Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Studis1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 26.07.2006 11:38
Paikkakunta: Tornio

Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!

Viesti Kirjoittaja Studis1 »

Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1536
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Joo siis mie en tiä, mitä se puhe on ollut, ettei mersussa ole laatikon öljynvaihtoa edes ehdotettu huolloissa?

Kuitenkin niitä on vaihdeltu paljon, onko kaikki sitten asiakkaasta kiinni, tajuaako pyytää jne...?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Re: Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Studis1 kirjoitti:Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
Paljonkos sitä väyryseen uppoaa,öljyä?Kuulostaa kohtuuhintaselta.Kylläkai tuo olis kohta ajankohtaista omaan kulkupeliinkin.Suoritetaanko muuten pikahuolloissa öljynvaihtoja?
C 30 cdi ////AMG
Oiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 04.10.2006 12:19
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Mesen huolto-ohjelmaan ei kuulemma kuulu laatikkoöljyn vaihto. Mutta ei kai mikään öljy ikuisesti kestä, joten itse olen vaihdattanut automaattiöljyt n. 90 tkm:n välen Audeissa ja Mesessä. Mulla kyllä tämä offensiivi suodattimineen on maksanut n. 200-300 ekeä. Ei näitä laatikkoöljyjä ymmärtääkseni jokaisella huoltiksella osata tehdä - vaatii ammattitaitoa.
Studis1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 26.07.2006 11:38
Paikkakunta: Tornio

Re: Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!

Viesti Kirjoittaja Studis1 »

nurmi73 kirjoitti:
Studis1 kirjoitti:Tulipas sitten vaihettua Öljyt v.loovaan veholla. 50000km oli ajettu entisillä öljyillä ja ei olleet pahatkaan,jopa punertavalta näyttikin.Sen verran kattelin kun siinä pöydällä oli 300000km ajettu samoilla öljyllä oleva loova palasina,niin ei näky ollut mitään lasten katottavaa.Laakerit lamellit,koneisto,kaikki sökönä ja auto oli 2000 mallin e-sarjalainen.Joten vaihtakaa ajoissa 180€ vaihto öljyineen veholla ja se on halpa siihen mitä laatikko remppa maksaa.Taas mennään eikä meinata!!!!!!
Paljonkos sitä väyryseen uppoaa,öljyä?Kuulostaa kohtuuhintaselta.Kylläkai tuo olis kohta ajankohtaista omaan kulkupeliinkin.Suoritetaanko muuten pikahuolloissa öljynvaihtoja?
No mun laatikkoon menee tarkalleen 7.2 litraa.Ja koska mun menopeli on -97 niin turbiinista löytyy tyhjennys roppu.Uudemmissa on poistunut tämäkin,joten kierrättämällä täytyy vaihtaa että vaihtuu myös turbiiniin,muuten öljypohjan irroitus pelkästään vaihtaa noin 3litraa.Toi hinta oli suotimen ja tiivisteen kanssa.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuo on kyllä sikäli pirullista, että kun menee ja ostaa säännöllisesti huolletun automaatti-Mersun, 400 tkm mittarissa, niin koskaan ei tiedä missä kunnossa laatikko on, onko öljyjä vaihdettu milloinkaan..Saattaa kyrvähtää jo heti huomenna. Tai sitten kestää maailman tappiin.

S-tanan Veho, minkä meille teki.. -ttu siitä firmasta ei ole kuin harmia..
:evil:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Studis1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 26.07.2006 11:38
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Studis1 »

Fenton kirjoitti:Tuo on kyllä sikäli pirullista, että kun menee ja ostaa säännöllisesti huolletun automaatti-Mersun, 400 tkm mittarissa, niin koskaan ei tiedä missä kunnossa laatikko on, onko öljyjä vaihdettu milloinkaan..Saattaa kyrvähtää jo heti huomenna. Tai sitten kestää maailman tappiin.

S-tanan Veho, minkä meille teki.. -ttu siitä firmasta ei ole kuin harmia..
:evil:
Niin justiinsa, kun kuulema uudessa autossa on eka öljyn vaihto loovaan 60000km ja sen jälkeen suositus 100000km.Niin mistä tosiaan tietää onko ex-omistaja vaihattanut 60000km jälkeen ollenkaan.Itse vaihatin veholla sen takia että jää jotain huoltohistoriaa näyttää mahdollisen auton myynnin yhteydessä.Eipä tarvii sit joojotella,,,on vaihettu...on vaihettu....
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Itellä tuli tosta 15v seisoneesta 250 projektista Automaattilootasta ihan kirkasta ja juoksevaa punaista nestettä :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
seppo.kuisma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja seppo.kuisma »

Mites siitä lootasta katotaan sitten öljypinnan korkeus, kun mulla (-97 kanssa)on mittatikun paikalla vaan sellainen muovinen tulppa??

Ja mitä öljyä sinne laitetaan, onko mersulla joku oma vai dextron I-III tai type F?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

haulla löytyy kaikkea kivaa tästä aiheesta.
Tässä yksi esimerkki.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... vaihteisto
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Omassa autossa laatikko vaihtoi todella rumasti, varsinkin jos kierroksia oli vähän.

Aiempi omistaja oli vaihdattanut laatikon öljyt 89 tkm kohdalla ja ostaessani sen, siinä oli kilometrejä jo 223 tkm, eli 134 tkm samoilla laatikon öljyillä tuntui jo selvästi autoa ajaessa.

Uudet öljyt laatikkoon muuttivat tilanteen täysin, nyt ei vaihtamista huomaa käytännössä kuin kierroslukumittarista.

Suosittelen itsekin vaihtamaan määrävälein nuo laatikon öljyt, ainakin näihin sähkötoimisiin automaattilaatikoihin, joista minulla on kokemusta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Kyllä kai ne litkut pitää sinne lootaan vaihtaa vaikka mitä muuta valehtelisivatkin... niinkuin jo todettu niin eihän siellä mikään öljy ikuisuutta pidä ominaisuuksiaan. Eikä siinä konkurssia tule jos ostaa 7-8 litraa öljyä ja suodattimen. Itsekkihän nuo öljyt voi vaihtaa, mutta eriasia on että maksaako vaivaa varsinkaan jos ei ole nosturia... ja mittatikkukin pitäs mielellään jostain saada että voi tarkistaa öljynmäärän.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Saksalaisia keskustelupalstoja katselin ja siellä väitettiin,
että MB yritti tehdä laatikosta "huoltovapaan", ts. ei tarvittaisi
öljynvaihtoa. Hiukan myöhemmin kanta muuttui ja öljynvaihto
tulikin tarpeelliseksi.

Itse kyllä vaihtaisin öljyt 60.000 - 100.000 km välein.
seppo.kuisma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja seppo.kuisma »

Kuulemma mittatikusta olisi ohjeet jossain foorumilla?onko tietoa missä?tai mitä sellainen kaupassa maksaa??
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Muistelen että KL:n sivuilla olisin joskus nähnyt, hintaa oli jotain 70eur !!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Itse kävin vaihdattamassa perjantaina öljyt koneeseen ja automaattilaatikkoon. (270€ :evil: ) ...

Vaihdossa jälleen kerran legendaariset. Sanoin kaksi kertaaa ennen työn alkua asentajalle , että muistaa sitten tyhjätä turbiinistakin öljyt.
Eihän se niitä osannut tyhjätä ja sai opastaa että turbiinille on oma tyhjennysproppu. Siellä makas melkein 3 litraa öljyä , kun proppu avattiin.

Mielestäni ei ole mitään järkeä vaihtaa öljyjä (ja suodatinta) laatikkooon jos ei sitä tyhjennetä täysin ...

Ilmeisesti Jenkkipaxeissa ei ole turbiinille erikseen tyhjennysproppua ollenkaan :shock:
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

juppepuputti kirjoitti: Ilmeisesti Jenkkipaxeissa ei ole turbiinille erikseen tyhjennysproppua ollenkaan :shock:
Eikä foorumin viisaiden mukaan uudemmissa mersunkaan askeissa
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Jos ei ole roppua turpiinissa, niin öljy vaihdetaan useammin tai vaihdetaan öljy kahteen kertaan eli ensimmäisen vaihdon jälkeen käytetään hieman ja taas vaihdetaan Suodatin vaihdetaan vain kerran). Korjaamoilla on huuhtelulaitteet, mutta tee se itse miehillä niitä ei yleensä ole.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Sähkölootasta ilmeisesti kysymys.
Jos turpiinia ei tyhjää, menee öljyä suodattimen vaihdon kanssa 3,5 l.
Mittatikun voi tehdä esim. MIG/MAG-hitsauskoneen poltinletkun sisällä olevasta muoviputkesta. Näin tietty, jos on sellainen vanha käytettävissä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vastaa Viestiin