AMG merkki takalaatikkoon?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

AMG merkki takalaatikkoon?

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Kohta koittaa toukokuu jolloin uusi auto c320 Cdi A Avantgarde AMG sport tulee taloon.

Mistä saisi tuollaisen AMG merkin takalaatikkoon hankittua? Jotenkin se on niin tyylikäs vaikka ihan ei varaa C63 malliin olekaan... 8)

http://forums.mbworld.org/forums/image. ... 647695[url][/url]
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ebaystä tuoteväärennöksenä :lol:
Tai aitona vehon tiskiltä?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Aapo.T kirjoitti:Ebaystä tuoteväärennöksenä :lol:
Tai aitona vehon tiskiltä?
ebaystä löytyy kyllä ihan aitojakin..
220.128 Black Mirror
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Netistä löytyy jos jonkinmoista..mutta suosittelen "tuoteväärennöstä" koska "tuoteväärennös" on autokin kun on "vain" puoli-AMG.. :lol: :lol:

No ei vainenkaan..onnittelut ilmeisen hienosta autosta muuten myös :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ostin kaksi ja toinen jäi käyttämättä .
40€ postikuluineen täytyisi saada.
0445642440, tai yyv
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Onnittelut minunkin puolestani! Olen jva:n kanssa samoilla linjoilla.Vain aitoihin suosittelisin aitoa tyyppimerkkiä..
C 30 cdi ////AMG
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kryptonite kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Ebaystä tuoteväärennöksenä :lol:
Tai aitona vehon tiskiltä?
ebaystä löytyy kyllä ihan aitojakin..
Juu, mutta jos hinta on sama tai joutuu maksamaan toimituskulut niin tuskin kannattaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

AMG merkki

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Eikö sitä oikeaa aitoa alkuperäistä AMG tehtaan tekemää merkkiä sitten saanut siihen samalla kun ostit sen?

Siis ymmärsin että uusi mersu AMG paketilla . Ja asiakas etsiköön
merkin siihen vaikkapa internet huutokaupoista . ??!

Jo on mersulla mennyt lisävaruste hommat vaikeiksi .
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja jva »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Eikö sitä oikeaa aitoa alkuperäistä AMG tehtaan tekemää merkkiä sitten saanut siihen samalla kun ostit sen?

Siis ymmärsin että uusi mersu AMG paketilla . Ja asiakas etsiköön
merkin siihen vaikkapa internet huutokaupoista . ??!

Jo on mersulla mennyt lisävaruste hommat vaikeiksi .
Syy on varmaankin se että AMG-Sport/Styling ei ole AMG ja jostain syystä Mersu ei ole kehittänyt omaa merkkiä AMG-Stailatuille autoille.
Eli siis AMG-logo Mersun takaluukussa kertoo heidän politiikkansa mukaan siitä että kyseessä on AMG-Mercedes luita, ytimiä ja sydäntä (eli moottoria) myöten..eli ei "vain" korisarja ja muita kieltämättä mukavia varusteita.
AMG:n kohdalla "se juttu" joka tekee Mersusta AMG:n on minusta juuri se moottori josta löytyy mm. sen kokoonpistäneen mekaanikon signeeraus, joka yhtenä osatekijänä kruunaa sen että AMG-Mersun sydän on uniikkiyksilö ja sitä myötä koko auto..
Ja kovastihan Mersu markkinoinnissaan haluaa korostaa juuri sitä että AMG-Mercedes on yksilö ja vieläpä erityinen ja ainutlaatuinen yksilö..siinä varmaan suurin syy sille miksi he mieluusti panttaavat noita AMG-logoja.

Ehkäpä Mersun markkinointipuoli voisi miettiä AMG-Styling autoille jotakin samantapaista kuin Audilla on S-Line, johon siis kuuluu myös S-Line logot autoon, jolloin hierarkia on S-Line,S ja RS kun mennään sporttisesta Audista kohti varsinaista "räyhämallia".
Jossain vaiheessa Audilla oli jopa sellainen politiikka noiden logojen kanssa että aika pitkin hampain, jos ollenkaan, merkkiliike myi esim RS-logoja ellei asiakkaalla ollut hallussaan RS-Audia.

Ymmärrän kyllä hyvinkin sen että AMG-stailattu Mersu ansaitsisi myös jonkin logon erottuakseen massasta ja siksi olisi mukavaa jos Mersu kehittäisi jonkinmoisen logon sitä tarvitseville Audin S-Line tyyliin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jva kirjoitti: AMG:n kohdalla "se juttu" joka tekee Mersusta AMG:n on minusta juuri se moottori josta löytyy mm. sen kokoonpistäneen mekaanikon signeeraus
Missähän kohtaa kyseinen nimi mahtaa sijaita, erityisesti kiinnostaa M104 moottori?

Oikea AMG ei merkkejä tarvitse.... Ja toisaalta ei aito vielä vähemmän.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

AK47 kirjoitti: Missähän kohtaa kyseinen nimi mahtaa sijaita, erityisesti kiinnostaa M104 moottori?
Ei missään.
Nimmarit löytyy vasta mallivuodesta 2003 alkaen ja ensimmäiset nimikoidut koneet ovat sitämyöden M112K, M113 ja M113K.

Siltikin AMG:n pata on yhden miehen periaatteella tehty vaikka lappu päältä puuttuisikin. Jos lappu löytyy niin sitä ei voi olla huomaamatta, se on siinä päällä parhaalla paikalla.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Top Gearissahan tuota käsinkokoamista käsiteltiinkin. Oli muuten aika huima tahti mitä kasasivat noita AMG koneita "käsin" :lol: Vielä kun muistaisi missä jaksossa siitä oli juttua...
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Vaikka onkin köyhänmiehen AMG niin ovat kuitenkin ympäri autoa viljelleet AMG merkkiä sisätiloissa. Esimerkiksi matoissa ja kynnyslistassa sekä muunmuassa jarrusatuloissa.

Ei saa tuota w204 AMGta vielä kiisselinä, pitää sitten mennä uudelleen kauppaan jos niikseen tulee. :D

Riittää kuitenkin mulle tuokin, tutkailin että melkein 700 nm vääntöjä ja vajaat 300 heppaa softaavat tuosta ulos. :wink:
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jani Anttila kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Missähän kohtaa kyseinen nimi mahtaa sijaita, erityisesti kiinnostaa M104 moottori?
Ei missään.
Nimmarit löytyy vasta mallivuodesta 2003 alkaen ja ensimmäiset nimikoidut koneet ovat sitämyöden M112K, M113 ja M113K.

Siltikin AMG:n pata on yhden miehen periaatteella tehty vaikka lappu päältä puuttuisikin. Jos lappu löytyy niin sitä ei voi olla huomaamatta, se on siinä päällä parhaalla paikalla.
Jep, ei näy lappuja C36:n moottorissa. No, sen venakopan päällä olevan AMG merkin siinä kestää katsella. Siitä on kyllä näemmä kromit alkanut irrota vissiin lämmön takia, kun on muovia se merkki ;) Pitäisköhän käydä oikein kokeilemassa myykö ne veholla tuota merkkiä ilman rekkarinumeroa tai alustanumeroa...

Tuota, asian vierestä hieman. Onko se AMG:n tarra siinä lukkopellissä pakollinen katsastuksessa? Se merkki missä lukee teho yms tietoa. Oon kuullut että joidenkin tarrojen puuttumisen takia on uudempia autoja saanut hylsyn. Mulla puuttuu tarrasta puolet.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

AK47 kirjoitti: Onko se AMG:n tarra siinä lukkopellissä pakollinen katsastuksessa?
Ei ole pakollinen. Mutta jos kyseessä on joku peltilätkä runkonumeroineen jne. niin on varmaan hyvinkin pakollinen.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja jva »

AK47 kirjoitti:
Oikea AMG ei merkkejä tarvitse.... Ja toisaalta ei aito vielä vähemmän.
No, en kyllä keksi yhtään syytä miksi aidon AMG:n omistajan pitäisi autostaan AMG-lätkä irroittaakaan?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

sa_mmy kirjoitti: Ei saa tuota w204 AMGta vielä kiisselinä, pitää sitten mennä uudelleen kauppaan jos niikseen tulee. :D

Riittää kuitenkin mulle tuokin, tutkailin että melkein 700 nm vääntöjä ja vajaat 300 heppaa softaavat tuosta ulos. :wink:
C30AMG oli jonkinmoinen kokeilu siitä olisiko asiakkaat jo valmiita diesel-AMG:hen, ilmeisesti eivät olleet koska sen valmistus lopetettiin suht nopeasti. Harmi sinänsä jo sekin, mutta luulenpa että ei tässä tosiaan kaukaa mene niin näemme jälleen AMG-dieselin..jos nyt jotain "hyötyä" pitäisi ilmastonpelastamistrendistä etsiä niin ehkä se voisi olla se että AMG-dieselit tekevät paluun :)

Vaan kyllähän se hienonhieno peli on tuo "tavallinenkin" iso diesel suorituskyvyltään, kuten nuo antamasi luvut kertovat..samaa voiman tuomaa ajamisen helppoutta kun hakee bensakoneelta niin isoa kasia saa pellin alle laittaa ennekuin sitä helpoutta löytyy,eli hieno moottori se on tuo "tavallinenkin" diesel.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos autossa on AMG-korisarja, niin kai se erottuu silmällä
ilman merkkiäkin...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Merkki nostaa auton arvoa noin tonnin. :D
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Eiköhän se oo sama ku laitat fiiattiin ferrarin merkit..ku vajaaseen mersuun AMG:n lätkät...
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Jarppa kirjoitti:Eiköhän se oo sama ku laitat fiiattiin ferrarin merkit..ku vajaaseen mersuun AMG:n lätkät...
He he,juuri näin... :D
C 30 cdi ////AMG
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: AMG merkki

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jva kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Oikea AMG ei merkkejä tarvitse.... Ja toisaalta ei aito vielä vähemmän.
No, en kyllä keksi yhtään syytä miksi aidon AMG:n omistajan pitäisi autostaan AMG-lätkä irroittaakaan?!
Vetää semmoinen merkki turhaan rinnalle kiihdytyskilpailijoita... Näytäppä siinä siten kerran että oikeasti on kulkupuolellakin AMG:tä eikä pelkkää korisarjaa autossa, niin taatusti nasahtaa sakot ;)

Makukysymys tämäkin, itselle riittää AMG merkki siellä konepellin alla, en tarvitse takaluukkuun muita merkkejä kun tähden ja ehkä 200D tai 200CDI :) Pitäähän sitä nimittäin joissakin autoissa valehdella tehoja normaalista poiketen "väärinpäin"=alaspäin, jotta keskimäärin pitää merkit kutinsa.

Joo, eli ei tartte sitten ruveta kyselemään mistä ihmeestä se tehokilpi/tarra saadaan katsastusta varten. No, voishan tuon varmistaa konttorilta ennen katsastusta jos jää huolettamaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

No, näkökulmahan se on tuokin ja miksei ihan perusteltukin, mutta henk.koht en ole koskaan ymmärtänyt mikä on se pointti näissä "sleepereissä"/todellisen tehon ja suorituskyvyn kätkemisessä?!
Jos minulla olisi RS-Audi tai KUN minulla joskus on AMG-Mercedes niin kyllä se saa myös näkyä asianmukaisen logonkin osalta.
Minusta koko sleeper-idea on vähän sama kuin jos irrottelisin Porschesta koripellit ja laittaisin tilalle vanhan kuplavolkkarin kuoret jotta kukaan ei tietäisi että se on oikeasti Porsche..mitä järkeä siinä on?!

Minä omalta kohdaltani näen esim AMG-Mersun(samoin kuin vaikkapa Porschet ja RS-Audin paljon enemmän kokonaisuutena kuin vain moottorina, korisarjana, ulkonäkönä tai suorituskykynä. Se on yksi, hienon makean muikea kokonaisuus johon kuuluu yhtenä, joskin pienenä, osasena sekin että se näkyy myös ulospäin mikä se on..eli AMG..tai mikä se nyt kulloinkin onkaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

En halua ottaa kantaa asiaan sen syvempää, koska en usko oikeaan tai väärään, mutta kerron havaintoni asiasta:

Ystävälläni ja tuttavallani olivat melkein samat autot, jotka lukeutuvat saksalaiseen premium-luokkaan. Ystäväni auto oli aito ylitehoversio kaikkine alusta parannuksineen; tuttavallani oli vastaava look a like -versio pienillä lisämausteilla, kuten isommat vanteet, madallettu ja muokattu alusta ja sisusta, mutta pienemmällä moottorilla. Auto oli vastaava ulkoisesti täydellisesti, mutta omasi vielä enemmän räyhäkkäitä aineksia, ihan hillityllä asetelmalla kauitenkin. Ystäväni oli käärmeissään tuttavani autosta ja sen valheellisista tunnuksista. Lähipiirin autoista tietämättömät yksilöt pitivät selvästi enemmän look a like -versiosta, kun ulkonäköä oli OEM:n astelmia enemmän. Ystäväni alleviivasi jatkuvasti autonsa alkuperää ja sen kalliita kuluja. Perstuntumalla isompi ja leveämpi rengastus sekä uusi alusta set up tuntuivat vain jämäkämmältä ja tunnokkaammalta look a like -autossa, vaikka moottori ei vastannut aivan ulkonäköä. Kun Ystäväni myi autonsa, Hän ei saanut autostaan pitkän myynti ajan jälkeen aivan odostustensa mukaisesti. Itse asiassa, suhteessa hankintahintaan menetys oli todella kova. Tuttavani auton kohtalosta en tiedä, mutta hinnat eivät ole niin kauhean kaukana toisistaan, etenkään verrattuna hankintahintoja. Bensakulut ja huolto olivat ilmeisesti paljon kalliimpaa Ystävälläni, jolle oli kuitenkin tärkeintä, että auto oli täysin orginaali.

Kun liimaat valtavirtaraaserin peffaan AMG-laatan, voit aiheuttaa jollekin autoilijalle itkua ja unettomia öitä sekä kaivertavaa halveksuntaa...
Matala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:49

Re: AMG merkki takalaatikkoon?

Viesti Kirjoittaja Matala »

sa_mmy kirjoitti:Kohta koittaa toukokuu jolloin uusi auto c320 Cdi A Avantgarde AMG sport tulee taloon.

Mistä saisi tuollaisen AMG merkin takalaatikkoon hankittua? Jotenkin se on niin tyylikäs vaikka ihan ei varaa C63 malliin olekaan... 8)

http://forums.mbworld.org/forums/image. ... 647695[url][/url]
Oletko varma, ettei AMG-pakettiin kuulu logoa? Muistelen nähneeni Pitäjänmäen Veholla valkoisen C220 sedanin, jossa tuo logo oli takana.

Mitä itse asiaan tulee, AMG-logo kuuluu vain aitoihin AMG-autoihin, piste. Sitäpaitsi, oikeat AMG-miehet näkevät heti onko kyseessä feikki vai aito.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Korituunaukset on kyllä mielestäni erittäinkin tervetulleita, mutta merkit määrää jollain tasolla auton todellisen identiteetin ja merkeillä "huijaaminen" on jollakin tavalla hölmöä. Vähän kuin kulkisi banaani lahkeessa yökerhossa ;)

203:ssa tuollainen feikki voisi mennä helpostikkin läpi, mutta 204:ssä AMG ja "AMG" on täysin erinäköiset autot. Leikkiversio ei loppujen lopuksi ole sinne päinkään ja tulet varmasti keräämään huvittuneita hymyjä asiaa tuntevilta henkilöiltä. Itselleni tulisi moisesta mieleen heti että autossa olevat ehostukset ovat jonkun teinipojan asentamaa halpaa jälkituotantoa kun on kerta merkkikin laitettu.

Se korisarjatuunattu malli on hieno auto ja mielestäni paljon hienompi rehellisesti sellaisena kuin se on. Älä pilaa hienoa autoa merkeillä jotka ei siihen kuulu.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

"Sway bar" kirjoitti ihan hyvin tuossa edellä, mutta siitä päästäänkin oikeastaan vähän syvemmälle tämän asian problematiikkaan..vaikka "Sway-bar" itse ei siis sinänsä kantaa syvemmin ottanutkaan. :)

Yleisesti ottaenhan on niin että oli kyseessä sitten M-BMW,AMG-Mercedes tai S- ja varsinkin RS-Audi, niin aina löytyy lukuisa joukko "tuunaajia" jotka rakentavat rahaa ja vaivaa säästelemättä ajokistaan ulkoisesti esikuvansa..eli siis ko merkin räyhämallin kopion.
Ääriesimerkkinä tästä voisin mainita puolitutun kaverin joka osti Saksalaisen Premium-merkin auton,uudenkarhea, ei ihan sitä räyhämallia, mutta kuitenkin tehokkaamasta päästä. Alle vuodessa auto oli rakennettu täydelliseksi kopioksi esikuvastaan sekä sisätiloiltaan että ulkoisesti..hauskinta tai ikävintä asiassa oli se että kun tämä kopio oli valmis, se oli niellyt kaikkineen sen verran rahaa että sillä summalla olisi voinut ostaa jo sen rakentelun esikuvankin.. :shock:

Nyt siis kysymys kuuluu: miksi halutaan rakentaa kopio?! Mielipiteitä voi olla monia ja kovin moni tuskin edes sitä tunnustaa tai myöntää..mutta väitän että rakentelun perimmäinen motiivi on hyvin usein se että halutaan näyttää ulospäin että auto olisi AMG tai M ja sitä kautta sitten saada aikaiseksi kateellisia reaktioita naapureissa, työkavereissa ym ym ym eli siis uskotellaan muille että on kyennyt hankkimaan AMG:n..ja mikä tämän toiminnan todellinen tarkoitus on, sen voi jokainen arvioida itse.
Huvittavinta tässä on se että ne meistä ketkä ymmärtävät mitä AMG tarkoittaa, erottavat kopion parissa sekunnissa ja ne jotka eivät erota, tuskin muutenkaan tajuavat mitä erikoista on kirjaimissa "AMG".

Moni varmasti ääneen sanoo motiivikseen sen että haluaa autostaan vakiota paremman näköisen. Mielestäni perustelu ontuu pahasti, koska miksi pitäisi rakentaa AMG- tai M-kopio, kun tarjolla on monta laadukasta pajaa joiden tarjonta kattaa kaiken moottorin piristyksestä korisarjojen kautta sisätilojen muokkaamiseen.
Mersun osalta jos muutamia mainitaan niin ensinnä tulee mieleen vaikkapa Carlsson,Brabus...listaa voisi helposti jatkaa.

Eli: MIKSI IHMEESSÄ esim edellä mainitsemani heppu ei käyttänyt rahaansa siihen että olisi laittanut autoaan vaikkapa Carlssonin tai Brabuksen kaltaisen valmistajan taatusti laadukkailla tuotteilla ja sitä kautta tehnyt autostaan massasta erottuvan yksilön, mieluummin kuin kopion jostain mitä se ei tosiasiassa ole?!

Tämä ei sitten liittynyt enää mitenkään keskustelun aloittajan AMG-lätkän hakuun, vaan kopioiden rakentamiseen yleensä.
Kuten jo olen tuonut esille, ymmärrän hyvin ja täysin kysyjän pointin, enkä ole sitä tyrmäämässä sen kummemmin :)

Ja onhan nämä makuasioita toki myös, mutta henk.koht näen asian siis siten että AMG-Mercedes ei ole vain "hienon näköinen", vaan paljon laajempi ja hienompi kokonaisuus..ja siksi itse päätyisin ratkaisuun jossa rakentaisin Mersusta mieluummin vaikkapa Carlssonin tuotteilla uniikin kuin tekisin siitä AMG:n kopion..ja ainahan sitä voi AMG:täkin käyttää Brabuksen kautta jos haluaa.....pilata aidon AMG:n.. :shock: :lol:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Kuva

8)
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

# On ihan totta, että paranteluun käytetyt olisivat voineet avata tien lippulaivaan?

# Ehkä tuttavani olikin esteetikko, ja halusi juuri tuollaisen auton pienemmällä moottorilla?

# Nauttiko Ystäväni koskaan oikeastaan autostaan, kun kaikki energia meni vahtaamiseen, oikaisemiseen ja kritisoimiseen?

# Tuttavani olisi voinut tietysti valita toisen parantelulinjan, kuten Brabus, Lorinser mersuilla, mutta en tiedä, millaiset mahdlollisuudet olivat kyseiselle automerkille. Olemme jälleen kuitenkin samojen kysymysten äärellä: kopio kuin kopio?

# Autoon kannattaa suhtautua jäsentäen, analyyttisesti, mitkä komponentin on erilaiset, vaihdettu tai muunneltu verttauna taviksen ja erikoismallin välillä. Mitään suurempaa tai abstraktia arvoa, siis sädekehää tai ylemmyyden viittaa, en valitettavasti ole havainnut, kun olen Isäni autoja ajellut, vahaillut ja ruuvaillut. Mitä eroa on, jos itse, autovalmistaja tai tuunaajavalmistaja tekee autostasi hieman urheilullisemman? Onko autonvalmistajan valitsemat muutokset omaa valintaa paremmat? Insinöörinörtit sopivat lisäävänsä pari lippaa sinne tänne ja penkkeihin vähän tikkejä, jonka jälkeen ostaja häikäistyy, kun auto on orginaali sporttispurttiversio?

# Itse haluaisin CLK 55 avona (A208).
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sway-bar kirjoitti: Mitä eroa on, jos itse, autovalmistaja tai tuunaajavalmistaja tekee autostasi hieman urheilullisemman?
Siinä on se ero että kun itse tekee kopion siitä autovalmistajan tuotteesta, syntyy väistämättä ennemminkin "wannabe-tuote" kuin esteettinen ilo silmälle..kun rakentaa itse, niin varmaan sitten kannattaisi rakentaa ITSE, eikä kopioida autoa jonka haluaisi muttei voi saada.
Niinkuin on ollut esillä, useimpiin automerkkeihin löytyy lukuisa määrä erittäin laadukkaita tuotteita valmistavia tekijöitä joiden avulla autosta voidaan rakentaa melkein ihan mitä vain, laadukkasti ja näyttävästi..mutta kopioimatta.

Ja niinkuin sanoin: oikeastaan irvokkainta koko jutussa on se että ne jotka tietävät mitä kirjaimet AMG tarkoittavat, huomaavat sekunnissa onko kyse aidosta AMG:stä vai "wannabe-AMG:stä" ja ne jotka eivät kirjainyhdistelmän merkitystä tiedä, eivät siitä osaa myöskään piitata millään tavalla..

Audilla homma on hoidettu mielestäni hyvin, esimerkkinä A4 sarja:
Perus A4 - S-Line A4 - S4 - RS4. Jokainen auto on omanlaisensa, erottuu muista, muttei ole samanlainen kuin toinen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin