w202 230 kompressor pätkii, puutuu...
w202 230 kompressor pätkii, puutuu...
Olisiko jollain jotain hajua mistä vois lähteä etsimään vikaa. Eli moottori käynnistyy normaalia pidemmällä sahauksella. Ajossa sen huomaa kun kiihdyttä vähän kovemmin, niin tuntuu siltä kun rajoitin löisi päälle. Autolla kulkee max 110km/h , jonka jälkeen rupeaa pätkimään. Käytin auton veholla testerissä, ja siellä pääteltiin että ilmamassa mittari rikki. Vaihdoin sen ja ongelma pysyi. Kaikki tämä alkoi kun auto seisoi reilun kuukauden vaihteisto remontin takia. Laatikko pelittää kyllä mutta tuli tämä lisä murhe...
antaako vikakoodeja? vikoja voi olla monta. tulpat/johdot, bensanpaine, suodatin, läppäkotelo likainen, joku ilmavuoto, huonot kosketukset liitoksissa. saksan sivuilla juttua joskus että siellä imusarjan alla jotkut letkut menisivät tukkeeseen, en saanut kyllä tolkkua mitkä. taas meni kahdeksan väärin 

Partanen.net
mulla oli täsmälleen sama vika. loppujen lopuksi syy selvisi kun painoin kunnolla kaasua kuului järjetön paukaus ja auto sammui siihen
katsoin konepellin alle niin ahtoputken klemmari oli löystynyt ja putki irronnut. nyt toimii kuin unelma mutta tota klemmaria saa kiristellä noin 300Km:n välein
. siihen loppui myös tyhjäkäynnin vaeltelu
.



samantyyppisiä oireita täälläkin. Katsoppa tuo-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=59626
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Vieläkö on autossa vikaa? Itsellä teki yhtenä päivänä samanlailla. Hyvä että 80kmh sai vauhtia. Sitten auto jäi käymään kahdella pytyllä, sammutin ja menin kaverille juomaan kahvit. Sumpit juotuani uudestaan pihalle ja autoa korjaamolle ajamaan, niin enään ei juuri mitään vikaa. Pistin auton testerinpäähän ja vaikka vika tuntu kokonaan hävinneen, niin vikakoodeja ei ainakaan tuo autocomin testeri antanut, mutta auton käydessä tarkkailin diagnostiikkaan ja 2 ja 3 pytyssä hetkittäisiä sytytyshäiriöitä tyhjäkäynnillä, eli nuo ovat saman puolan takana. Hieman reilummilla kierroksilla ei häiriöitä. Uutta puolaa en vielä ostanut kun nyt taas toimii moitteetta? mistä lie tuo vika tullut ja mennyt :O
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Oil in connectors??
Voisko meillä olla sama vika? aiheutti mulla vaikka mitä vikoja. Googlaa M271 - oil in connectors
Kiitos teille jotka olette ideoita antanut. Kyllä tässä on jo epätoivo iskenyt. Auto on seissyt nyt 2 KUUKAUTTA pajalla. Siellä on veikkailtu vaihteisto aivoja, moottorin ohjaus tietokonetta. Joku läppämoottori on jo vaihdettu... toivon vaan että en omistais koko romua! Korjauskulut varmaan ylittää tuollaisen auton arvon.
Vie toiseen korjaamoon
Tutkitko sitä mahdollisuutta että liittimiin/johtoihin olis päässy öljyä esim nokka-akselintunnistimesta? Öljy voi valua piuhan sisällä esim. ahtopaineen säätömoottorille, mikä aiheuttaa tehon laskun. Ahtopaineen säätömoottori voi olla kunnossa, mutta öljy liittimessä saa sen vikatilaan.
No niin, hieman päivitystä. Eli auto toimii nyt lopulta kun jaksoin viedä sen veholle. Ja vika oli moottorin ohjain tietokoneessa. Että silleen... ihanan kallista! Täytyy kyllä sen verran kehua Pitäjänmäen vehon toimintaa että hyvin ne hoiti koko asian. Laskutus oli asianmukainen ja palvelu hyvä ja nopeasti hoidettu.