Noniin siinä säädössä oli se tulppa edessä. Kummin päin pyöritettäessä menee rikkaammalle?
Vastaa Viestiin