Viri-katista??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

Viri-katista??

Viesti Kirjoittaja samppa »

Jeps.. rupesinpa täs mietiskeleen virikatin laittoa 300 ce:hen.. Kaikkihan varmaan tietävät et tuo orkkis katti syö tehoja jonnii verran :( Paljonkohan saisi lisää tehoa/ vääntöä lisää 24v coupeen.. Hinnat luultavasti pyörivät siel 200 euron paikkeilla..Onko kellään kokemusta? Mitäs ootte mieltä??
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Ei varmaan suurta eroa ole normaali ajossa.
Oliko sen virikatin etu korkeilla kierroksille, jossa se ohittuu kokonaan?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

HJS:n kilpakatin maksavat alk. 671e.... Kemiran katin hintaa en enään muista, kun on jokunen vuosi aikaa kun sellaisen jouduin ostamaan. En kyllä itse alkaisi tuollaista siviiliautoon laittamaan. Mihin tarvitset enemmän tehoa??? :?
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

minäpä otin koko katin pois, kiertää ainakin iloisemmin. Tosin mulla se oli laillista ottaa pois, kun ei ollu merkattu... Jos sun on merkattu niin joudut pistämään sen sit aina takas katsastukseen, joten ei maksa vaivaa...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

Viesti Kirjoittaja samppa »

En kyllä itse alkaisi tuollaista siviiliautoon laittamaan. Mihin tarvitset enemmän tehoa??? :?
Aivan mielenkiinnosta kysyisin, että miksi et rupeaisi laittamaan vaikka toiminpide kohtuullisen helppo..vai :?:
Ainahan ne lisätehot tarpeeseen tulee, joten miksi katilla niitä kuristamaan :!: :!:
Se vaan kiinnostaisi tietää et onko konkreettista hyötyä, eli huomaako eroa tuntuvasti :?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No periaatteessa samasta koneestahan irtoaa vissiin 11 hv lisää jos siinä ei ole kattia, kuinka paljon esim. moottorin ohjaus sitten eroaa katillisesta, sitä en tiedä.

Mutta aika lailla tuo n. 10 hv on tuon kokoisissa se tehohäviö, sitä ei käytännössä juuri huomaa.

Jos vaikka vertaa 300 E:hen, jossa tehoero on 8 hv, numeroissa erot ovat kiihtyvyydessä 0.3 sekunttia ja huippuja 3 km/h, eli ei sitä kyllä tosiaankaan huomaa missään.
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

Viesti Kirjoittaja samppa »

Mauri H. kirjoitti:No periaatteessa samasta koneestahan irtoaa vissiin 11 hv lisää jos siinä ei ole kattia, kuinka paljon esim. moottorin ohjaus sitten eroaa katillisesta, sitä en tiedä.

Mutta aika lailla tuo n. 10 hv on tuon kokoisissa se tehohäviö, sitä ei käytännössä juuri huomaa.

Jos vaikka vertaa 300 E:hen, jossa tehoero on 8 hv, numeroissa erot ovat kiihtyvyydessä 0.3 sekunttia ja huippuja 3 km/h, eli ei sitä kyllä tosiaankaan huomaa missään.

No joo.. Nyt alko valkeneen mullekin pikkuhiljaa, eli sain kysymykseeni vastauksen :D Kyllähän se voi olla et saa jäädyttää koko idean! eli ei taida maksaa vaivaa.. Kiitos asiallisista vastauksista :P
Vastaa Viestiin