
!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Juu, tuo on juuri noin, että heti vaihtoon vaan, jos lämpö ei nouse. Karstottuu paikat. Laitoin siis tän topikin noilla isoilla kirjaimilla, että näkys.lampinen kirjoitti:Mullakin oli tossa 203 c200cdi.ssä lämmot noin 60-70 astetta,tänään vaihdoin termostaatin ja nyt nousee yli 90astetta.vaikka ulkona tosin on +4 lämmintä mut rupes työntää sisällekkikin ihan eri tyyliin lämmintä ois pitänyt vaihtaa termari jo 3kk sitten.
Luulenpa, että moni ajelee koko talvenkin rikkinäisellä termarilla, jos on vaikka ostanu ekan diesel-Mersun, eikä tajua, että lämmön pitää nousta yli 80. Itellä kävi just noin. En tajunnu, että on rikki ennenkuin foorumilta sain vinkkiä. Kulutuskin putos heti puoli litraa satasella. En tajunnu totakaan, koska vei sittenkin niin vähän.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
[quote=Mullakin oli tossa 203 c200cdi.ssä lämmot noin 60-70 astetta,tänään vaihdoin termostaatin ja nyt nousee yli 90astetta.vaikka ulkona tosin on +4 lämmintä [/quote]
Millaisessa ajossa nousee 90 asteeseen ? Kyselen tätä koska pari vuotta sitten vaihdoin termarin ja muistaakseni silloin nousi näillä keleillä 90:n kaupunkiajossakin. nyt vaatii moottoritien noustakseen yli 80 asteen. Tuntuu siltä että termari alkaa taas olla vaihtokunnossa. Pakkasilla en ole vielä päässyt kokeilemaan. (203 200CDI)
Millaisessa ajossa nousee 90 asteeseen ? Kyselen tätä koska pari vuotta sitten vaihdoin termarin ja muistaakseni silloin nousi näillä keleillä 90:n kaupunkiajossakin. nyt vaatii moottoritien noustakseen yli 80 asteen. Tuntuu siltä että termari alkaa taas olla vaihtokunnossa. Pakkasilla en ole vielä päässyt kokeilemaan. (203 200CDI)
W203CDI
Millaisessa ajossa nousee 90 asteeseen ? Kyselen tätä koska pari vuotta sitten vaihdoin termarin ja muistaakseni silloin nousi näillä keleillä 90:n kaupunkiajossakin. nyt vaatii moottoritien noustakseen yli 80 asteen. Tuntuu siltä että termari alkaa taas olla vaihtokunnossa. Pakkasilla en ole vielä päässyt kokeilemaan. (203 200CDI)[/quote]
Kyllä ne pysyy ihan kaupunki ajossakin 90 sit jos käy pitkään tyhjäkäyntiä noin 80 lämmöt.tosin näillä keleillä.
Kyllä ne pysyy ihan kaupunki ajossakin 90 sit jos käy pitkään tyhjäkäyntiä noin 80 lämmöt.tosin näillä keleillä.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
Vaikuttaako patojen tilavuus siihen, kuinka lämpimänä niiden pitää muhia?
Saksassa olleessa cdi 320 (-00) avantti alkuperäinen termari oli 82-asteinen, jonka sitten korvasin vastaavalla. Nyt kyllä pata käy 82:ssa ja ihan kohtuuajassa (webaston avittamana), mutta pitäisikö nostaa se yli 90 asteen?
Saksassa olleessa cdi 320 (-00) avantti alkuperäinen termari oli 82-asteinen, jonka sitten korvasin vastaavalla. Nyt kyllä pata käy 82:ssa ja ihan kohtuuajassa (webaston avittamana), mutta pitäisikö nostaa se yli 90 asteen?

320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Kertokaahan nyt sitten tällaiselle AUTOTEKNIIKAN IHMELAPSELLE,miten hankala tuo termari on vaihtaa?Mulla on nimittäin sitten juuri tuo ongelma,josta täällä on puhuttu,eli lämmöt nousee ainoastaan karvan alle 80,
kilsoista riippumatta.Auto on tuotu italiasta viime keväänä,joten minun jos kenen pitäisi tuo termari uusia.Kiitosta "jukalle tampereelle",joka toit tämän asian esille täällä.Saattaa monilta säästyä sitä ylimääräistä pätäkkää tämän takia..
kilsoista riippumatta.Auto on tuotu italiasta viime keväänä,joten minun jos kenen pitäisi tuo termari uusia.Kiitosta "jukalle tampereelle",joka toit tämän asian esille täällä.Saattaa monilta säästyä sitä ylimääräistä pätäkkää tämän takia..
C 30 cdi ////AMG
Termarin vaihto ei todellakaan ole niitä hankalimpia hommia, mutta itse asiasa siinä vaihtuu samalla koko termarikotelo. Homma käy suunnilleen näin: moottorin suojamuovi pois, riittävästi nestettä pois, letkut ja anturin piuha irti. Uudessa termarikotelossa on uusi anturi. Kotelon kolme ruuvia auki. Kasaamisvaihe on tärkeämpi koska kone on alumiinia ja kannattaa käyttää oikeita momentteja. Termostaattikotelon ruuvit kiristetään 9 Nm:n. Aiheesta on foorumilla aikaisempiakin kirjoituksia toisten otsikoiden alla. Niistä voi löytyä lisävinkkejä.
W203CDI
Niin on ainakin tuossa:hanta kirjoitti:Termarin vaihto ei todellakaan ole niitä hankalimpia hommia, mutta itse asiasa siinä vaihtuu samalla koko termarikotelo. Homma käy suunnilleen näin: moottorin suojamuovi pois, riittävästi nestettä pois, letkut ja anturin piuha irti. Uudessa termarikotelossa on uusi anturi. Kotelon kolme ruuvia auki. Kasaamisvaihe on tärkeämpi koska kone on alumiinia ja kannattaa käyttää oikeita momentteja. Termostaattikotelon ruuvit kiristetään 9 Nm:n. Aiheesta on foorumilla aikaisempiakin kirjoituksia toisten otsikoiden alla. Niistä voi löytyä lisävinkkejä.
linkki: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 02&start=0
Tämä juttu on linkattu myös tämän ketjun ekassa viestissä. Siinä on vaihto-ohjetta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Onko Vitoon saatavana 92 asteen termostaattia
Onko Vitoon -00 CDI saatavana 92 asteen termostaattia?
Veholla tarjosi 85 asteista ja MB-osalla 87 asteista.
Kuulemma sprintterissä sama systeemi.
Kiitos, vinkkiä tänne
Veholla tarjosi 85 asteista ja MB-osalla 87 asteista.
Kuulemma sprintterissä sama systeemi.
Kiitos, vinkkiä tänne
Eri maissa on eri lämpöset termostaatit. Vaikka nää Suomen talvikelit taitaa olla nykysin, kuten Saksan vastaavatPotifaari kirjoitti:Vaikuttaako patojen tilavuus siihen, kuinka lämpimänä niiden pitää muhia?
Saksassa olleessa cdi 320 (-00) avantti alkuperäinen termari oli 82-asteinen, jonka sitten korvasin vastaavalla. Nyt kyllä pata käy 82:ssa ja ihan kohtuuajassa (webaston avittamana), mutta pitäisikö nostaa se yli 90 asteen?

Siittäkin huolimatta 92 varmaan olis parempi. Mutta pääasia lienee, että on ehjä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
CDI_koneessa nimenomaan oikea polttoaineenkulutus edellyttää oikeata,tarpeeksi korkeata käyntilämpötilaa .mittari kirjoitti:Eiköhän voi olla niinkin, että kaikki liikkuvat osat, laakeriöljyt ym., jäykistyvät pakkasen kiristyessä ja aiheuttavat lisää vastusta eli kulutus kasvaa. Huomaa sen auton kangistumisen siitäkin, ettei tahdo millään rullata vapaalla kovalla pakkasella. Tuskin moottorin lämmön nousu tai lasku muutamalla asteella kulutukseen vaikuttaa.jukka-tre kirjoitti:Lämpötila vs. kulutus pakkasella, uusi termari.
pakkasta on 17-20 astetta auton mittarissa. Ei nouse lämpö ihan 80-viivaan asti Kulutus tietokoneen mukaan 5,7.
Takaisin tullessa pakkasta noin 10 astetta. Nyt lämpö nousee yli 80 asteen ja pysyy siellä. Loppumatkasta kulutusmittarin lukema tulee alas nopeaan tahtiin ja pätkän lopussa on 5,3. Elikä siis kun moottorin lämmöt nousi, niin selvästi huomasi, kuinka kulutus tippu ihan "silmissä".
Jos ton pätkän ajaa plussa-kelillä, niin kulutus on yleensä 4,9-5,1. Varmaankin johtuu siitä, että moottori lämpiää nopeasti normaaliin.
Aikasemmin, kun termari oli rikki, niin lämmöt alle 70, välillä hädintuskin 60. Kyllä kulutus jo nousee tosi paljon, kun noin pienelläkin erolla tuli toi 0,4 litraa/100km.
Mites muilla ? Onko samat havainnot ?
Niinkuin lämpömittaristakin näkee on vaarallisen korkea JÄÄHDYTYSNESTEEN lämpötila vasta lähelle 120 astetta .
Lämpömittarin näytössä on aina viivettä koska termareissa ilmoitetaan niiden avautumislämpötila ,esim 92 . Tällaisen termarin sulkeutumislämpötila on kymmenkunta astetta pienempi . Jos mittarimme näyttäisi tämän lämmön vaeltelun kuten Skoda 1000 MB seitkytluvulla , tulisimme hulluksi .
Tämän jatkuvan sulkeutumisen ja avautumisen vuoksi termarit ovatkin kulutustavaraa .
Mesenkin mittarissa näkee pientä laskua ja nousua riippuen kuinka vedättää .
Mutta tämä moottorin hidas lämpiäminen on ongelma koska se kuluttaa lisää polttoainetta ja nokeaa moottoria normaalia enemmän joka lisää kulumista .
Ihmettelen miksei auton käyttöohjekirjassa ole mitään mainintaa auton talvikäytöstä käyntilämpöjen suhteen.
Käsittääkseni tuo jäähdyttimen suojamuovi onkin talviaikana pakollinen varuste .
Ja jotain hämärää on ainakin minun auton nestekierrossa koska paisuntasäiliökin alkaa lämmetä yhtäaikaa moottorin kanssa .
No tutkitaan kyllä tämä vielä selviää . Meillä ei tuollaisella jääkaapilla ajella . Ihmettelinkin aina kuinka naisväki joutuu Mesessä ajeleen turkki päällä .
anteeksi topicin lainauksesta, mutta luettuani alkoi sellanen asia ihmetyttämään että oisko minun 190E:ssä(2.0) vikaa termostaatissa kun matkaajossa lämmöt voivat jäädä jopa alle 60, ja paikallaan käyttäessä lämmöt nousee tosi nopeasti jopa 100 asteeseen vai onko tämä normaalia bensakoneessa? 

Lähtee kuin purkka tukasta..
Lämpöjen alhaisuus kielii termarin jumisesta. Paikoillaan nuo lämmöt saattaa herkästi noustakin tonne sataan. Kannattaa antaa auton käyä paikoillaan ja lämpöjen nousta. Flektin pitäisi kytkeytyä päälle kun lämmöt nouseen tuonne 110 asteen (??) paikkeille.retzki kirjoitti:anteeksi topicin lainauksesta, mutta luettuani alkoi sellanen asia ihmetyttämään että oisko minun 190E:ssä(2.0) vikaa termostaatissa kun matkaajossa lämmöt voivat jäädä jopa alle 60, ja paikallaan käyttäessä lämmöt nousee tosi nopeasti jopa 100 asteeseen vai onko tämä normaalia bensakoneessa?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Mitä maksaa termostaatin vaihto?
Mulla pyörii -03 W203 C270 CDI:ssä 60-70 asteen välissä lämmöt ainakin mittarin mukaan ja on ollut samassa koko ajan mitä auto on ollut reilu vuoden nyt. Myöskään kesällä ei nouse tuon ylemmäksi. Samanlaisessa toisessa autossa kun seurasin niin lämmöt pyöri n. 80 asteen nurkilla ja vähän yli. Mahtaako termostaatti olla rikki? Luulisi että jos se on rikki niin ei kovilla pakkasilla lämmöt juuri nousisi ollenkaan. Muistelen vaan jos ennen termostaatti oli rikki niin se yleensä oli jäänyt "auki" ja talvella ei saanut lämpöjä nousemaan kirveelläkään.
