
Viri-katista??
Viri-katista??
Jeps.. rupesinpa täs mietiskeleen virikatin laittoa 300 ce:hen.. Kaikkihan varmaan tietävät et tuo orkkis katti syö tehoja jonnii verran
Paljonkohan saisi lisää tehoa/ vääntöä lisää 24v coupeen.. Hinnat luultavasti pyörivät siel 200 euron paikkeilla..Onko kellään kokemusta? Mitäs ootte mieltä??

HJS:n kilpakatin maksavat alk. 671e.... Kemiran katin hintaa en enään muista, kun on jokunen vuosi aikaa kun sellaisen jouduin ostamaan. En kyllä itse alkaisi tuollaista siviiliautoon laittamaan. Mihin tarvitset enemmän tehoa??? 

S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Aivan mielenkiinnosta kysyisin, että miksi et rupeaisi laittamaan vaikka toiminpide kohtuullisen helppo..vaiEn kyllä itse alkaisi tuollaista siviiliautoon laittamaan. Mihin tarvitset enemmän tehoa???

Ainahan ne lisätehot tarpeeseen tulee, joten miksi katilla niitä kuristamaan


Se vaan kiinnostaisi tietää et onko konkreettista hyötyä, eli huomaako eroa tuntuvasti

No periaatteessa samasta koneestahan irtoaa vissiin 11 hv lisää jos siinä ei ole kattia, kuinka paljon esim. moottorin ohjaus sitten eroaa katillisesta, sitä en tiedä.
Mutta aika lailla tuo n. 10 hv on tuon kokoisissa se tehohäviö, sitä ei käytännössä juuri huomaa.
Jos vaikka vertaa 300 E:hen, jossa tehoero on 8 hv, numeroissa erot ovat kiihtyvyydessä 0.3 sekunttia ja huippuja 3 km/h, eli ei sitä kyllä tosiaankaan huomaa missään.
Mutta aika lailla tuo n. 10 hv on tuon kokoisissa se tehohäviö, sitä ei käytännössä juuri huomaa.
Jos vaikka vertaa 300 E:hen, jossa tehoero on 8 hv, numeroissa erot ovat kiihtyvyydessä 0.3 sekunttia ja huippuja 3 km/h, eli ei sitä kyllä tosiaankaan huomaa missään.
Mauri H. kirjoitti:No periaatteessa samasta koneestahan irtoaa vissiin 11 hv lisää jos siinä ei ole kattia, kuinka paljon esim. moottorin ohjaus sitten eroaa katillisesta, sitä en tiedä.
Mutta aika lailla tuo n. 10 hv on tuon kokoisissa se tehohäviö, sitä ei käytännössä juuri huomaa.
Jos vaikka vertaa 300 E:hen, jossa tehoero on 8 hv, numeroissa erot ovat kiihtyvyydessä 0.3 sekunttia ja huippuja 3 km/h, eli ei sitä kyllä tosiaankaan huomaa missään.
No joo.. Nyt alko valkeneen mullekin pikkuhiljaa, eli sain kysymykseeni vastauksen

