Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!
Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!
Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Re: Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!
Paljonkos sitä väyryseen uppoaa,öljyä?Kuulostaa kohtuuhintaselta.Kylläkai tuo olis kohta ajankohtaista omaan kulkupeliinkin.Suoritetaanko muuten pikahuolloissa öljynvaihtoja?Studis1 kirjoitti:Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
C 30 cdi ////AMG
Mesen huolto-ohjelmaan ei kuulemma kuulu laatikkoöljyn vaihto. Mutta ei kai mikään öljy ikuisesti kestä, joten itse olen vaihdattanut automaattiöljyt n. 90 tkm:n välen Audeissa ja Mesessä. Mulla kyllä tämä offensiivi suodattimineen on maksanut n. 200-300 ekeä. Ei näitä laatikkoöljyjä ymmärtääkseni jokaisella huoltiksella osata tehdä - vaatii ammattitaitoa.
Re: Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!
No mun laatikkoon menee tarkalleen 7.2 litraa.Ja koska mun menopeli on -97 niin turbiinista löytyy tyhjennys roppu.Uudemmissa on poistunut tämäkin,joten kierrättämällä täytyy vaihtaa että vaihtuu myös turbiiniin,muuten öljypohjan irroitus pelkästään vaihtaa noin 3litraa.Toi hinta oli suotimen ja tiivisteen kanssa.nurmi73 kirjoitti:Paljonkos sitä väyryseen uppoaa,öljyä?Kuulostaa kohtuuhintaselta.Kylläkai tuo olis kohta ajankohtaista omaan kulkupeliinkin.Suoritetaanko muuten pikahuolloissa öljynvaihtoja?Studis1 kirjoitti:Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Tuo on kyllä sikäli pirullista, että kun menee ja ostaa säännöllisesti huolletun automaatti-Mersun, 400 tkm mittarissa, niin koskaan ei tiedä missä kunnossa laatikko on, onko öljyjä vaihdettu milloinkaan..Saattaa kyrvähtää jo heti huomenna. Tai sitten kestää maailman tappiin.
S-tanan Veho, minkä meille teki.. -ttu siitä firmasta ei ole kuin harmia..

S-tanan Veho, minkä meille teki.. -ttu siitä firmasta ei ole kuin harmia..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Niin justiinsa, kun kuulema uudessa autossa on eka öljyn vaihto loovaan 60000km ja sen jälkeen suositus 100000km.Niin mistä tosiaan tietää onko ex-omistaja vaihattanut 60000km jälkeen ollenkaan.Itse vaihatin veholla sen takia että jää jotain huoltohistoriaa näyttää mahdollisen auton myynnin yhteydessä.Eipä tarvii sit joojotella,,,on vaihettu...on vaihettu....Fenton kirjoitti:Tuo on kyllä sikäli pirullista, että kun menee ja ostaa säännöllisesti huolletun automaatti-Mersun, 400 tkm mittarissa, niin koskaan ei tiedä missä kunnossa laatikko on, onko öljyjä vaihdettu milloinkaan..Saattaa kyrvähtää jo heti huomenna. Tai sitten kestää maailman tappiin.
S-tanan Veho, minkä meille teki.. -ttu siitä firmasta ei ole kuin harmia..
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
-
seppo.kuisma
- Sisäänajossa

- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
haulla löytyy kaikkea kivaa tästä aiheesta.
Tässä yksi esimerkki.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... vaihteisto
Tässä yksi esimerkki.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... vaihteisto
Omassa autossa laatikko vaihtoi todella rumasti, varsinkin jos kierroksia oli vähän.
Aiempi omistaja oli vaihdattanut laatikon öljyt 89 tkm kohdalla ja ostaessani sen, siinä oli kilometrejä jo 223 tkm, eli 134 tkm samoilla laatikon öljyillä tuntui jo selvästi autoa ajaessa.
Uudet öljyt laatikkoon muuttivat tilanteen täysin, nyt ei vaihtamista huomaa käytännössä kuin kierroslukumittarista.
Suosittelen itsekin vaihtamaan määrävälein nuo laatikon öljyt, ainakin näihin sähkötoimisiin automaattilaatikoihin, joista minulla on kokemusta.
Aiempi omistaja oli vaihdattanut laatikon öljyt 89 tkm kohdalla ja ostaessani sen, siinä oli kilometrejä jo 223 tkm, eli 134 tkm samoilla laatikon öljyillä tuntui jo selvästi autoa ajaessa.
Uudet öljyt laatikkoon muuttivat tilanteen täysin, nyt ei vaihtamista huomaa käytännössä kuin kierroslukumittarista.
Suosittelen itsekin vaihtamaan määrävälein nuo laatikon öljyt, ainakin näihin sähkötoimisiin automaattilaatikoihin, joista minulla on kokemusta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kyllä kai ne litkut pitää sinne lootaan vaihtaa vaikka mitä muuta valehtelisivatkin... niinkuin jo todettu niin eihän siellä mikään öljy ikuisuutta pidä ominaisuuksiaan. Eikä siinä konkurssia tule jos ostaa 7-8 litraa öljyä ja suodattimen. Itsekkihän nuo öljyt voi vaihtaa, mutta eriasia on että maksaako vaivaa varsinkaan jos ei ole nosturia... ja mittatikkukin pitäs mielellään jostain saada että voi tarkistaa öljynmäärän.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
-
seppo.kuisma
- Sisäänajossa

- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
- juppepuputti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Itse kävin vaihdattamassa perjantaina öljyt koneeseen ja automaattilaatikkoon. (270€
) ...
Vaihdossa jälleen kerran legendaariset. Sanoin kaksi kertaaa ennen työn alkua asentajalle , että muistaa sitten tyhjätä turbiinistakin öljyt.
Eihän se niitä osannut tyhjätä ja sai opastaa että turbiinille on oma tyhjennysproppu. Siellä makas melkein 3 litraa öljyä , kun proppu avattiin.
Mielestäni ei ole mitään järkeä vaihtaa öljyjä (ja suodatinta) laatikkooon jos ei sitä tyhjennetä täysin ...
Ilmeisesti Jenkkipaxeissa ei ole turbiinille erikseen tyhjennysproppua ollenkaan
Vaihdossa jälleen kerran legendaariset. Sanoin kaksi kertaaa ennen työn alkua asentajalle , että muistaa sitten tyhjätä turbiinistakin öljyt.
Eihän se niitä osannut tyhjätä ja sai opastaa että turbiinille on oma tyhjennysproppu. Siellä makas melkein 3 litraa öljyä , kun proppu avattiin.
Mielestäni ei ole mitään järkeä vaihtaa öljyjä (ja suodatinta) laatikkooon jos ei sitä tyhjennetä täysin ...
Ilmeisesti Jenkkipaxeissa ei ole turbiinille erikseen tyhjennysproppua ollenkaan
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Sähkölootasta ilmeisesti kysymys.
Jos turpiinia ei tyhjää, menee öljyä suodattimen vaihdon kanssa 3,5 l.
Mittatikun voi tehdä esim. MIG/MAG-hitsauskoneen poltinletkun sisällä olevasta muoviputkesta. Näin tietty, jos on sellainen vanha käytettävissä.
Jos turpiinia ei tyhjää, menee öljyä suodattimen vaihdon kanssa 3,5 l.
Mittatikun voi tehdä esim. MIG/MAG-hitsauskoneen poltinletkun sisällä olevasta muoviputkesta. Näin tietty, jos on sellainen vanha käytettävissä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI



