Nyt tulee jo varmaan moneen kertaan koluttua juttua mutta ajattelin kuitenkin hakemisieni jälkeen kysäistä, että miten coolerin asennus käytännössä tapahtuu (todella tiedoton tapaus olen mutta kova halu tehä kaikki ite )
Tai siis lähinnä kiinnostaisi tietää miten tuo turbo "käännetään" jotta sen coolerin siihen väliin saa ? raakasti vaan pultit auki solmu uuten asentoon ja pultit kiinni vai onko jokin parempi tapa ? Ja sitten kun jonkun verran hitsari olen niin minkälainen homma on cooleri itse tehdä ? Siis minkälainen laitos se tarkalleen on rakenteeltaan ? [/b]
Viimeksi muokannut Wigilante, Ti 04.03.2008 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitäs ihmettä ? ? kuitenkin väitän, että moni on väittänyt, että on tehnyt tuollaisen coolerin itse on siis varmaan jostain hommannut tuollaista "elementti" värkkiä tuskin onnistuu itse jokaisen noiden pikkuriman tuonne sisään ujuttaminen .... Eli mistäs värkit on tulleet ??
Siis tota ns. raaka kennoahan myy moni jäähdytin kauppa ja sitten vaan kolvaat siihen päädyt... tai siis tigillä hitsaat..
mutta miksi haluut tehdä sen itse kun valmiitakin saa jo niin halvalla että tuskin maksaa vaivaa
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Juuri itsekin kirjoitelin tuota mitä eicca jo sanoikin. Jäähdytinkorjaamot yms. myy raakakennoja. Mutta miksi tehdä itse kun huomattavasti halvemmalla saa yhtä hyvän tai jopa paremman? Tässä kohtaa minäkin kyllä säästin ja laitoin valmiin... Just tuollaisen 300ZX pöntön.
soittelin viimeviikolla tonne jäähdytinpalvelu vuoriselle ja kyselin kennojen hintoja ni oli semmonen 390mm*617mm*50mm paksu aihio n.300€
ja paksummat ja suurinpiiretin samankokoset noin 350€.
jos tilaa on kohtuudella ni noita kiinalaisia saa ainakin halvalla ja ovat kai toiminnaltaankin ihan ok.?
Joo en mä nyt sitten varmaan rupeekaan tekemään ja ehkä ainut syy olisi omatekoiseen ollut se, että saa tarkkaan oikean kokoisen jne. taidanpa tilata jostain esim. proturbo nähtävästi myy aikas etullisesti jotain varastontyhjäys erää jos niitä vielä on.. Mutta nyt vielä askarruttaa tuo turbon "kääntäminen" ja tuli vielä mieleen että mikäs tämä ahtopaine mittarin kaveriksi laitettava mittari nyt olikaan pakopaine mittari ? vaikos.... mistäs sellainen... mitä maksaa ja mitä hyötyä ? (siis ei vakio solmun kanssa)
Joo komeeta kamaa oli holysmoken sivuilla paitti nyt silikooni mutkia vähän niukasti... Ikävää toistoa mutta kukaan ei vieläkään ole kertonut tuosta turbon "kääntämisestä"
ei se kääntäminnen sen ihmeellisempi homma ole kun löysäät ne kompura koteloa kiinni pitävät pultit ja käännät haluamaasi asentoon ja kiristät pultit, ja pakopesän kanssa sama juttu.