Mitä muuten kustantaa tuollainen termostaatin vaihto ko malliin? Voisin vaihtaa samalla kun alkaa seuraava huolto lähestyä.
Mitä muuten kustantaa tuollainen termostaatin vaihto ko malliin? Voisin vaihtaa samalla kun alkaa seuraava huolto lähestyä.
Ei termari välttämättä ole rikki
Minulla on C270 CDI ja viime syksynä vaihdettiin uusi termari.
Seuraavana viikonloppuna Ajoin Espoo - Turku välin molempiin suuntiin.
Ulkona oli noin viisi astetta pakkasta ja lämpötila pysytteli koko matkan vaan
noin 75 asteessa. Tämän jälkeen menin asennusliikkeeseen uudestaan ja
he totesivat saman -- Ei nouse lämpötila ei. Soittivat kuulemma
maahantuojalle, joka kysyi moottorin tyyppiä. Totesi, että tuon moottorin
hyötysuhde vaan sattuu olemaan nyt niin hyvä, ettei lämpene enempää.
Käskivät laittaa hieman pahvia syylarin eteen talven ajaksi ja toden totta
sen jälkeen lämmöt nousivat heti 85 asteeseen. Talvi nyt täällä etelän mailla
on ollut tällainen, etten ole päässyt testaamaan lämpöjä kunnon pakkasissa.
Seuraavana viikonloppuna Ajoin Espoo - Turku välin molempiin suuntiin.
Ulkona oli noin viisi astetta pakkasta ja lämpötila pysytteli koko matkan vaan
noin 75 asteessa. Tämän jälkeen menin asennusliikkeeseen uudestaan ja
he totesivat saman -- Ei nouse lämpötila ei. Soittivat kuulemma
maahantuojalle, joka kysyi moottorin tyyppiä. Totesi, että tuon moottorin
hyötysuhde vaan sattuu olemaan nyt niin hyvä, ettei lämpene enempää.
Käskivät laittaa hieman pahvia syylarin eteen talven ajaksi ja toden totta
sen jälkeen lämmöt nousivat heti 85 asteeseen. Talvi nyt täällä etelän mailla
on ollut tällainen, etten ole päässyt testaamaan lämpöjä kunnon pakkasissa.
Sama pää kesät talvet
Piti lisäämäni, että tuohon moottoriin C270 CDI on kuulemma viheliäistä
vaihtaa termaria, koska moottoria saa purkaa aika lailla, että termariin
pääsee käsiksi. En muista tarkkaa hintaa, koska tehtiin huollon yhteydessä,
mutta muistaakseni oli lähempänä 300 egeä (ei ollut Veho). Siihen varattiin
3 - 4 tuntia.
Tämän homman jälkeen minun autossani eivät tahtoneet polttoaineletkujen
pikaliittimet pysyä ensin kiinni. Saisivat olla kunnon klemmareilla kiinni,
mutta ei -- kaikesta pitää säästää -- "viiden sentin" arvoinen mitätön
muovinen osa ei pysy kiinni ja moottori ei suostunut käymään.
vaihtaa termaria, koska moottoria saa purkaa aika lailla, että termariin
pääsee käsiksi. En muista tarkkaa hintaa, koska tehtiin huollon yhteydessä,
mutta muistaakseni oli lähempänä 300 egeä (ei ollut Veho). Siihen varattiin
3 - 4 tuntia.
Tämän homman jälkeen minun autossani eivät tahtoneet polttoaineletkujen
pikaliittimet pysyä ensin kiinni. Saisivat olla kunnon klemmareilla kiinni,
mutta ei -- kaikesta pitää säästää -- "viiden sentin" arvoinen mitätön
muovinen osa ei pysy kiinni ja moottori ei suostunut käymään.
Samaa vikaa on minullakin, eli lämmöt ei nouse edes pikkupakkasilla kaupunkipyörityksessä ei niin millään ja maantietäkin saa ajaa pitkän matkaa ennenkuin ollaan siellä n.90. asteessa. Tosin ennen termarin vaihtoa lämmöt eivät nousseet millään yli 65 asteen.
Ja tuosta 270CDI:n termostaatin vaihdosta sanoisin, että alta tunnin taidettiin se vaihtaa kahteen mieheen. Jos moottorin purkamiseksi lasketaan suojamuovien poisotto, niin joutuuhan sitä purkamaan. Onhan se hiukan ahdas ja helpompi vaihtaa, jos konetta purkaa, mutta onnistuu se kyllä ilmankin.
-Niko
Ja tuosta 270CDI:n termostaatin vaihdosta sanoisin, että alta tunnin taidettiin se vaihtaa kahteen mieheen. Jos moottorin purkamiseksi lasketaan suojamuovien poisotto, niin joutuuhan sitä purkamaan. Onhan se hiukan ahdas ja helpompi vaihtaa, jos konetta purkaa, mutta onnistuu se kyllä ilmankin.
-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Ex:S124 E300 TDT '93
Vaihdoin termarin viikonloppuna (E270CDI), nyt tuon kyllä vaihtaisi alle tunnissa (kun tietää mitä pitää tehdä), 10 minuuttia meni tosin pelkästään siihen että sain uuden termarin paikoilleen, sen verran kettumaisesti polttoainerail on tiellä.nniemi kirjoitti:Samaa vikaa on minullakin, eli lämmöt ei nouse edes pikkupakkasilla kaupunkipyörityksessä ei niin millään ja maantietäkin saa ajaa pitkän matkaa ennenkuin ollaan siellä n.90. asteessa. Tosin ennen termarin vaihtoa lämmöt eivät nousseet millään yli 65 asteen.
Onhan se hiukan ahdas ja helpompi vaihtaa, jos konetta purkaa, mutta onnistuu se kyllä ilmankin.
-Niko
Ennen vaihtoa lämmöt tasaisesti 65, nyt maantieajossa kivasti 90 pinnassa MOT
Edit: ai niin, ja kannattaa hankkia torx-hylsysarja, sellaista ei olisi taloudesta löytynyt, mutta onneksi kaverini suositteli hankkimaan mikäli aikoo itse autolle jotain tehdä.
... Normaalia?!
Koko ajan lämmöt n. 70C vaikka ulkolämpötila plussalla.
Huollon yhteydessä pyysin vaihtamaan Vehossa, -eivät vaihtaneet. Kuulemma normaali lämpötila!
Huollon yhteydessä pyysin vaihtamaan Vehossa, -eivät vaihtaneet. Kuulemma normaali lämpötila!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: ... Normaalia?!
Jostain syystä joskus Vehosta tuntuu saavan täysin asiantuntemattomia lausuntoja. Se on iso talo ja monentasosta porukkaa hommissa. Eikä autoa siellä kannata käyttää. Vie vaikka Vänttiselle Tampereella. Eipä tartte ihmetellä. Tietää mitä tekee.pekkali kirjoitti:Koko ajan lämmöt n. 70C vaikka ulkolämpötila plussalla.
Huollon yhteydessä pyysin vaihtamaan Vehossa, -eivät vaihtaneet. Kuulemma normaali lämpötila!
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
alhaalla on lämmöt juu .
mikähän mahtaa olla torxin koko millä se termari irtoaa ,avaimia kyllä löytyy,mutta tod.näk liian pieniä .kolmevitonen ei taida riittää
mikähän mahtaa olla torxin koko millä se termari irtoaa ,avaimia kyllä löytyy,mutta tod.näk liian pieniä .kolmevitonen ei taida riittää
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Hylsy (eli siis todellakin sellainen jossa reikä, kokoluokitus on eri) 3/8" vääntiöllä, koko muistaakseni E8 (tai sitten E10koyama kirjoitti:alhaalla on lämmöt juu .
mikähän mahtaa olla torxin koko millä se termari irtoaa ,avaimia kyllä löytyy,mutta tod.näk liian pieniä .kolmevitonen ei taida riittää

Korjasin ilmeisesti epänormaaliksi :-)
Kuten muutama posti aikaisemmin kerroin, yritin vaihdattaa termostaatin Vehossa huollon yhteydessä, mutta eivät halunneet vaihtaa kun lämmöt ovat heidän mukaansa normaalit jos suojasäällä mittari näyttää 70C.
