124 300d automaatti Jaksaako mennä harvemmalla perällä ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Velho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.07.2004 18:45
Paikkakunta: Tampere

124 300d automaatti Jaksaako mennä harvemmalla perällä ?

Viesti Kirjoittaja Velho »

Eli tarkoitus olis vaihtaa 124 300d automaattiin 2.67 perä alkuperäisen 2.87 tilalle.
Syy tähän on se että tuo oma perä huutaa ja noita 2.87 ABS,ASD periä ei puissa kasva.
Kun rakennat niin rakenna keralla kunnolla ;) Vikakoodien luku tarvittaessa 0505301659
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

välitys käy hyvin,mutta mikset laakeroi vanhaa on sitten varmasti kunnossa.mistä noista käytetyistä tietää.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5443
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 300d automaatti Jaksaako mennä harvemmalla perällä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Velho kirjoitti:Eli tarkoitus olis vaihtaa 124 300d automaattiin 2.67 perä alkuperäisen 2.87 tilalle.
Syy tähän on se että tuo oma perä huutaa ja noita 2.87 ABS,ASD periä ei puissa kasva.
Itte kans joskus miettiny samaa mutta tuli mieleen ettei kävis kylkijäisinä niin että kun autossa on ABS:t niin voipi alkaa herjailemaan siitä sekä ASD:stä? Kardaanin pyörimisnopeushan muuttuu alkuperäiseen verrattuna jolloin aivolaatikkon tulkinta on se että etupyörät luistaa kun takana on harvempi perä?

Korjautuisiko ongelma siten että hommaat samalla tuon ABS:n aivolootan samasta autosta mistä perä oli kotoisin? Tai tietty vastaavasta...

Osaisikohan joku valaista asiaa tartteeko ABS:n lootaa vaihtaa jos perän välitys muuttuu?
Velho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.07.2004 18:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Velho »

[quote="harry267"]välitys käy hyvin,mutta mikset laakeroi vanhaa on sitten varmasti kunnossa.mistä noista käytetyistä tietää.[/quote]

Mahdollisesti laakeroin, mutta kun auto on serkkuni ja hän tarvitsee autoa miltei koko ajan niin ei ole aikaa pitää perää pöydällä leveellään eli tarkoitus vaihtaa sinne joku toinen perä ja korjata mahdollisesti tuo oma, jos välitys ei ole kulunut sököksi.

Tiedätkö tuollaisen perän laakerien esijännitykset, hammasvälyksen ja kiristysmomentit ?
Kun rakennat niin rakenna keralla kunnolla ;) Vikakoodien luku tarvittaessa 0505301659
Vastaa Viestiin