w202 230 kompressor pätkii, puutuu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

w202 230 kompressor pätkii, puutuu...

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

Olisiko jollain jotain hajua mistä vois lähteä etsimään vikaa. Eli moottori käynnistyy normaalia pidemmällä sahauksella. Ajossa sen huomaa kun kiihdyttä vähän kovemmin, niin tuntuu siltä kun rajoitin löisi päälle. Autolla kulkee max 110km/h , jonka jälkeen rupeaa pätkimään. Käytin auton veholla testerissä, ja siellä pääteltiin että ilmamassa mittari rikki. Vaihdoin sen ja ongelma pysyi. Kaikki tämä alkoi kun auto seisoi reilun kuukauden vaihteisto remontin takia. Laatikko pelittää kyllä mutta tuli tämä lisä murhe...
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Mulla oli vähän tuon suuntaisia oireita joskus ja syyksi osottautui polttoaine suodatin...jotain irti sisältä,ilmeisesti joku takaisku tms.venttiili joka hajonnut ja tukki sitten sen.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

antaako vikakoodeja? vikoja voi olla monta. tulpat/johdot, bensanpaine, suodatin, läppäkotelo likainen, joku ilmavuoto, huonot kosketukset liitoksissa. saksan sivuilla juttua joskus että siellä imusarjan alla jotkut letkut menisivät tukkeeseen, en saanut kyllä tolkkua mitkä. taas meni kahdeksan väärin :shock:
Partanen.net
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

Kiitos ideoista. Mitään vikakoodeja koneen käyntiin liittyvää ei ollut. Polttoaine ongelma se toki vois myös olla. Tuntuu siltä että kun moottori rupeaa ahtamaan niin pätkimen alkaa. Eli voisi olla polttoaineen puute.
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

mulla oli täsmälleen sama vika. loppujen lopuksi syy selvisi kun painoin kunnolla kaasua kuului järjetön paukaus ja auto sammui siihen :shock: katsoin konepellin alle niin ahtoputken klemmari oli löystynyt ja putki irronnut. nyt toimii kuin unelma mutta tota klemmaria saa kiristellä noin 300Km:n välein :twisted:. siihen loppui myös tyhjäkäynnin vaeltelu :D.
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

kiitti vinkistä, toi kuulostaa muuten ihan järkevältä. Voisi melkein tarkastaa mutta auto makaa tällä hetkellä autokorjaamolla. On ollut siellä jo kaksi viikkoa eikä vika kuulemma ole löytynyt. Rupea olemaan hieman masentunut olo.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Virranjakajassa oli vika 124 kun oli vastaavia oireita. Ja uuen virranjakajan myötä piti "hieman" ajotusta muokata(erittäin toennäkösesti vain inhimillinen virhe kasattessa)
Pienempi vika, isompi leka.
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

samantyyppisiä oireita täälläkin. Katsoppa tuo-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=59626
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

reilut kolme viikkoa auto ollut pajalla, eikä heillä hajuakaan mikä vikana...
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Vieläkö on autossa vikaa? Itsellä teki yhtenä päivänä samanlailla. Hyvä että 80kmh sai vauhtia. Sitten auto jäi käymään kahdella pytyllä, sammutin ja menin kaverille juomaan kahvit. Sumpit juotuani uudestaan pihalle ja autoa korjaamolle ajamaan, niin enään ei juuri mitään vikaa. Pistin auton testerinpäähän ja vaikka vika tuntu kokonaan hävinneen, niin vikakoodeja ei ainakaan tuo autocomin testeri antanut, mutta auton käydessä tarkkailin diagnostiikkaan ja 2 ja 3 pytyssä hetkittäisiä sytytyshäiriöitä tyhjäkäynnillä, eli nuo ovat saman puolan takana. Hieman reilummilla kierroksilla ei häiriöitä. Uutta puolaa en vielä ostanut kun nyt taas toimii moitteetta? mistä lie tuo vika tullut ja mennyt :O
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Däni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja Däni »

Mulla oli kanssa samantyyppistä vikaa CLK 230 k:ssa. Oli useamman kerran Veholla, kunnes vaihtoivat kampiakselin asentotunnistimen ja ahtopaineen säätömoottorin <= onko oikea nimitys? Eli siis näitten osien vaihdolla vika korjaantui.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Oil in connectors??

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Voisko meillä olla sama vika? aiheutti mulla vaikka mitä vikoja. Googlaa M271 - oil in connectors
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

Kiitos teille jotka olette ideoita antanut. Kyllä tässä on jo epätoivo iskenyt. Auto on seissyt nyt 2 KUUKAUTTA pajalla. Siellä on veikkailtu vaihteisto aivoja, moottorin ohjaus tietokonetta. Joku läppämoottori on jo vaihdettu... toivon vaan että en omistais koko romua! Korjauskulut varmaan ylittää tuollaisen auton arvon.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- kerroppa mihin oot vieny niin kaikki tietää kiertää kaukaa ton pajan..
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Vie toiseen korjaamoon

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Tutkitko sitä mahdollisuutta että liittimiin/johtoihin olis päässy öljyä esim nokka-akselintunnistimesta? Öljy voi valua piuhan sisällä esim. ahtopaineen säätömoottorille, mikä aiheuttaa tehon laskun. Ahtopaineen säätömoottori voi olla kunnossa, mutta öljy liittimessä saa sen vikatilaan.
Teemu78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 10.09.2007 20:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teemu78 »

No niin, hieman päivitystä. Eli auto toimii nyt lopulta kun jaksoin viedä sen veholle. Ja vika oli moottorin ohjain tietokoneessa. Että silleen... ihanan kallista! Täytyy kyllä sen verran kehua Pitäjänmäen vehon toimintaa että hyvin ne hoiti koko asian. Laskutus oli asianmukainen ja palvelu hyvä ja nopeasti hoidettu.
Vastaa Viestiin