124 300e 24v 220hv muutos om606st?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

124 300e 24v 220hv muutos om606st?

Viesti Kirjoittaja Roger »

Olen hankkimassa 124 300e 24v hyvää aihioa superiksi.
Koneeksi tulisi om606 turbo+ st mausteet.
Vielä on auki kumpi automaatti vai manuaali, hyvät puolensa kummallakin. Hinnoiltaan näyttäis nuo 300e 24v pensat aika kohtuullisilta.
Jarrut varmaan riittää aika pitkälle.

Muutamia selvennyksiä olisin vailla
-onko automaatti lootat samoja 300e 24v pensassa ja 300dt:ssä?
-onko 300e 24v muuten hyvä aihio superiksi miinukset ja plussat?
-miten 300e 24v manuaali kestääkö?
-mikä perävälitys ja onko asd-lukkoperää?
-sopiiko kone suoraan laatikon jatkoks vai pitääkö tehdä muutoksia?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 124 300e 24v 220hv muutos om606st?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Roger kirjoitti:

-onko automaatti lootat samoja 300e 24v pensassa ja 300dt:ssä?
-onko 300e 24v muuten hyvä aihio superiksi miinukset ja plussat?
-miten 300e 24v manuaali kestääkö?
-mikä perävälitys ja onko asd-lukkoperää?
-sopiiko kone suoraan laatikon jatkoks vai pitääkö tehdä muutoksia?
laatikko on sama 722.3 kuin 300dt:ssä
varmasti ihan hyvä aihio jos ei ole vähäpäästöinen
manuaalin kestosta en tiedä
asd perähän on ollut lisävaruste että riippuuu yksilostä
kone passa laatikkoon suoraa
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

EIkös nuo -92 ja vanhemmat ole kokolailla ei vähäpäästöisiä?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Bensamalleissa saattaa vähäpäästöisyyttä esiintyä 90-luvun alusta saakka. Mun -91 4matic esimerkiksi oli vähäpäästöinen.
-91 vai -92 kun se on bensamalleissa pakollista?
Ja -93 dieseleissä?
Tai sitten muistan omiani. Joka tapauksessa mulla on ollut vähäpäästöinen ysiykkönen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

Mites tuosta perän välityksestä onko tietoa mikä se on?
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Eipä kestä kauaa tuo manuaali :(
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

Eipä kestä kauaa tuo manuaali
Eikö noissa olekkaan getrac?
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Roger kirjoitti:
Eipä kestä kauaa tuo manuaali
Eikö noissa olekkaan getrac?
Ei.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös bensan tomaattilaatikon toimivuus dieselissä ollut vähän niin ja näin ?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eikai siinä muuta ainakaan mulla oo ollu ku että täyskaasu kiihytyksesä laatikko ei aina rupee vaihtaan isompaa ku se kuvittelee että koneesta löytyy vielä kierroksia.
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Nuo 300 24v ei vähäpäästöset voi olla aika harvassa, ite en ainakaan löytäny. Manuaalilaatikko ei tuu kestämään, getrag kestää mutta siinä suora 5 vaihde ja sillon perän välityksen tulee alkaa kakkosella. Suurin osa voimansiirrosta menee vaihtoon, jarrut on varmaan hyvät.
Miksei 12v, löytyy ei vähäpäästösenä ja alustan/jarrujen osat halvempia. Katsastus ei sen vaikeampaa. :shock:
Vastaa Viestiin