Uhmasin kuitenkin "asiantuntijoita" ja vaihdoin itse termarin.
Nyt ilmeisestikin auto on epänormaali kun lämmöt ovat -6C lämpötilassakin n. 90C.
Polttoaineenkulutus oli vielä päivällä ajaessani 118 km/h 7,2 L/100km.
Termostaatin vaihdon jälkeen samalla nopeudella kulutusmittari näytti 5,7 L/100km.
Inhottavaa ajaa näin epäkuntoisella autolla....
Uhmasin kuitenkin "asiantuntijoita" ja vaihdoin itse termarin.
Nyt ilmeisestikin auto on epänormaali kun lämmöt ovat -6C lämpötilassakin n. 90C.
Polttoaineenkulutus oli vielä päivällä ajaessani 118 km/h 7,2 L/100km.
Termostaatin vaihdon jälkeen samalla nopeudella kulutusmittari näytti 5,7 L/100km.
Inhottavaa ajaa näin epäkuntoisella autolla....

E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Korjasin ilmeisesti epänormaaliksi :-)
Joo nytte se on varmaan rikki, kun menit ominpäin ropeltaan. Valitappa seuraavassa huollossa Veholla, jotta nytte se käy liian kuumana ja polttoainetta ei kulu tarpeeksi. Voit vaikka siinä epäillä "liian laihaa seosta" tai jotain syyksi.pekkali kirjoitti:Kuten muutama posti aikaisemmin kerroin, yritin vaihdattaa termostaatin Vehossa huollon yhteydessä, mutta eivät halunneet vaihtaa kun lämmöt ovat heidän mukaansa normaalit jos suojasäällä mittari näyttää 70C.
Uhmasin kuitenkin "asiantuntijoita" ja vaihdoin itse termarin.
Nyt ilmeisestikin auto on epänormaali kun lämmöt ovat -6C lämpötilassakin n. 90C.
Polttoaineenkulutus oli vielä päivällä ajaessani 118 km/h 7,2 L/100km.
Termostaatin vaihdon jälkeen samalla nopeudella kulutusmittari näytti 5,7 L/100km.
Inhottavaa ajaa näin epäkuntoisella autolla....
Lopetin asioinnin kokonaan Vehon kanssa. En siksi, että olisin saanut jotenkin erityisen huonoa palvelua. Oikeestaan päinvastoin. Parikin kertaa sain tosi hyvin palvelua ruoste-laittojen kanssa ym. Mutta kun kaikki vaan on niin kallista, eikä palvelu ja osaaminen ainakaan parempaa ole. Verrattuna vaikka Vänttiseen, Heleniukseen, Tampereen autosähköön.
Toisaalta lootaöljyt vaihdatin Vehossa. Jos sattuu laukeen, niin onpa sitte jotain dokumenttia. Vaikkei se varmaan mitään oikeesti auta.
Mulla on tuossa Väykässä jo sen verran ikää, että merkkihuoltokirjalla ei ole väliä. Ja Tampereen seudulla ainakin em. firmojen leimaa pidetään jopa parempana, kun Vehon leimoja... Näin sanoo ainakin taksikuskit, jokka käyttää noita kans. Ei nyt varmaan takuuaikana, mutta sitte...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kyselin taannoin itsekin auton myyjältä tuosta moottorin lämpötila-asiasta ja hän vakuutteli, että lukuisien uusien CDi-koneiden käyttökokemusten perusteella on normaalia, että lämmöt pysyvät aina +75-80C tietämillä.
Liekö itsellänikin toisessa threadissä kertomani kova naftan kulutus johtuisi juuri tuosta viallisesta termarista?
Taidanpa testata itsekin vielä huvikseen, että mitä sanovat tuosta Vehon huoltopalvelussa. Voin sitten raportoida vielä heidän kommenttinsa asiasta myöhemmin.
Liekö itsellänikin toisessa threadissä kertomani kova naftan kulutus johtuisi juuri tuosta viallisesta termarista?
Taidanpa testata itsekin vielä huvikseen, että mitä sanovat tuosta Vehon huoltopalvelussa. Voin sitten raportoida vielä heidän kommenttinsa asiasta myöhemmin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv