2,5 D huono käynnistyvyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J-M T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 13.07.2007 03:23

2,5 D huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja J-M T »

Hyvin toimiva laite muuten, muutama tuhatta sit (kesä -07) uudet hehkut, suodattimet,12 t sitte suuttimet laitettu uusiksi,ja ajoitettu asiantuntija Dieselhuollossa, ei käytetty mitään fotrttea,sonaxia eikä lisäaineita. Ei kulje kiirkkaassa putkessa ilmakuplia, ei myöskään mitään polttoainevuotoja enää ulkopuolelle.Kulutus normaali n. 7l.
Pysäytin vivun juuressa oli vuotoa mutta, vaihdoin O-renkaan, voiko se vivun akseli mennä väärään "pooriin", :roll: takaisin laitettaessa, samassa asennossa työnsin kuinoli ennen irrotusta.
Edellisen keran joku veikkaili kansipahvia,ei mene mitkään nesteet sekaisin,sen veikkauksen jälkee ajettu n.2000. Ja kaikki nesteet ja lämmöt ok.
Nyt vain pähkäilen sitä aksilan pooria.
Lähtee käyntiin erittäin huonosto ,tänään +/- 0 C, ekaks yhdellä sylinterillä jos lähtee, kun avaimesta päästää niin sammuu, aikansa jurrattua sit ravistellen vaikeasti, sit kun kaikki sylinterit on innostettu käyntiin niinkäy kuin kuuluukin, jopa liiankin nätisti, ja hienosti hiukan lämmettyään pudotta normaalille tyhjäkäynnille niinkuin kuuluukin.
Käynnistyminen on huonoa myös lohkolämmittimen jälkeenkin , mutta toki lyhyempi startti, aivan sama rytkytys silti.

Mutta startti on niin vaikea että, viimeks ajoin tammikuun viimeisenä päivänä, tänään vain kokeilin että mitäs siistille vähän ajetulle saksanseisojalleni kuuluu , 244t ajettu, eikös tän pitäis olla just parhaimmillaan.

Alkaa keinot loppua kesken. Seuraavaksi tutkin paluupiirin, ei kai siinä nyt mitää pitäis olla, kaikki muu kohta tutkittu. Suuttimia en kyll epäile, eikös niiden pitäis kestää enemmän kuin 12t mitä ne jutut sitte satoja tuhansia ajetuista on , tiedä sit.
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Onko hehkutulpat varmasti mukana? Eli virta kulkee niiden kautta?

Kuulostaisi siltä, kun on joko rele kaput tai sulake palanut...

12 kkm on normaali sisäänajo suuttimille;)
Yukio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.12.2004 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Yukio »

Omassa 200d -90 oli hiukan vastaavia oireita, vekotin tosin lähti ja jäi aina käyntii ekalla yrityksellä. Kaiken patsastelun jälkeen jakoketju ja kiristin vaihtoon ja kas vika oli poistunut. Ketju oli joskus vaidettu erittäin huonolaatuiseen. Vanha ketju oli syönyt nokan päässsä olevasta rattaasta hampaat lähes pois ja lähemässä tarkatelussa huomattiin ketjun "levyjen" olevan lähes puolta ohuemmat kuin alkuperäisessä ketjussa on.

Eli paska ketju oli syönyt rattaasta hampaat ja yhdistettynä venymiseen muuttui pumpun ajotus rittävästi metsään aiheuttaen yskimisen kylmänä.

Tosin sullahan oli ilmeisesti toi ajotus jo katottu?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei taida hehkuttaa ollenkaan... Onko hehkureleen sulake ehjä jos rele on sitä mallia jossa sulake on siinä pohjamuovin alla.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja jos ei hehkujen rassaus auta, niin kannattaa mitata ohivuodot sylintereistä. Itsellä vuoti yhdestä sylinteristä imuventtiili, joten paineet ei riittänyt kylmänä syttymiseen. Pyöriä rytkytti vajailla, kunnes vähän lämpes.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
J-M T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 13.07.2007 03:23

Viesti Kirjoittaja J-M T »

On hehkut mitattu moneen kertaa. :oops:

Eppäilkee vuan :wink: , mie oon ollu sähköalalla 35 v, mutta niinhä ne kulukoo suutarin pennutkii paljain jöloi. :lol: Eihä kukaan oo täydellinen , sattuuhan näitä virheitä.
Hauskasti se pamahtaa muuten Kiinanpoijjaan tekemä tikitaalimittarikin, :cry:

Nyt Pakarine vuan pelottelloo :wink: .
Ei kai se väljä vielä, 244t ajettu, ja (mikahakkisilla), vaihettu joka 7,5 t välin ja suodatin joka kerta minulla olles. Saksasta tuotu, ja siellä huollettu aukottomasti.
Noku vetää ja kulkee ninkku kuuluukkii, ja kulutus iha normaali ja eikäsyö öljyä mahottomasti, kyll se tuota lirua vähä kuluttaa, 1 l öljynvaihtovälillä
Poika sano että tuollane vanha loso, suorilla Delvacilla pitäs ajoo. :lol:

Mie laitan testejä päälle, kanisteriin naftaa pajan kattoon, ja letku yön ajaks. Ja ylivuto putki toiseen ja monttuun kahotaampa tyhjenöökö. Epäilen vaan että jostahi se ilimaa saa, Siirtopumpun jälkeen.

Sitä Stop vipua pumpun kyljessä , attelin pingottaa sen jousella ylös.
Nii, laitoinkohan sen väärään spooriin, tais olla vika tikki kajota siihe o-renkaasee. Mutta kun se vuoti. (VÄHÄN) :oops: , sillai että pumpun kuve vähä kostu.

Entäs se alipaineella sammutin kello(kammio) siinä pumpun päällä.
Voisko se mitä rienata. :roll:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

J-M T kirjoitti:Nyt Pakarine vuan pelottelloo :wink: .
Ei kai se väljä vielä, 244t ajettu, ja (mikahakkisilla), vaihettu joka 7,5 t välin ja suodatin joka kerta minulla olles.
Enkä pelottele :) Kerron vain kuinka mulla selvisi vastaavanlainen vika.

Eihän se toki välttämättä väljä ole, ei mullakaan ollu 490tkm ajetussa koneessa "yhtään" väljyyttä, venttiili vaan vuoti.

Jos sinun autossa kilometrit pitää paikkansa, niin ei toki pitäis vielä vuotaa, mutta jos ei muuten ala vika löytyä, kehottaisin kyllä mittaamaan. Aika helppo homma asiansa osaavalla pajalla...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 343
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

sammuttimen kalvo voi rienata,jos se alatappi ei ole urassa.veto pitäisi olla kyllä huonompi.ota sammutin irti ja starttaa sitte.
Vastaa Viestiin