Turbon asento

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Turbon asento

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Nyt tulee jo varmaan moneen kertaan koluttua juttua mutta ajattelin kuitenkin hakemisieni jälkeen kysäistä, että miten coolerin asennus käytännössä tapahtuu (todella tiedoton tapaus olen mutta kova halu tehä kaikki ite :) )


Tai siis lähinnä kiinnostaisi tietää miten tuo turbo "käännetään" jotta sen coolerin siihen väliin saa ? raakasti vaan pultit auki solmu uuten asentoon ja pultit kiinni vai onko jokin parempi tapa ? Ja sitten kun jonkun verran hitsari olen niin minkälainen homma on cooleri itse tehdä ? Siis minkälainen laitos se tarkalleen on rakenteeltaan ? :shock:[/b]
Viimeksi muokannut Wigilante, Ti 04.03.2008 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Toyota Supran ja Nissan 300 ZX coolerin kennojen sisustus näyttää tälläseltä, eiköhän ne kaikki ole suunilleen samanlaisia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Ookoo kiitti kuvasta :) mutta...

mitäs ihmettä ? ? kuitenkin väitän, että moni on väittänyt, että on tehnyt tuollaisen coolerin itse :shock: on siis varmaan jostain hommannut tuollaista "elementti" värkkiä tuskin onnistuu itse jokaisen noiden pikkuriman tuonne sisään ujuttaminen :shock: .... Eli mistäs värkit on tulleet ??
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis tota ns. raaka kennoahan myy moni jäähdytin kauppa ja sitten vaan kolvaat siihen päädyt... tai siis tigillä hitsaat..

mutta miksi haluut tehdä sen itse kun valmiitakin saa jo niin halvalla että tuskin maksaa vaivaa :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Juuri itsekin kirjoitelin tuota mitä eicca jo sanoikin. Jäähdytinkorjaamot yms. myy raakakennoja. Mutta miksi tehdä itse kun huomattavasti halvemmalla saa yhtä hyvän tai jopa paremman? Tässä kohtaa minäkin kyllä säästin ja laitoin valmiin... Just tuollaisen 300ZX pöntön.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

soittelin viimeviikolla tonne jäähdytinpalvelu vuoriselle ja kyselin kennojen hintoja ni oli semmonen 390mm*617mm*50mm paksu aihio n.300€
ja paksummat ja suurinpiiretin samankokoset noin 350€.

jos tilaa on kohtuudella ni noita kiinalaisia saa ainakin halvalla ja ovat kai toiminnaltaankin ihan ok.?
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Joo en mä nyt sitten varmaan rupeekaan tekemään ja ehkä ainut syy olisi omatekoiseen ollut se, että saa tarkkaan oikean kokoisen jne. taidanpa tilata jostain esim. proturbo nähtävästi myy aikas etullisesti jotain varastontyhjäys erää jos niitä vielä on.. Mutta nyt vielä askarruttaa tuo turbon "kääntäminen" ja tuli vielä mieleen että mikäs tämä ahtopaine mittarin kaveriksi laitettava mittari nyt olikaan pakopaine mittari ? vaikos.... mistäs sellainen... mitä maksaa ja mitä hyötyä ? (siis ei vakio solmun kanssa)
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

www.holysmoke.fi ja sieltä HSD shop. Löytyy valmiita kuulereita. Jälkikin on siistimpää kuin suomen vastaavat. :D
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Joo komeeta kamaa oli holysmoken sivuilla paitti nyt silikooni mutkia vähän niukasti... Ikävää toistoa mutta kukaan ei vieläkään ole kertonut tuosta turbon "kääntämisestä" :)
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei se kääntäminnen sen ihmeellisempi homma ole kun löysäät ne kompura koteloa kiinni pitävät pultit ja käännät haluamaasi asentoon ja kiristät pultit, ja pakopesän kanssa sama juttu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Keskiosa pitää kuitenkin olla pystyssä. Öljynpaine päälle ja paluu alas.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mika.T kirjoitti:Keskiosa pitää kuitenkin olla pystyssä. Öljynpaine päälle ja paluu alas.
Juu ainakin lähes, muistaakseni 15 astetta saisi olla maksimmissaan kallellaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin