W211 lopetti lämpimän puhaltamisen (E 270 cdi)
W211 lopetti lämpimän puhaltamisen (E 270 cdi)
Eli näin. Kun auton pistää kylmänä käyntiin, puhaltimen nopeus on normaalisti pienellä (automaatti päällä) ja nousee moottorin lämmetessä. Pelkkää lehmän henkäystä vaan antaa, vaikka kone on kuumana. Moottorin lämmöt nousee kuten pitää. Ei auta vaikka vääntää kiekot tappiin käsin.
Mites, onko mekaanikkotaitoisilla mersumiehillä kokemusta vastaavasta? Ja voiko syy tuohon olla jotain, mikä apäsuorasti liittyy kuskin puolen polttimon vaihtoon.. Vaihdoin nimittäin sen juuri ja sen jälkeen on lämpimän ilman puhaltaminen loppunut. Otin siinä yhteydessä hieman paisuntasäiliötä syrjään, kun en nähnyt että mites se kanta lähtee sieltä. Siinä oli se yksi liitin säiliön alaosassa, jonka kyllä kytkin takaisin. Sen johdot liittimen päissä olivat myös epäilyttävän "löyhän" oloisia... Mikä tuo liitin on?
Neuvoista saa isot kiitokset!
Mites, onko mekaanikkotaitoisilla mersumiehillä kokemusta vastaavasta? Ja voiko syy tuohon olla jotain, mikä apäsuorasti liittyy kuskin puolen polttimon vaihtoon.. Vaihdoin nimittäin sen juuri ja sen jälkeen on lämpimän ilman puhaltaminen loppunut. Otin siinä yhteydessä hieman paisuntasäiliötä syrjään, kun en nähnyt että mites se kanta lähtee sieltä. Siinä oli se yksi liitin säiliön alaosassa, jonka kyllä kytkin takaisin. Sen johdot liittimen päissä olivat myös epäilyttävän "löyhän" oloisia... Mikä tuo liitin on?
Neuvoista saa isot kiitokset!
Re: W211 lopetti lämpimän puhaltamisen (E 270 cdi)
Voisi selvitä vikakoodit luetuttamalla..Lervo kirjoitti:Eli näin. Kun auton pistää kylmänä käyntiin, puhaltimen nopeus on normaalisti pienellä (automaatti päällä) ja nousee moottorin lämmetessä. Pelkkää lehmän henkäystä vaan antaa, vaikka kone on kuumana. Moottorin lämmöt nousee kuten pitää. Ei auta vaikka vääntää kiekot tappiin käsin.
Hmm.. Toimiikohan kiertovesipumppu?..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
vesiventtiili
tuulilasin alta muovit ja pyyhkijän vivusto pois sieltä löytyy venttiili kuljettajan puolelta.
Veikkaisin, että W211 mallissa käyttöönotettu lisälämmitin, eli sähkövastus on kärvähtänyt. Tuohon viittaisi se, että auto alkaa puhaltamaan lämpöä vasta moottorin lämmetessä.
Tuon sähkövastuksen avullahan on tarkoitus pitää matkustamo lämpöisenä ilman Eberin tai Webaston hankkimista, kun Cdi-koneet tuottavat liian vähän lämpöä, jonka saisi puhallettua matkustamoon. Sähkövastuksethan alkavat tuottaa lämpöä heti auton käynnistämisen jälkeen ja siksi sitä lämpöä alkaa tulla lähes välittömästi startin jälkeen vaikka pakkasta olisi -20C.
Loistava ominaisuus sinänsä, josta olen ainakin itse ollut kiitollinen ja kanssamatkustajat ovat kehuneet kovasti ominaisuutta.
Tuon sähkövastuksen avullahan on tarkoitus pitää matkustamo lämpöisenä ilman Eberin tai Webaston hankkimista, kun Cdi-koneet tuottavat liian vähän lämpöä, jonka saisi puhallettua matkustamoon. Sähkövastuksethan alkavat tuottaa lämpöä heti auton käynnistämisen jälkeen ja siksi sitä lämpöä alkaa tulla lähes välittömästi startin jälkeen vaikka pakkasta olisi -20C.
Loistava ominaisuus sinänsä, josta olen ainakin itse ollut kiitollinen ja kanssamatkustajat ovat kehuneet kovasti ominaisuutta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
vesiventtiili
edelleen veikkaisin vesiventtiiliä tullut eräitä vaihdettua.
Kaikki sulakkeet nyt kannattaa ensin katsoa. Hieman tarkempaa vian kuvausta tarvittaisiin:
- toimiiko puhallin normaalisti eli saako ison puhalluksen aikaiseksi ?
- onko ongelma vain se että tulevan ilman lämpö on kuin lehmän henkäys ?
- toimiiko puhallin normaalisti eli saako ison puhalluksen aikaiseksi ?
- onko ongelma vain se että tulevan ilman lämpö on kuin lehmän henkäys ?
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Joo, eli puhallin toimii normaalisti. Ainoa on vaan tuo heikko lämpimän ilman tuotto. Koneen lämmöt nousee normaalisti siihen 80-85 asteeseen, mutta lämpöä ei vaan ala kunnolla tulemaan. Ei se täysin ulkoilmaa ole mitä se puhaltaa, että kyllä sen kopin siitä plussan puolelle saa hetken odottelulla kuitenkin. Onneksi ei ole mitään valtavia pakkasia nyt- toimiiko puhallin normaalisti eli saako ison puhalluksen aikaiseksi ?
- onko ongelma vain se että tulevan ilman lämpö on kuin lehmän henkäys ?

Onko tuo vesiventtiilin vaihto kova operaatio ja kuinkahan kallis osa on kyseessä?
Kiitosta vastauksista!
Vielä tarkentava kysymys, eli alkaako tuota lämmintä lehmänhönkäystä tulemaan n. 15 sec. starttaamisen jälkeen vai vasta myöhemmin, silloin, kun kone alkaa lämmetä?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kyllä se lähes heti alkaa sitä haaleaa antamaan, että ei ole vaikutusta sillä koneen lämpenemiseen. Se sähköinen lisälämmitin lienee siis toimiva...Vielä tarkentava kysymys, eli alkaako tuota lämmintä lehmänhönkäystä tulemaan n. 15 sec. starttaamisen jälkeen vai vasta myöhemmin, silloin, kun kone alkaa lämmetä?
Sama tilanne
Mulla on melkein samanlainen tilanne W211 E270 CDI:ssä.
Viimeisen kuukauden ajan on käynyt aina välillä (n.10 kertaa) niin, että kun lähtee liikkeelle ja lämmöt nousevat oikealle tasolle, niin silti puhaltaa haaleaa. Mutta kun pysähtyy ja käynnistää koneen uudelleen, niin heti lähtee puhaltamaan lämmintä.
Onko ideoita, mistä johtuu? Varmaankin jokin sähkövika jossain mutta missä...
Viimeisen kuukauden ajan on käynyt aina välillä (n.10 kertaa) niin, että kun lähtee liikkeelle ja lämmöt nousevat oikealle tasolle, niin silti puhaltaa haaleaa. Mutta kun pysähtyy ja käynnistää koneen uudelleen, niin heti lähtee puhaltamaan lämmintä.
Onko ideoita, mistä johtuu? Varmaankin jokin sähkövika jossain mutta missä...
Tuo on oikea numero, jopa se uudempi osa. Sopii siis autoihin joissa ei ole polttoainetoimista lisälämmitintä (228).nautseri kirjoitti:Missä sähkövastus sijaitsee?
Voiko testata suoraan 12v jännitteellä?
Onko vesiventtiilin numero seuraavan lainen 21183205 84
löytyy yksi uusi hintaan 35€
http://www.mercedes-benz-parts.co.uk/in ... virtuemart
Se sähkövastus on W211:ssä siellä lämmittimen kennon yhteydessä. Parasta mitata virta, mielellään pihtimittarilla johdon päältä, se kun syö 1600 tai 1700 wattia tehoja, yleismittari ei oikein riitä.
Ja asennusohjeita tarvitseville:
http://www.mbworld.org/forums/e-class-w ... valve.html
Re: Sama tilanne
Tuo kuulostaa ilmastoinnin releen vialta, joka siis käynnistää ilmastoinnin lämmön puhalluksen uudelleen. Eli, kun ilmastointi saa auton sisätilat lämmitettyä asetettuun lämpötilaan niin se katkaisee lämmön tuoton ja käynnistyy taas, kun lämpö alkaa matkustamossa laskemaan. Rele kun lahoaa niin tuota uudelleen käynnistystä ei siis tapahdu. Itse epäilen tätä, koska autosi alkaa puhaltamaan lämmintä jälleen uudelleen starttauksen jälkeen.JyriM kirjoitti:Mulla on melkein samanlainen tilanne W211 E270 CDI:ssä.
Viimeisen kuukauden ajan on käynyt aina välillä (n.10 kertaa) niin, että kun lähtee liikkeelle ja lämmöt nousevat oikealle tasolle, niin silti puhaltaa haaleaa. Mutta kun pysähtyy ja käynnistää koneen uudelleen, niin heti lähtee puhaltamaan lämmintä.
Onko ideoita, mistä johtuu? Varmaankin jokin sähkövika jossain mutta missä...
En tiedä onko W211:ssä tuollaista relettä, kuten yleensä muissa autoissa on vai toimiiko se ainoastaan jollain vesitermarilla, josta on tuolla ylempänä puhuttu?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Sama tilanne
Tarkoitatko ilmastoinnin releillä lämmitysveden kiertoa ohjaavia venttiilejä, duo-valve tai mono-valve autosta riippuen? Nuo on sähköllä ohjattuja ja lahoavat. 211:ssä nuo on korvattu lahoavalla moottoriohjatulla venttiilillä joka on myöhemmin korvattu osalla josta puuttuu tuo perinteinen ominaisuus (lahoaminen).Division kirjoitti: Tuo kuulostaa ilmastoinnin releen vialta, joka siis käynnistää ilmastoinnin lämmön puhalluksen uudelleen. Eli, kun ilmastointi saa auton sisätilat lämmitettyä asetettuun lämpötilaan niin se katkaisee lämmön tuoton ja käynnistyy taas, kun lämpö alkaa matkustamossa laskemaan. Rele kun lahoaa niin tuota uudelleen käynnistystä ei siis tapahdu. Itse epäilen tätä, koska autosi alkaa puhaltamaan lämmintä jälleen uudelleen starttauksen jälkeen.
En tiedä onko W211:ssä tuollaista relettä, kuten yleensä muissa autoissa on vai toimiiko se ainoastaan jollain vesitermarilla, josta on tuolla ylempänä puhuttu?
Tarkempaa käsitettä kuin rele, en tälle asialle tunne. varmasti jokin nimittämistäsi osista saattaa hyvinkin vastata sitä mitä tässä haen...
Volvoon sellainen "joku" rele juuri viime talvena vaihdettiin pajalla ja yllä mainitunlainen vika korjaantui.
Volvoon sellainen "joku" rele juuri viime talvena vaihdettiin pajalla ja yllä mainitunlainen vika korjaantui.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Jatketaanpa tähän, alko selvii et miksi kaikilla akoilla on minkkiturkki mersussa...
Eli otin eilen illalla auton tallista, ja ajoin 90km moottorin lämmöt nousi ok yli 90 mutta sisälle ei yhtään lämmintä, oli sitte manuaalilla tai automaattiilmastoinnilla, automaatilla laitto puhalluksen melkein täysille kun haisteli et auto on kylmä ja puhalsi kylmää täysillä ei siis yhtään lämmintä. missä vika ja mitä tehään voiko antaa tekohengitystä siihen asti kun päästään tietäjälle 


-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Olisi parasta kirjoitella vähän pienemmällä fontilla ettei vaimo hoksaa että pitäisi minkkiturkki hankkia.ruskakuru kirjoitti:Jatketaanpa tähän, alko selvii et miksi kaikilla akoilla on minkkiturkki mersussa...Eli otin eilen illalla auton tallista, ja ajoin 90km moottorin lämmöt nousi ok yli 90 mutta sisälle ei yhtään lämmintä, oli sitte manuaalilla tai automaattiilmastoinnilla, automaatilla laitto puhalluksen melkein täysille kun haisteli et auto on kylmä ja puhalsi kylmää täysillä ei siis yhtään lämmintä. missä vika ja mitä tehään voiko antaa tekohengitystä siihen asti kun päästään tietäjälle
Toisaalta eipä ole "vesiventtiilissä" vikaa ollut, sitähän tuossa ylläkin ehdotettiin eli virallisemmin heat exchanger shutoff motor.
http://www.mbworld.org/forums/e-class-w ... valve.html